שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    המדינה החליטה - מעודדים אופניים

    החל משנת התקציב הבאה תקצה מדינת ישראל 50 מיליון שקלים מדי שנה לטובת פיתוח תשתית מתאימה לרכיבת אופניים. דובר משרד החבורה: "המטרה: קביעת תכנית רב-שנתית לעידוד הרכיבה"

    בשורות טובות - המדינה נרתמת לעידוד רכיבה על אופניים. החל משנת 2008, יקצה משרד התחבורה והבטיחות בדרכים 50 מיליון שקל מדי שנה לפיתוח תשתיות אופניים. ההחלטה על הקצאת הכסף התקבלה אמש (א'), לאחר פגישה בין שר התחבורה, שאול מופז, לנציגי איגוד האופניים. בנוסף החליט מופז על מינוי אחראי לתחום תשתיות האופניים בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), וכן התחייב לסייע לרשויות מקומיות שיסללו שבילי אופניים בתחומן.

     

     

    "המטרה היא לקבוע תוכנית רב-שנתית לעידוד רכיבה על אופניים", אומר ל-ynet דובר המשרד, אבנר עובדיה. "השיקולים המנחים הם התרומה של רכיבה על אופניים לאיכות הסביבה ולהפחתת הגודש בכבישים, וכן הצורך לאפשר רכיבה בטוחה בשבילים ייעודיים".

     

    בין נתניה לתל-אביב

    הפרויקט הראשון שיקודם הוא סלילת שביל אופניים לאורך כביש מספר 2, בין נתניה לתל-אביב. עובדיה: "השר הנחה את מע"צ להתחיל בתכנון השביל שיופרד מהכביש הראשי, ואורכו יהיה כ-22 ק"מ". על-פי הערכות, תכנון השביל וסלילתו יארכו קרוב לשנה וחצי, אלא אם יתעוררו קשיים סטטוטוריים שיעכבו את התהליך.

     

    המשך פיתוח רשת השבילים במרחב הבינעירוני יהיה במסגרת תוכנית שתגבש מע"צ, כבר במהלך השבועות הקרובים. בכל הנוגע למרחב העירוני, מתחייב משרד התחבורה להעניק סיוע כלכלי לרשויות מקומיות שיסללו שבילים בתחומן. יש לציין כי כבר בעבר הודיע המשרד שיתמוך בסלילת שבילי אופניים בשטחי הרשויות.

     

    "צעד ענק, אבל..."

    "זה צעד ענק", אומר ל-ynet ד"ר יוני ירום, יו"ר איגוד האופניים. "השר העביר את הדברים לשלב הביצוע, וזה יאפשר להעמיד על הרגליים את התוכנית לסלול שבילים אורכיים ורוחביים באזור המרכז". לדברי ירום, המטרה היא לחבר את רשת השבילים העירוניים הקיימים עם רשת של שבילים בינעירוניים, ובכך לאפשר רכיבה רצופה בחלקים נרחבים של הארץ.

     

     

    בנוגע לשבילים בשטחי הרשויות המקומיות, ציין ירום כי המצב כיום רחוק מלהשביע רצון. "המרחב העירוני חייב לעבור שדרוג משמעותי, ובכלל זה סלילת שבילים חדשים, התקנת רמזורים ושילוט, שיאפשרו רכיבה רצופה ובטוחה".

     

    יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ גלעד ארדן, מברך גם הוא על החלטתו של מופז. "בהנחה שהתקציב אכן יינתן מדי שנה, אני מברך על כך מעומק הלב", אומר ארדן ל-ynet, "זה צעד חשוב, שיתרום להפחתת זיהום האוויר והגודש בכבישים, ויתרום להעלאת רמת הבטיחות של הרוכבים".

     

    עם זאת, ארדן סבור כי את עיקר תשומת הלב יש להעניק דווקא למרחב העירוני. "אני מקווה שמרבית ההשקעה תהיה בשטחים העירוניים, וזאת מאחר ששם אפשר לשנות את דפוסי ההתנהגות ואת ההרגלים של התושבים: רק פיתוח משמעותי של שבילים בערים יעודד נסיעה לעבודה באופניים, במקום במכוניות פרטיות, ובכך יתרום לפתרון חלק מבעיות התחבורה".

     

    ארדן הוסיף ואמר כי כצעד משלים להחלטה, הוא מקווה שמשרד התחבורה יתמוך בהצעת חוק שהגיש ביחד עם ח"כ גדעון סער, לפיה לצד כל כביש עתידי שייסלל בישראל, תחויב סלילתו של שביל אופניים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לא עוד אופניים על הכביש?
    צילום: יהונתן צור
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים