שתף קטע נבחר

יצא לאור הכרך השני בסדרת "עם הספר" - הַמִּשְׁנָה

השבוע יוצא לחנויות הספרים בכל רחבי הארץ – הַמִּשְׁנָה - הכרך השני בסדרת "עם הספר" – סדרת הקלאסיקה היהודית והעברית במסגרת פרויקט מיוחד של ידיעות אחרונות ובנק הפועלים

סדרת "עם הספר" מציגה לקורא הישראלי בן זמננו, במהדורה עכשווית ונגישה, את החשובות שביצירות העבריות והיהודיות בכל הזמנים. הכרך הראשון שיצא בסדרה היה התנ"ך, וכעת רואה אור כרך התורה שבעל פה: הַמִּשְׁנָה.

 

הסדרה החגיגית רואה אור לכבוד שנת ה-60 למדינה, כמפעל מיוחד של ידיעות אחרונות ובנק הפועלים. הסדרה מעמידה לרשות הציבור ספרי מופת קלאסיים, במחיר מסובסד של 35 שקל בלבד לכל כרך. את הספרים ניתן לרכוש במחיר הזה בצרוף קופון המתפרסם בעיתון ידיעות אחרונות, ברשתות חנויות הספרים סטימצקי וצומת ספרים.

 

המשנה במסגרת "עם הספר"

מהדורת המשנה המתפרסמת בסדרת עם הספר מופיעה בנוסח מנוקד ובעיצוב חדש ונגיש. הכרך כולל את כל שישה החלקים של המשנה הנקראים סדרים (בראשי תיבות ש"ס - שישה סדרים).

 

למהדורה מצורפת הקדמה קצרה, וכן מבוא אשר נכתב במיוחד עבור מהדורה זו בידי פרופסור משה הלברטל, מגדולי הפילוסופים של ההלכה היהודית.

 

המשנה היא קובץ הלכתי שתחילתו במסורות הפרושים קודם לחורבן בית המקדש, וסופו בתחילת המאה השלישית לספירה. זהו קובץ שנערך בידי רבי יהודה הנשיא (138-217 לספירה), המנהיג רוחני והדתי בארץ ישראל באותה העת. לשונה היא לשון עברית חיה ופיוטית, והקורא בה ימצא איכות קצבית המשתווה לשירים, כיוון שהמשנה - בדורות הראשונים לקיומה - נמסרה בעל פה, ונכתבה רק מאות שנים מאוחר יותר.

 

"הבחירה לפרסם את המשנה במסגרת הסדרה החדשה הייתה טבעית לחלוטין", אומרים בהוצאה. "חשיבותו המהפכנית של הקובץ הזה היא מכריעה לכל תולדות עם ישראל, ובמובן מסוים, בזכות המשנה המשיך עם ישראל להתקיים". העורכים מסבירים כי לאחר חורבן בית המקדש השני, בשנת 70 לספירה, ניצב עם ישראל בפני בחירה קשה - המרכז הרוחני של העם, אשר התרכז עד אז בבית המקדש, חרב, ולמרות שבתי כנסת כבר התקיימו באותה תקופה, החיים היהודיים הדתיים איבדו את המרכיב המרכזי שלהם. אחד מן הזרמים ביהדות של אותה תקופה, הפרושים, בחר להעביר את מוקד החיים הרוחניים מבית המקדש שחרב אל מוסד חדש - בית המדרש. הפרושים, אשר לימים כונו חכמים, או חז"ל (חכמינו זכרם לברכה), בחרו לייסד עולם חדש של הנהגות חיים יומיומיות, אשר יכולים לנהוג בכל מקום ובכל זמן, וכך לצייד את היהודים בכל העולם בחיים יהודיים שאינם תלויים בבית המקדש. בית המקדש, הפך לבית מקדש נייד, לספר.

 

הנהגות אלה, העוסקות בכל היבטי החיים של האדם היהודי, התגבשו למה שייקרא לימים - ההלכה. ההלכה מאפשרת ליהודי להקנות משמעות רוחנית לפעולות היומיום שלו, בכל מקום שהוא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים