ירידה של 13% בתביעות בנקים נגד לקוחות
עם זאת, מספר התביעות של לקוחות נגד הבנקים עלה אשתקד ב-17%. כך עולה מבדיקת "שגיא חישובי ריבית"
עו"ד אופיר צברי ממשרד צברי-יובל - המתמחה בייצוג לקוחות מול בנקים - אמר כי הנושא הבולט בתביעות ב-2008 הוא טענת הלקוחות שהבנקים הפסיקו להם את האשראי והמימון באופן שרירותי, וגרמו להתמוטטותם של עסקים רבים.
נוסף על כך הוגשו תביעות בנושאים של גביית ריביות יתר, שינוי גובה הריבית ללא הודעה, ליווי בנייה, גביית עמלות מיותרות והתניית שירות בשירות.
שגיא מסרה כי חלה ירידה של 13% בסכום התביעות שהגישו בנקים נגד לקוחות ב-2008. היקף התביעות - כ-2.3 מיליארד שקל, לעומת כ-2.61 מיליארד שקל ב-2007. ב-2006 נאמדו התביעות ב-2.9 מיליארד שקל, וב-2005 - 2.86 מיליארד שקל.
מנכ"ל שגיא, אמנון שוורץ, אמר כי הירידה בתביעות הבנקים משקפת מגמה בתפיסתם, שלפיה הם מעדיפים להגיע להסדרת חובות בפשרות. לדבריו, הבנקים גמישים יותר בניהול משא ומתן אישי לפני שהתיק עובר לטיפול משפטי. הבנקים מודעים לכך שמקורות האשראי של הלקוחות קטנים, ומעדיפים להתפשר ולקבל סכום קטן מאשר להסתכן בהפסד הסכום כולו.


