קיבלה סלון בצבע שונה מזה שהזמינה, ותפוצה
לקוחה רכשה סלון, וטענה: הצבע אינו תואם את מה שהוזמן. ביהמ"ש: החנות תפצה אותה ב-1,500 שקל בגין עוגמת נפש
התובעת רכשה מ-VOX בראשון-לציון מערכת סלונית בעלות של 8,100 שקל, וכן שולחן בעלות של 1,600 שקל. לטענתה, ההזמנה לא סופקה בזמן, הריהוט שסופק לה היה פגום, וצבע המערכת שסופקה איננו הצבע שבחרה. עוד טענה כי סוכם שההובלה תהא בחינם. בגין כל אלה ביקשה התובעת לחייב את החנות להשיב לה מחצית ממחיר ההזמנה.
החנות דחתה טענות אלה, וטענה כי התובעת התבלבלה בצבעים, ומנסה להאשים בכך את החנות.
עוגמת נפש בגין אספקת מוצר שונה
השופט ברק גדעון מבית-המשפט לתביעות קטנות ברחובות דחה את מרבית התביעה, וקבע כי התובעת תובעת באופן סתמי מחצית ממחיר ההזמנה, שהרי אם קיבלה מערכת בצבע אחר מזה שהזמינה, מדוע אינה דורשת לחייב את החנות להמציא לה מערכת בצבע שבחרה, או את מלוא עלות המערכת? לדברי השופט, "עצם הנקיבה במחצית הסכום מצביע על כך שהסכום הנתבע הוא סכום סתמי, בלתי מוסבר וגם לא הגיוני".
השופט ציין כי הוא מאמין לתובעת שבסופו של יום לא קיבלה את המערכת בצבע ובדוגמה שהזמינה, וכי אין ספק שבעצם אספקת מוצר השונה מזה שהוזמן, נגרמו לה אי שביעות רצון ועוגמת נפש, שבגינם יש לפצותה.
יתר טענות התובעת נדחו מחוסר הוכחה. נקבע כי החנות תשלם לתובעת פיצוי בסך 1,500 שקל, וכן הוצאות משפט בסך 250 שקל.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסקדין
הזמינה צבע אחד, קיבלה אחר
צילום: סי די בנק
מומלצים