ב.מ.וו מחדשת עם סדרה 5 גראן טוריזמו
יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם מציגה דגם חדש - סדרה 5 גראן-טוריזמו, האצ'בק יוקרתית שתתחרה במרצדס CLS בהווה, ופורשה פנמרה בעתיד
ב.מ.וו חושפת דגם חדש, שיהפוך בקרוב לדגם סדרתי חשוב. מכונית התצוגה נושאת את השם "סדרה 5 גראן-טוריזמו" (Gran Turismo, ובקיצור - GT), ומלבד הדגם החדש, היא גם מעניקה הצצה ראשונה לעיצוב סדרה 5 הבאה. כפי שניתן לראות, הגראן טוריזמו דומה למדי לסדרה 7 החדשה, ובמילים אחרות - שמרנית. לכך אחראי בין היתר מעצב ב.מ.וו החדש, אדריאן ואן הוידונק, מחליפו של כריס באנגל, אשר חתום גם על ה-7 החדשה.
_wa.jpg)
ב.מ.וו סדרה 5 גראן טוריזמו
הדגם החדש גדול משמעותית מסדרה 5 הנוכחית. אורכו 500 ס"מ (484 בסדרה 5), רוחבו 190 ס"מ (184.5), גובהו 156 ס"מ (146.4) ובסיס הגלגלים שלו עצום - 307 ס"מ, 18 יותר מסדרה 5 הנוכחית (289 ס"מ). את המידות הנדיבות ניתן להסביר בכך שה-GT, למעשה גרסת האצ'בק של ה-5 הבאה, מיועדת כמתחרה למרצדס CLS ופורשה פנמרה, מכוניות סדאן מסוגננות ויוקרתיות.
ב.מ.וו מגדירה את הדגם החדש כשילוב בין סדאן, סטיישן ורכב פנאי. בחלקה האחורי ובתא הנוסעים, מזכירה ה-GT את ה-X6, רכב הפנאי הספורטיבי של ב.מ.וו.
_wa.jpg)
דלת אחורית ייחודית הנפתחת בשני מצבים - חלק תחתון בנפרד (משמאל), או יחד עם החלון
בגרסת התצוגה, וככל הנראה גם בדגם הסדרתי, ה-GT מציעה ארבעה מקומות ישיבה בלבד. בב.מ.וו מבטיחים מרווח רגליים זהה לזה של סדרה 7, ומרווח ראש זהה ל-X5, לצד נפח הטענה של 430 ליטר. שני המושבים האחוריים ניתנים להזזה קדימה 10 ס"מ, על חשבון מרווח הרגליים של הנוסעים (שיאלצו אז להסתפק במרווח דומה לסדרה 5), ולטובת נפח ההטענה - שיגדל ל-570 ליטר. קיפול המושבים מביא להגדלת נפח ההטענה ל-1,650 ליטר.
_wa.jpg)
תא הנוסעים. מאחור ישבו רק שניים
ב.מ.וו אינה מפרסמת נתונים מלאים על המכונית, ובכלל זה איזו יחידת כוח משמשת אותה. היא תופיע בתערוכת ז'נבה כדגם תצוגה, וניתן לצפות לדגם הסדרתי בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.