שתף קטע נבחר
צילום: רויטרס

צרכנות בקו האש: "לא נעים לעבוד בחנות ריקה"

העובדים גויסו בצו 8, הלקוחות מעדיפים להישאר במרחב המוגן, ואלה שכן מגיעים לעשות קניות - רוכשים רק מצרכים חיוניים, עד שנשמעת האזעקה. צרכנות בעת מלחמה - תמונת מצב

השאלה: "איפה אצלכם המרחב המוגן?" אינה השאלה הראשונה שהקונה הסביר הנכנס לחנות שואל את עובדיו. אבל זו השאלה הנפוצה ביותר בימים אלה במרכזי הקניות שבערים שנכנסו למעגל הגראדים.

 

 

בין שאר המקומות שבהם ביקרנו, הגענו לסניף "אופיס דיפו" בבאר-שבע שהתרוקן מלקוחותיו. רבים מהעובדים גויסו בצו 8. "לא נעים לעבוד בחנות ריקה בלי לקוחות ובלי עובדים", אמר לנו בעצב דורון אסולין, מנהל הסניף.

 

בכל רחבי יישובי קו האש ניתן למצוא מרכזי קניות, שבהם שפע של מוצרים שעומדים מיותמים מביקוש, ושפע של מקומות חנייה פנויים בחוץ. אל מול השפע הזה, ניכר המחסור בקונים ובילדים.

 

"אנחנו פחות רואים כאן ילדים, מכיוון שהם נמצאים במרחב המוגן ובבתים", אמרה ל-yent אורית מינץ וייס, מנהלת "טויס אר אס" בבאר-שבע. "אנחנו פוגשים יותר את ההורים, שבאים אלינו על מנת לרכוש משחקי קופסה וצעצועים שיעסיקו את הילדים שלא הולכים ללימודים".

 

המבוגרים שכן מגיחים מביתם לסבב קניות חפוז רוכשים בעיקר אוכל, מכשירי רדיו ופנסים. אם האזעקה משבשת את הרכישה - זה רק לרגע. החנויות מאובזרות בשילוט בולט, וכולם ממהרים בעקבותיו למרחב המוגן. ברגע שמסתיים מצב החירום חוזרים לקנות וממהרים לברוח הביתה. 

 

"אנשים היו מכניסים את היד לכיס והיום כמעט ולא", אמר אסולין. התושבים מצהירים שהם "קונים מה שצריך. רק דברים חיוניים". נראה שלפחות תועלת אחת הביא המצב הקשה: צרכנות נבונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אין כאן ילדים. קניון בדרום
צילום: מישל דור
מומלצים