שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "יורופליי" האיטלקית תטוס לתל-אביב
    עוד תחרות בקו ישראל-איטליה: החל מדצמבר, תפעיל חברת התעופה האיטלקית טיסות לארץ ממילנו, רומא וורונה. החברה: רמת השירות תהיה כמו באל-על ואליטליה

    חברת התעופה האיטלקית יורופליי ‭(Eurofly)‬ מונתה על ידי ממשלת איטליה למוביל נקוב נוסף בקווי הטיסה בין איטליה לישראל, והחברה תפעיל החל מדצמבר השנה טיסות סדירות ממילנו, רומא, ומהעיר ורונה לתל אביב במטוסי איירבאס ‭.A320‬

     

    החברה הודיעה במילנו כי הטיסות מנמל התעופה מלפנסה של מילנו לבין תל-אביב יתחילו כבר ב‭17-‬ בדצמבר, אחת לשבוע, בימי רביעי, והחברה תגדיל

    את מספר טיסותיה השבועיות לנתב"ג ל‭5-‬ טיסות שבועיות החל ב‭23-‬ בפברואר ‭.2009‬ בסך הכל יתקיימו 3 טיסות שבועיות בין מילנו לתל-אביב, טיסה שבועית בין רומא לתל-אביב וטיסה שבועית בין ורונה לתל-אביב.

     

    יורופליי היא חברת תעופה המתמחה בעיקר בטיסות ליעדי נופש. החברה נוסדה ב‭1989-‬ במילנו והיא מחזיקה בצי מטוסים מהצעירים בענף התעופה באירופה. הצי כולל 4 מטוסי איירבאס 330 לטווח ארוך ו‭8-‬ מטוסי איירבאס 320 לטווח בינוני.

     

    יורופליי היא חברת תעופה פרטית שבסיסה במילנו, והיא המובילה באיטליה בשוק טיסות הנופש ליעדים רבים, אך היא מבצעת טיסות גם לפריז, מוסקבה וניו-יורק. מחזיקת המניות העיקרית בה ‭(46.10%)‬ היא חברת התעופה האיטלקית מרידיאנה.

     

    יורופליי מקיימת טיסות שכר לישראל כבר כמה שנים. עתה כאמור היא תתחיל בטיסות סדירות, לאחר שממשלת איטליה העניקה לה מעמד של מוביל נקוב לצדה של אליטליה, המצויה כידוע בקשיים כספיים חמורים.

     

    נראה כי בה בעת תקבל חברת תעופה ישראלית נוספת לצד אל-על אישור להיות מוביל נקוב שני בטיסות לאיטליה. ארקיע וישראייר רוצות את הקו הזה. משרד התחבורה יחליט על כך בקרוב.

     

    הטיסות של יורופליי לשלושה יעדים באיטליה יאפשרו לישראלים לעשות שימוש בטיסות ההמשך שלה ליעדים אחרים כמו ניו-יורק, האיים המלדיביים, איי סיישל, איי מאוריציוס, סרי-לנקה, מומבסה-קניה, זנזיבר, דקר-סנגל, קנקון-מקסיקו, הרפובליקה הדומיניקנית והאיים הקנריים.

     

    לדברי נציגי החברה בישראל, רמת השירות בטיסות הסדירות שלה תהיה כמו בחברות המקבילות בקו אל-על ואליטליה.

     

    מתן האישור למוביל נקוב שני בכמה קווים הוא חלק מתוכנית פתיחת השמיים של משרד התחבורה. חברת אל-על הייתה אמורה לקבל פיצוי על הגדלת התחבורת בה בקווים מרכזיים על ידי הגדלת השתתפות האוצר בהוצאות הביטחון. הממשלה החליטה על כך, אבל האוצר מסרב בשלב זה לממש את ההחלטה. בחברת אל-על טוענים כי הוליכו אותם שולל. החברה גם פנתה בעניין לבג"צ.

     

    אל-על מתכוונת לעשות מאמץ ולמנוע מתן מעמד של מוביל נקוב שני לאחת מחברות התעופה הישראליות, ארקיע וישראייר. מקור בכיר בחברת אל-על אמר אתמול כי הממשלה הוליכה את החברה שולל. "לא יכולים לצפות מאיתנו שנוותר על הכל ולא נקבל דבר‭,"‬ אמר המקור הבכיר.

     

    אז כמה יעלה לנו לטוס לרומא?

    אליטליה

    רומא ומילנו: החל מ-427 דולר  

    ורונה: החל מ-530 דולר

     

    יורו פליי

    מחיר אחיד לכל היעדים, החל מ-382 דולר

     

    אל-על

    מחיר אחיד לכל היעדים, החל מ-399 דולר

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים