שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דפרדייה רוצה לעזוב את צרפת
    שלושה חודשים לאחר מותו הטרגי של בנו, מעניק ז'ראר דפרדייה ראיון סנסציוני ל"Journal De Dimanche" ואומר שהוא מעדיף לחיות באיטליה, מתעב את המושכים בחוטי תעשיית הקולנוע בצרפת ולא פוחד מהזיקנה

    בדוכני העיתונים שברחובות פריז נתלו היום שלטים גדולים עם כותרת מאירת עיניים: "דפרדייה רוצה לעזוב את צרפת". אחרי שלושה חודשים בהם גזר על עצמו שתיקה בעקבות מות בנו גיום, שהלך לעולמו בגיל 37 כתוצאה מדלקת ריאות שהסתבכה, העניק דפרדייה, משחקניה הבולטים של צרפת, ראיון ראשון וסנסציוני למגזין "Journal De Dimanche".

     

    בראיון מדבר דפרדייה בין היתר על רצונו לעזוב את המולדת. "הייתי רוצה לשנות את הכתובת שלי. לוותר על הכתובת הצרפתית לטובת כתובת באיטליה. אני מאוד אוהב את הארץ הזו וכך אוכל לחזור לפריז רק מתי שיתחשק לי", אמר דפרדייה והצליח לזעזע את הצרפתים.


    דפרדייה בסרט "הלו-גוד ביי" (צילום: אילן סגיב)

     

    דפרדייה ביקש להדגיש כי בניגוד לסטארים אחרים, כמו למשל אגדת הרוק הצרפתית ג'וני האלידיי שעקר לשוויץ, הבחירה שלו לעזוב את צרפת אינה נובעת מהרצון לחמוק מתשלומי מיסים. "אני לא עושה את זה כדי לחמוק מתשלום מיסים. גם באיטליה משלמים מיסים. הסיבה אינה כלכלית".

     

    מוקף במתים

    במהלך הראיון שהתקיים ימים ספורים לאחר שחזר מחופשה באוסטרליה ולרגל עליית סרטו החדש "Diamant 13", דיבר השחקן גם על בנו המנוח. "גיום היה משורר אמיתי והוא מת כמו משורר", אמר דפרדייה, "פניו בחדר המתים היו עדיין חלק מהעולם שלו – מתוחים, מעונים".

     

    תמונת בנו המת הציפה בדפרדייה זכרונות של מתים נוספים שהוא נושא עימו. "פניו של ז'אן קארמה (שחקן צרפתי שנפטר ב-1994, מ.י) היו מודאגים. פניה של אמי היו מאוד רגועים. פניו של פיאלה (הבמאי הצרפתי מוריס פיאלה שנפטר ב- 2003, מ.י) היו שלווים וחזקים", אמר דפרדייה שביקר בשבוע שעבר גם את ידידו, המפיק והבמאי הצרפתי הנודע קלוד ברי, ימים ספורים לפני שנפטר. "הוא היה רגוע בניגוד לחייו שהיו מיוסרים".

     

    במסגרת הראיון חזר דפרדייה והשמיע ביקורת נוקבת על תעשיית הקולנוע הצרפתית העכשווית, שתלויה בתמיכה פיננסית של רשתות הטלוויזיה. "הטיפוסים שנותנים כסף הם טיפשים. אני לא משוכנע שאנשים כמו בונואל היו יכולים לגייס כספים להפקה היום. מתוך 200 הסרטים הצרפתיים שנתמכים על ידי Canal+, מי הם מקבלי ההחלטות? מה הקריטריונים שלהם?"

     

    דפרדייה מצר על גודש המצאי הקולנועי כשלטענתו מרוב עצים לא רואים את היער. "זה הפסד טוטאלי. אנחנו חיים בעולם שבו אנחנו מאבדים את השפה ואת המילים. למשל, הראפ שרצח את השירה. אנחנו מאבדים את החשק וזה נכון גם לגבי הקולנוע".

     

    דפרדייה נשאל לדעתו על ההצלחה הפנומנאלית של הסרט "ברוכים הבאים

    לצפון" ("Bienvenue Chez Les Chtis") שביים הקומיקאי דני בון. הסרט, שיצא לאקרנים בישראל בחודש מרץ, רשם היסטוריה כשהביא לבתי הקולנוע בצרפת 20 מיליון צופים, הצלחה שדפרדייה לא ממש מצליח להבין. "זה סרט יפה, אבל התוצאות חסרות פרופורציה", הוא אומר, "אני ראיתי את 'אי של שקט' עם נאני מורטי ואת 'Il Divo' של סורנטינו. אלו שני סרטי העלילה הארוכים שהזכירו לי מה יכול היה להיות הקולנוע".

     

    שבועות ספורים אחרי שחגג את יום הולדתו ה-60, אומר דפרדייה כי אינו מפחד מהזקנה. "זה לא מפחיד אותי ואני לא מחפש להסתיר את החולשות שלי", אמר השחקן שהשיל מעליו בחודשים האחרונים יותר מ-30 קילו. "זה לא כתוצאה מכך שהפסקתי לשתות אלכוהול, זה בעיקר מהדאגות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים