שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    על גג העולם
    ערב עליית "המירוץ למיליון" בישראל, העורך שחר מורד עדיין יושב וצופה בחומרים שצולמו ברחבי העולם. בראיון ל-ynet הוא מספר על ההבדלים בין הגרסה הישראלית לאמריקאית ולא מפחד מהמתחרה מערוץ 10, "הישרדות", שהיתה הבית הקודם שלו

    בעשרת החודשים האחרונים, שחר מורד עסוק מאוד. עורך "הישרדות" לשעבר, יחד עם צוות לא קטן בכלל, עובדים על התוכנית המורכבת הזו, אותה הם מגדירים "תוכנית ההרפתקאות הגדולה בישראל".


    צילומי "המירוץ למיליון". לזקק את הריאליטי מבין אלפי שעות גלם

     

    אחרי 2000 שעות צילום ו-650 רכבים, הערב (ה') ב-21:00 יגיע הרגע וצוותי "המירוץ למיליון" יוזנקו. מחר בבוקר, כשיתפרסמו טבלאות הרייטינג, נדע אם ההשקעה, שכללה מהלכים שיווקיים כמעט חסרי תקדים עבור זכיינית ערוץ 2 "רשת", אכן היתה משתלמת.

     

    אבל הנשק הגדול של "המירוץ למיליון" הוא צוות עורכי התוכנית, שהגיעו עם רזומה מרשים. אלה שעזרו למכור עיתונים לשבת בזכות "התערבות ההפקה" ב"הישרדות" ואלה שהמציאו את ניראל קראנתג'י מ"הדוגמניות" - אייל אלקבץ, רוית ליאור מנדל ושחר מורד.

     

    יש לחץ? את כל הז'יטונים שמו עליכם.

     

    "מוחנו מוטרד אך ורק מדבר אחד - בניית הפרקים והסיפור. בכך אנחנו מתרכזים. אם זה יצליח או לא? כרגע אנחנו עושים את עבודתנו כמו שאנחנו יודעים, ונותנים לנו ב'רשת' את כל הספייס לעשות את זה. אני מאמין שאם הצלחנו בפעמים הקודמות, אין סיבה שלא נצליח הפעם".

     

    למה עזבתם את "הישרדות", ועוד אחרי כזו הצלחה?

     

    "זה נראה לי מטורף אחרי שנה ומשהו של תקופה אינטנסיבית ב'הישרדות', לעבוד ולהוציא תוך חודש וחצי עוד עונה. על המירוץ התחלנו לעבוד במאי 2008. רק על הפרה-פרודקשן עבדנו חמישה חודשים. הייתי חייב קצת חופש לפני שאני ממשיך לפרויקט הבא, ובערוץ 10 רצו מיד עוד עונה, ובצדק. אבל הייתי חייב להוריד הילוך".

     

    אז ספר על הפרויקט החדש של חייך.

      

    "זו חוויה גדולה לעשות את 'המירוץ'. זו תוכנית הרפתקאות עם סימני דרך מסביב לכל העולם. עשרה זוגות יוצאים למסע על פני מספר יבשות כשהמטרה היא להיות ראשונים במשימות כדי להגיע ראשונים לקו הסיום ולקחת את המיליון, עליו הוספנו גם שתי מכוניות.


    "המירוץ למיליון". מורד: "ניסינו להציץ לכל העולם"

     

    "המשימות בתוכנית תמיד תלויות תרבות ומדינה, אבל כמו כל הפקה ישראלית, אי אפשר לצלם גמר בלי שהוא ידלוף - ולכן את הגמר נקיים בשידור חי, כשעדיין לא ידוע אם מהארץ או מחו"ל".

     

    איך עושים את זה טכנית? זו תוכנית מאוד מורכבת.

     

    "זה מטורף. בכל מדינה שאתה מגיע יש צוות חדש של אותה מדינה, ובנוסף צוות שעובר ביחד עם המתמודדים. בעיקרון מבחינת העבודה בארץ לפני הצילומים יש את שלב התחקיר ובניית המסלול המאתגר. במהלך הצילומים יש ניסיון הצצה לכל העולם ונסיון להביא לצופה את התחושה שהוא בכל פרק במקום אחר. ועכשיו אנחנו עדיין במהלך צפייה באלפי שעות חומרי הגלם והרכבת הסיפור".

     

    יצירה ישראלית מקורית?

    הפורמט המקורי של "המירוץ" מגיע כידוע מארצות הברית, וכאן נדרשת שאלת ההבדלים בין הגרסאות. "אי אפשר להעתיק", אומר מורד. "אתה חייב לעשות אדפטציה. אנחנו תמיד חושבים על מערכת היחסים שהולכת ונבנית בין הדמויות, הדינמיקה הבינאישית. אבל כדי לפצח את הקוד הגנטי הזה, נעזרנו בפורמט האמריקאי. אנחנו חייבים לתת יותר אדרנלין ודרייב לצופה הישראלי".

     

    איך עורכים אלפיים שעות גלם?

     

    "מתחילים לבנות את הסיפור שהיה ומתחילים לספר אותו. יש פה עשרה זוגות שנמצאים בתוך מערכת יחסים כמו אב ובתו החורגת, כמו זוג לפני חתונה וכמו שתי מלכות יופי שמנסות לשבור סטיגמה. אנחנו נספר מה קורה ביניהם בתוך המירוץ ואת הגילויים שלהם על מערכת היחסים נעביר לצופה. העולם הופך להיות הפלקט של התוכנית".

     

    צלקות מהאי ההוא

    מורד, יחד עם העורכים הראשיים אלקבץ ומנדל ליאור זכו להרבה מאוד כותרות בימי "הישרדות" בעיקר על עריכה מגמתית או במילים אחרות, התערבות הפקתית.


    "הישרדות". מורד: "לכולם יש מקום על המסך" (צילום: דנה קופל)

     

    "חוץ מלהגיד להד"ם, אין לי מה לומר. אין לכך אחיזה במציאות. גם המתמודדים של 'הישרדות' יודעים שזה בולשיט. על הגוף שלי אפשר עוד לראות צלקות מהאי ההוא. בסופו של דבר כולם יודעים את האמת".

     

    להתחרות ב'הישרדות' זה משהו שמטריד אתכם?

     

    "ה'אני מאמין' שלי הוא שיש מקום לכולם. עם יד על הלב. ל'הישרדות' יש מקום על הלוח מול 'המירוץ' ו'האח'.
    תמיד משווים בינהם אבל הם עובדים על מנעד רגשות ועולם תוכן שונה לגמרי. כרגע עולים ביום חמישי, וזה כרגע לא מתנגש".

     

    ולסיום, כיוצר ריאליטי, איך אתה מרגיש עם מאבק היוצרים?

     

    "אני חושב שיש בעיית רגולציה קשה בישראל. זה טוב שיש תחרות, טוב שיש שני ערוצים מסחריים שגורמים לנו לעבוד ולרצות להיות מספר אחת ולהוביל. אובר-התערבות רגולטורית זה קצת בעייתי, ומשם מתחילה כל הבעיה. אבל לבוא ולנגח את הריאליטי זה הדבר הכי קל לעשות, למרות שזה הז'אנר שהכי קשה לעשותו".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים