שתף קטע נבחר

מדריך: כך נקנה ריהוט משרדי להרכבה עצמית

החלטתם לרענן ולשדרג את הבית או המשרד? עומדים לקנות ריהוט שתרכיבו במו ידיכם? לפני שתתחילו בסבב חיפושים בחנויות - מומלץ לקרוא ולהפנים כמה עצות שעשויות לחסוך זמן, כסף ועצבים מיותרים

ראשית, חובה למדוד את החדר לפני שמגיעים לחנות, ולהכין שירטוט בסיסי, שבו ניתן יהיה לראות ריהוט קיים שיישאר; מהלך פתיחת דלתות; מיקום חלונות וכל פרט שעשוי למנוע תסכול עקב מיקום רהיט שעלול לחסום מעבר, חלון או דלת. אין צורך להירשם למכללה לעיצוב - שרטוט בסיסי ישמח מאוד כל מוכר בחנות.

 

מדריכי הקנייה הקודמים

 

מומלץ לצלם את החדר. זה אינו תחליף לשרטוט, אבל יכול לעזור מאוד אם כבר ישנו ריהוט קיים, ויש צורך להתאים צבעים. למהדרין מומלץ להביא פריט קטן ככל האפשר מהריהוט הקיים, כדי לראות בחנות את התאמת הצבעים, וחשוב מזה - את הדוגמה של העץ.

 

למי שחושש מתהליך ההרכבה, לא להתבייש - ברשתות מסוימות יצמידו לכם יועץ מכירה, שיסביר בדיוק כיצד להרכיב. זאת, לאחר שתבקשו ותקבלו עותק של מדריך ההרכבה, כדי שההסבר בחנות יהיה מובן יותר.

 

למי שאין בעיה של הובלה, ברשתות רבות יסכימו להרכיב לכם את המוצר במקום, ללא תשלום. אין לכם זכות לבקש שיפרקו ויארזו חזרה כדי שיהיה נוח להכניס לרכב, אבל אם מדובר בפריט לא גדול מדי ואתם ממש חוששים - הרכיבו בחנות.

 

חסר לכם בורג?

אם אתם עדיין בפאניקה מהתמודדות עם הרכבה עצמית - כמעט בכל רשת יענו לטלפון שלכם ויסבירו לכם, שלב אחרי שלב. במקרה ש"נתקעתם" לחלוטין, חלק מהרשתות ישלחו נציג לעזור לכם ללא תשלום; כמובן, לפי שיקול הרשת. אם אתם גרים באילת ורכשתם שולחן ב-300 שקל בתל-אביב, מן הסתם הרשת תסרב לשלוח נציג, אלא אם כן יש לה סניף קרוב.

 

ניתן לבקש לבדוק בחנות אם אכן קיימים בערכה כל החלקים והברגים. בחלק מהרשתות לא יסכימו לכך, מפני שהדבר ייצור עומס עצום. ואולם זכותכם המלאה לוודא שאם יחסר ולו בורג - הוא יישלח אליכם בדואר או באמצעות שליח, על חשבון הרשת. על פי בדיקתנו ברשתות המובילות, נדיר מאוד שחסרים חלקים, ולכן הדבר נתון לשיקול שלכם, אם בכל זאת תרצו לבדוק בחנות.

 

חשוב מאוד לבדוק על איזה קיר בכוונתכם לתלות את הרהיט. למשל, מומלץ שלא לתלות מדפים של הרכבה עצמית על קירות גבס אם המדפים מיועדים לספרים.

 

יש לוודא את עמידות הריהוט לתנאים שלו הוא מיועד. למשל, אם רוכשים רהיטים בעבור משרד שבו יש רצפה ששוטפים אותה כל הזמן במים, כדאי לבדוק את בסיס השולחן, הרגליות, כדי למנוע ריקבון.

 

מומלץ לא להאמין לקטלוגים מהודרים בכל הקשור למלאי; לעתים, בדיוק מה שרציתם הוא גם רצונם של רבים אחרים. לכן שיחת טלפון, או אפילו בדיקה באתר המלאי של החברה, אם יש, יכולים לחסוך ריצות מיותרות.

 

כשאתם בקופה, הקפידו לשמור את כל הניירת, ובמיוחד את תעודת האחריות. נוסף על כך, תוכלו לשאול גגונים לרכב באחת הרשתות, או לברר את עלות ההובלה אם רכבכם צר מהכיל את מה שרכשתם.

 

הגענו הביתה - מה עכשיו? 

ראשית, הוציאו את אחד מלוחות השולחן והציבו אותו בחדר. יש סיכוי סביר שתגלו שהצבע אינו תואם, וכך תחסכו לעצמכם הרכבה מיותרת.

 

אם הצבע מתאים, פיתחו את מדריך ההרכבה, ובידקו הלכה למעשה שלא חסר ולו בורג אחד.

 

מומלץ להרכיב באמצעות הכלים שלרוב מגיעים עם המוצר. אם החלטתם להשתמש במברגה, כוונו אותה לרמה הנמוכה ביותר ותעלו משם, כדי לא להגיע למצב של שימוש בכוח מופרז, שיחדיר את הבורג עמוק מדי אל תוך העץ.

 

ואם אנחנו רוצים להחזיר את המוצר שקנינו?

טווחי ההחזרה נעים בין 14 ל-90 יום, תלוי ברשת. אם המוצר נפתח ונארז חזרה, במרבית הרשתות תקבלו בחזרה את כספכם או זיכוי מלא.

 

ההבדלים המהותיים בין הרשתות השונות באים לידי ביטוי אם כבר הרכבתם את הרהיט. בחלק מהרשתות יסרבו בכלל לדבר עמכם, באחרות יפעילו את מהלך ה"פחת", שיכול לגרום להם הפסד של עד 50% מערך הרהיט, ומרשת אחת נמסר לנו שלא חשוב כמה פעמים הרכבתם או פירקתם - תקבלו החזר מלא ללא שום היסוס. לכן, כאן הכי חשוב לברר מראש מהם  תנאי ההחזרה.

 

בכל הרשתות לא תקבלו כל החזר על מוצר שנבנה במיוחד בעבורכם; כמובן, רק כאשר מדובר בחוסר שביעות שלכם, ולא בפגם או שבר ברהיט. לכן, אם ניתן, יש להעדיף רכישת רהיט במידות סטנדרטיות שנמצא בחנות.

 

  • בהכנת הכתבה סייעה יעל אונגר, עורכת-דין המתמחה בנושאי צרכנות ובעלת הטור "האותיות הקטנות" ב-ynet

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שמים את הדברים על השולחן
צילום: רותם פלדנר
מומלצים