שתף קטע נבחר

מתחו אותנו בגדול

לא רק שחברת החשמל שולחת עכשיו - אחרי שנגמרו העיצומים - חשבון כפול למאות אלפי צרכנים, היא גם מחייבת אותם לשלם את כל הסכום תוך זמן קצר

האם קיבלתם לאחרונה את חשבון החשמל שלכם? אם לא, הכינו את הארנקים. בימים אלה שולחת חברת החשמל חשבונות לתקופה של ארבעה חודשים, לאחר שבחודשים מארס ואפריל לא נשלחו חשבונות כתוצאה מהעיצומים שנקטו עובדי החברה.

 

הבעיה היא שאת החשבונות הכפולים חייבים הצרכנים לשלם בתוך 14-10 יום. "בשבוע שעבר קיבלתי חשבון לתקופה של 123 ימים - כלומר מפברואר ועד מאי - כאשר התאריך האחרון לתשלום הוא 23 ביוני", סיפר ל"ממון" ש' מפתח-תקווה. "מדובר בחשבון של יותר מ-2,000 שקל, שאותו אני מתקשה לשלם בתוך זמן כה קצר. אני לא מבין למה לא נתנו לצרכנים אפשרות לחלק את התשלום לשניים, הרי העיכוב לא היה באשמתנו".

 

ש' הוא אחד מתוך מאות אלפי צרכני חשמל, שאמורים לשלם בימים אלה את חשבונותיהם. ביניהם צרכנים שנתנו הוראת קבע בחשבון הבנק או בכרטיס האשראי שלהם. במקרים רבים, צרכנים אלה כלל אינם מודעים לסכום הגדול שירד לפתע מחשבונם, ואולי אף הכניס אותם למצב של משיכת יתר (אוברדראפט).

 

אלה שנוהגים לשלם את החשבונות באמצעות הטלפון, נתקלים בבעיה אחרת. מוקד 103 תפוס ללא הפסקה, כנראה בגלל עומס בירורים ותשלומים המתלווה לקבלת החשבונות הכפולים. "בסוף עוד יחייבו אותי בהוצאות טיפול ובריבית פיגורים, כפי שהחברה מזהירה בחשבון", אמר ש', שנוהג לשלם את החשבון באמצעות הטלפון.

 

באמת תודה על זיכוי של 4 שקלים

ונקודה נוספת, אירונית משהו: בחשבונות הכפולים תמצאו סעיף המזכה את הצרכנים "בגין אי הגשת חשבון קודם". סכום הזיכוי: 4.03 שקלים. במקום לבוא לקראת הלקוחות, שנאלצים לשלם בבת אחת סכומים גבוהים - מעניקים להם זיכוי מגוחך של 4 שקלים.

 

בחברת החשמל לא מוכנים לפרוס תשלומים, וסבורים כי הם הולכים לקראת הצרכנים ככל האפשר. "עם הפסקת עיצומי העובדים בראשית חודש מאי, החלה חברת החשמל לשלוח ללקוחותיה את החשבונות, אשר עוכבו בשל עיצומי העובדים", נמסר מהנהלת חברת החשמל.

 

"החברה ביקשה מהלקוחות לשלם את החשבונות עד התאריך הנקוב בחשבון. בנוסף הודיעה החברה ללקוחות המשלמים בהוראת קבע, כי כבר חויבו עבור חשבון זה החל מה-6/5/09. לקוחות שברשותם מספר משתמש במסגרת 'שירות אישי ללקוח' יכולים לצפות בחשבונם באתר האינטרנט של החברה".

 

מחברת החשמל נמסר גם כי הודיעה על כך בכל האמצעים שבידה: הודעה לתקשורת, מודעה בעיתונות הכללית והמגזרית, הודעה במוקד 103 והודעה באתר האינטרנט של החברה. "בכל ההודעות והמודעות התנצלה החברה בפני הלקוחות על אי הנוחות, אם נגרמה להם כזאת", אומרים בהנהלה.

 

הבעיה היא שההתנצלויות וההודעות לא עוזרות הרבה לצרכנים, שמבקשים אפשרות לחלק את הסכום הגבוה לכמה תשלומים. אלה ייאלצו לגייס את הכסף במהירות, ולרוץ איתו לבנק או לדואר, אם המוקד ימשיך שלא לענות. ואגב, במוקד הטלפוני מודיעים כי צרכנים שטרם קיבלו את החשבון הכפול, יקבלו אותו עד סוף החודש.

 

הכתבה מתפרסמת במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים