שתף קטע נבחר

במרקס אנד ספנסר: חזה גדול עולה יותר

ברשת חנויות הכלבו הבריטית מוכרים חזיות במידות קאפ גדולות ב-2 ליש"ט יותר. קבוצת מחאה שקמה בפייסבוק ניסתה לגרום לרשת להשוות מחירם ונכשלה, אבל מאז צוברת חברים ותאוצה תקשורתית ודורשת: רדו מהחזה שלנו

קשה להיות אישה שופעת חזה בבריטניה, במיוחד בימים שופעי מיתון. לכאבי הגב ותשומת הלב המיותרת, נוספת גם גזירה של "מרקס אנד ספנסר": ברשת חנויות הכלבו, מחירן של חזיות שגודל הקאפ שלהן דאבל D ומעלה הוא 2 ליש"ט (יותר מ-12 שקלים) יותר ממחיר חזיות במידות קטנות יותר. הנוהג הזה לא נולד אתמול, אבל הבריטיות לא מחו נגדו באופן מאורגן עד השבוע. בימים האחרונים, חזיות במידות גדולות עומדות בחזיתו של מאבק מתוקשר לפיו כל החזיות נולדו שוות.

 

הכל החל בהתארגנות של נשים שמאסו לשלם מס ערך מוסף על החזה הגדול שלהן. הן הצטרפו לקבוצת פייסבוק שייסדה בקי וויליאמס, 26, מידת חזייה 34G, שנקראית "Busts 4 Justice", המוחה נגד גביית אקסטרה מחיר על חזיות במידות אקסטרה לארג'.

 

הנושא התבשל בקבוצה כמעט 10 חודשים, אבל התפרץ לפני מספר ימים, כשראשי הרשת דחו בקשות לשינוי מדיניות תמחור החזיות שלהם. הדחייה על הסף הזאת גרמה לכותבות טורים בדיילי מיילבטלגרף, ובמירור להתייחס לנושא. ולמרות שצהובונים כמו הסאן ראו בכך הזדמנות לפרשנות מנערות עמוד 3 שלהם, העניין הנץ ניצנים של מחאה צרכנית, וכמות החברים בקבוצת הפייסבוק המחאתית תפחה ל-10,906 בני אדם, שמבקשים לבטל את "מס החזה" או שיחרימו את הרשת.

   

וויליאמס מכנה את הפרזת המחיר הזאת: "לא צודקת באופן נפשע". לטענתה, הנשים השופעות זקוקות לתמיכה, תרתי משמע, והיא קוראת ל"נשים שופעות, וכל מי שתומך בהן, ובעצם כל מי שתומך בעשיית צדק פשוט, ליאחד כוחות לשים קץ לאפלייה הבוטה הזאת".

 

וויליאמס אמרה לAFP שהיא מאוד מאוכזבת מחוסר הרצון של הרשת לשנות את מדיניותה בעניין.

 

"זה מגוחך", היא גורסת. "לא עושים זאת בפריטי לבוש אחרים, לכן אני לא מבינה את ההיגיון שעומד מאחורי זה. ומרקס אנד ספנסר היא הקמעונאית הגדולה ביותר של הלבשה התחתונה בבריטניה".

 

במרקס אנד ספנסר טוענים לעומת זאת, שחזיותיה גדולות הקאפ מתומחרות בהגינות, ועולות יותר באשמת מחיר הכתפיות הרחבות יותר והתמיכה המשוכללת יותר.

 

אבל וויליאמס לא חושבת שמרקס אנד ספנסר הם ההשגחה העליונה בענייני הלבשה תחתונה.

 

"עובדה שבחנויות אחרות של הלבשה תחתונה לא רואים צורך בתוספת המחיר הזאת למידות גדולות", היא כותבת באתר הקבוצה בפייסבוק, "בנוסף, מרקס אנד ספנסר לא מחילים את המדיניות הזאת על פריטי לבוש אחרים. הם בחיים לא ייגבו יותר על חולצות אקסטרה לארג', או פחות על מכנסיים במידה קטנה".

  

מחיר אחד לכולם

בעקבות תגובתה הסרבנית של הרשת, וויליאמס רשה מניה שלה בשווי 3.4 ליש"ט כדי שתוכל להעלות את טענותיה בכנס השנתי של החברה ביולי.

 

ל-AP אמרה: "הם לא מקשיבים ללקוחות, אז אולי הם יקשיבלו לבעלי מניות.....חזה גדול יכול לגרום לך להרגיש יוצאת דופן, וקניות במרקס אנד ספנסר יכולות לגרום לך להרגיש כמו חיזר כשגובים ממך יותר מאחרות...נשים שמרו את העניין הזה לעצמן. התמיכה הגואה קשורה לכך שהן מצאו פורקן לתסכוליהן בעניין".

  

מרקס אנד ספנסר מוכרת מדי שנה 20 מיליון חזיות והיא מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בבריטניה בתחום הלבשה תחתונה בטווח מחירים בינוני. אבל מסתבר שהרשת לא לבד בעולם בתוספת המחיר הזאת. אישה מאוסטרליה שחברה בקבוצת הפייסבוק המדוברת, טענה שגם ברשת פיינליין האוסטרלית גובים יותר עבור חזייה עם קאפ E ומעלה. חברה נורבגית בקבוצה סיפרה שבמדינתה כל החנויות שמוכרות חזיות עם קאפ גדול ורצועות קצרות עולות יותר.

   

מספר אתרים באינטרנט שמתמחים במכירת חזיות, ראו בסערונת הזאת הזדמנות לנגוס בנתח השוק של הרשת הוותיקה, ומציעים חזיות במידות גדולות במחירים נמוכים. רשת החנויות אסדה (ASDA) קפצה גם היא על העגלה כשהזדרזה לצאת במודעה פרסומית שכותרתה: "מחיר אחד - לכולם" ולהציע חזיה במחיר של 4 ליש"ט.

 

במרקס אנד ספנסר מסרבים בינתיים לזוז מעמדתם, ומסרו בתגובה: "הקולקציה שלנו פופולרית מאוד בקרב הלקוחות שאמרו לנו שהן שמחות לשלם תוספת קטנה עבור עבודה מקצועית, כדי להבטיח לעצמן רמה מתאימה של תמיכה, חדשנות וטכנולוגיה, שמוטמעת בחזיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מס חזה. מרקס אנד ספנסר
צילום: גבי מנשה
גם המחיר שופע. חזה שופע
צילום: גבי מנשה
מומלצים