שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כמה מרוויח מנהל ברכבת ישראל?
    דו"ח השכר במגזר הציבורי שהתפרסם היום (ד'), עוסק בין היתר במשכורות מנהלים ברכבת ישראל, המתגמלת בנדיבות את עובדיה. וגם - כמה כסף מביא הביתה בכל חודש שיאן השכר ברכבת, ומה תפקידו בכוח

    מסוגלים לגמור את החודש, ובקלות יתרה. דו"ח השכר במגזר הציבורי מעלה כי בחברת רכבת ישראל עבדו אשתקד 26 מנהלי אגפים. עלות העסקתם לקופה הציבורית - בין 33 ל-69 אלף שקל. עוד עולה מהדו"ח השנתי, שמפרסם היום (ד') משרד האוצר, כי ברכבת הועסקו בשנה שעברה תשעה סמנכ"לים במשרה מלאה. עלות העסקתם לקופת המדינה - בין 44 אלף ל-56 אלף שקל בחודש.

     

    ואם חשבתם שרק מנהלים מרוויחים שם היטב, כנראה שאין לכם מושג כמה מרוויח נהג קטר. 33 אלף שקל בחודש, זו משכורתו של נהג קטר בכיר ברכבת. אבל יש גם תפקידים נחשקים יותר. שכרו של מפקח מסילה ראשי באזור הצפון עמד על כ-36 אלף שקל בחודש, בעוד עמיתו באזור הדרום הסתפק ב-34 אלף שקל. אגב, עוזר המנכ"ל קיבל ב-2007 שכר חודשי של 41 אלף שקל - זאת בזמן שהמנכ"ל השתכר כ-43 אלף שקל בחודש.


    מכונית מרצדס השייכת לנהג קטר ברכבת ישראל (צילום: עומר ניב)

     

    יש לציין כי מבדיקה שערך ynet לאחרונה, עלה כי ברכבת ישראל התגברה בשנים האחרונות תופעת העסקת קרובי משפחה. הבדיקה העלתה כי ברכבת מועסקים כיום 353 קרובי משפחה - כ-17% מסך כל העובדים בחברה. בסוף שנת 2005, אז חקר את הנושא מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הועסקו ברכבת 220 קרובים - או 13% מכוח העבודה. ברכבת הסבירו כי מרבית העובדים המוגדרים "קרובי משפחה", נקלטו בחברה לפני 2003, בזמן שהחברה הייתה עדיין חלק מרשות הנמלים והרכבות.

     

    הממונה על הממונה

    דו"ח משרד האוצר מגלה מדי שנה עד כמה המבנה הארגוני של הרכבת סבוך ומורכב. שימו לב לדוגמה הבאה: ב-2007 הועסק ברכבת ישראל במשרה מלאה "ממונה ארצי על תחזוקת תקשורת". העלות החודשית של שכרו לקופת המדינה: כ-50 אלף שקל. גם "מנהל אגף תקשורת" הרוויח משכורת נאה. עלות שכרו למדינה הגיעה ל-43 אלף שקל. אגב, עלות שכרו של "סמנכ"ל תשתיות ותקשורת" - כ-47 אלף שקל בחודש.

     

    מבנה חטיבת התשתיות אינו קל יותר להבנה: מלבד שני מפקחי המסילות שכבר הוזכרו, מעסיקה הרכבת גם "ממונה ארצי על תחזוקת מסילות". עלות שכרו: כ-44 אלף שקל בחודש. כולם כפופים ל"אגף תחזוקת תשתיות", השייך ל"חטיבת תשתיות ותקשורת". בנוסף, אגף התשתיות כולל אגף נפרד המופקד על פרויקט חשמול הרכבת. אגף אחר עוסק באופן בלעדי בפרויקט הקו המהיר בין תל-אביב לירושלים. באותה חטיבה ממש יש גם אגף הנקרא "מינהלת פרויקטים", אגף נוסף שנקרא "תכנון", אגף "ביצוע" ואגף "תיאום ובקרה".

     

    ואם הגעתם עד לכאן, מגיע לכם לדעת מי הוא שיאן השכר ברכבת ישראל. ובכן, העובד המתוגמל ביותר ברכבת ישראל הוא לא אחר מאשר מנהל "אגף הרווחה", המשמש גם כיו"ר ועד העובדים הארצי. שכרו החודשי הממוצע ב-2007 עמד על כ-55 אלף שקל. העלות הממוצעת של שכרו - לא פחות מ-70 אלף שקל בחודש.

     

    יש לציין כי לאחרונה עצרה המשטרה את יו"ר ועד עובדי הרכבת, בחשד למעשי שחיתות וקבלת שוחד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רכבת ישראל: 26 מנהלי אגפים, תשעה סמנכ"לים
    צילום: אלכס קולומויסקי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים