שתף קטע נבחר

בקשה לצו מניעה זמני נגד אנרג'י של שטראוס

ג'נרל מילס ישראל, משווקת חטיף הבריאות Nature Valley, הגישה בקשה לצו מניעה זמני נגד שטראוס בשל חשד לגניבת עין. לטענתה, Energy, חטיף דגנים עם שיבולת שועל אגוזים ודבש של שטראוס, דומה לכאורה באופן מחשיד ל-Nature Valley פוגע במוניטין של ג'נרל מילס, ומטעה צרכנים

ג'נרל מילס ישראל, משווקת חטיף הבריאות Valley Nature (נייצ'ר ואלי) בישראל הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לצו מניעה זמני נגד שיווק Energy (אנרג'י), חטיף דגנים עם שיבולת שועל אגוזים ודבש של שטראוס, בשל חשד לגניבת עין לכאורה.

 

במסגרת הבקשה, שהוגשה על ידי עורכי-הדין ניר קהת וירון כהן ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', מבקשת חברת ג'נרל מילס ישראל בע"מ אף לאסוף את החטיף מבתי עסק אליהם שווק עד כה.

 

ג'נרל מילס ישראל היא חברת בת של ג'נרל מילס העולמית, תאגיד מזון שבין מוצריו גם פילסברי, ג'רין ג'איינט, צ'יריוס והאגן דאז. תחת המותג Nature Valley משווקים סדרת חטיפי בריאות שונים ובהם "חטיף גרנולה קראנצ'י שיבולת שועל ודבש". החברה אף רשמה בישראל בשנת 2003 סימן מסחר על המילה קראנצ'י המופיעה על רקע ירוק, כצבע אריזת מוצרי החברה בישראל ובעולם, כדי לבדל את המוצר ממתחריו בתחום. לפי החברה, חטיף קראנצ'י גרנולה שיבולת שועל ודבש חולש על 4.4% משוק חטיפי הבריאות.

 

ב-26 באפריל השנה, חברת ג'נרל מילס ישראל גילתה ששטראוס החלה לשווק לראשונה את חטיף הדגנים Energy עם שיבולת שועל אגוזים ודבש, המוצר המפר לכאורה, לטענתה.

 

לפי ג'נרל מילס ישראל, לא רק שהרכב החטיף, שהיה קיים קודם לכן בשוק, בטעמים אחרים, דומה לזה של Nature Valley, אלא שגם האריזה שלושונתה והפכה דומה לזו של Nature Valley. לטענת ג'נרל מילס ישראל, מספר היחידות באריזת Energy פחת משישה חטיפים לחמישה, כביכול צעד נוסף להידמות ל-Nature Valley שאריזתו מכילה חמישה חטיפים מימים ימימה.

 

לפי ג'נרל מילס ישראל, קיים חשש סביר שהדמיון לכאורה, יטעה ויבלבל את הצרכן. שני המוצרים חולקים קהל לקוחות זהה

 

"ניסיונה של המשיבה לחקות את אריזות המוצר של המבקשת מהווה ניסיון ליהנות שלא כדין מהמוניטין של מוצרי המבקשת וניסיון להתעשר שלא כדין על חשבון המבקשת", נאמר בבקשה למתן צו המניעה.

 

"גניבת העין מתבססת על מוניטין, הקיים לחברה בזכות נתח השוק הגדול שלה ותדמיתה החיובית בקרב הציבור וחשש סביר להטעיית הציבור הבא לכדי ביטוי בבחינת המראה הכולל את גודל האריזה, צבעה והפרטים והמלל המופיעים על פני האריזה. זאת כאשר העיצוב ומספר המוצרים באריזה הקודמת של סדרת מוצרי Energy היה שונה לחלוטין".

 

ממשרד עורכי הדין שהגיש את הצו נמסר כי "ברור ששינוי העיצוב של סדרת מוצרי סדרת Energy באופן שהאריזות יראו זהות כמעט לחלוטין לאריזות מוצרי Nature Valley אינו מקרי אלא הינו מכוון. ומה יכלה להיות מטרת השינוי אם לא הטעיית הצרכנים? שינוי העיצוב הינו ניסיון למהלך שיווקי בלתי הגון ובלתי חוקי".

 

בבקשה לצו מניעה, טוענים באי כוחה של ג'נרל מילס ישראל, שאם לא ינתן הצו, יגרמו לחברה "נזקים כבדים הכוללים גם פגיעה בקניין הרוחני ובמוניטין של המבקשת ואף פגיעה כספית כבדה בשל ירידה לטמיון של הקמפיין הפרסומי שהעלתה Nature Valley לאחרונה בעלות של מאות אלפי דולרים".

 

עוד הם מוסיפים כי "ייגרמו נזקים גם לציבור הלקוחות של המבקשת זאת משום שמוצר המבקשת הינו כשר פרווה בעוד שהמוצר המפר כשר חלבי ומכיל גלוטן. כתוצאה מההטעיה עשויות להיפגע שלוש קבוצות צרכנים - שומרי הכשרות, האוכלוסייה הרגישה למוצרי חלב, והאוכלוסייה הרגישה לגלוטן".

 

משטראוס גרופ נמסר בתגובה: "אנרג'י של שטראוס משווקת מגוון רחב של מוצרים וטעמים ואין לה מוצרים זהים ל-Nature Valley. מעבר לכך, נכון לרגע זה, לא התקבלה במשרדי שטראוס גרופ תביעה שכזו ולכן אין ביכולתנו להגיב באופן קונקרטי. במידה ותתקבל תביעה שכזו, אנו נלמד את התביעה ונוכל להגיב בהתאם".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המקור לכאורה. חטיף הגרנולה Nature Valley
העיצוב החדש. Energy, חטיף דגנים עם שיבולת שועל אגוזים ודבש של שטראוס. דומה מדי?
העיצוב הישן של Energy
מומלצים