שתף קטע נבחר

מי הקטין את הגבינה שלי?

איך קורה שעל אריזת עמק חצי קשה 28% בגוש של תנובה מופיע המשקל 400 גרם, אבל בפועל היא שוקלת רק 305 גרם? החברה: "מדובר במקרה נקודתי ויוצא דופן"

האם ייתכן שבאריזת הגבינה של עמק נפלה טעות דפוס? כאשר הנחנו גוש גבינה על המשקל התקשינו להאמין למראה עינינו: בעוד שעל האריזה מצוין שהגבינה שוקלת 400 גרם - המשקל הראה רק 305 גרם.

 

 

אל המדור הגיעה תלונתה של סימה מחיפה, שנוהגת לגרר את גוש הגבינה ולפזר על פיצה. "בזמן האחרון שמתי לב שהכמות לא מספיקה למתכון", היא מספרת. "לכן החלטתי לשקול את האריזות. כאשר הנחתי את האריזה הסגורה על המשקל גיליתי שלמרבה הפלא היא שוקלת הרבה פחות ממה שכתוב על האריזה".   

 

זו לא הייתה האריזה היחידה שאיבדה ממשקלה. אריזה נוספת שנרכשה בחיפה עברה גם היא דיאטה, ושקלה 320 גרם בלבד. מדובר בגבינת עמק חצי קשה 28% שומן בגוש (ולא בפרוסות) שנמכרת בעיקר בצרכניות ובמכולות, שבהן לא פועלות מעדניות המוכרות לפי משקל.

 

סימה מתכוונת להגיש נגד תנובה תביעה ייצוגית, כדי שגם לקוחות אחרים, שלא טרחו כמוה לשקול את המוצר, יפוצו בהתאם.

 

ומה אומרים על כך גופי הצרכנות? "מדובר לכאורה בהטעיה חמורה", אומר עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת. "הפער בין המשקל בפועל לבין המשקל המוצהר אינו פער שולי, ולכן המשמעות היא הפסד לכאורה של כסף רב על-ידי הציבור".

 

עו"ד שלומי פרידמן, מומחה לתביעות צרכניות, סבור שתנובה חייבת להחזיר לכלל הצרכנים את הסכומים שגבתה ביתר. "יש לשער שלא מדובר בהטעיה מכוונת מצד החברה המכובדת, אלא בתקלה בקו הייצור או בטעות אנוש. בכל מקרה, התוצאה היא שהחברה קיבלה יותר כסף ומכרה פחות גבינה, ולכן עליה להשיב את הסכומים שגבתה שלא כדין".

 

בעבר, אגב, זכה עו"ד פרידמן בתביעה ייצוגית נגד סלקום, לאחר שזו גבתה מלקוחותיה בתוכנית "צעירים מדברים באפס" 58.50 אגורות לכל דקת שיחה במקום 58 אגורות. "התברר שסלקום גבתה את הסכום הנוסף בטעות ובתום לב, ובכל זאת היה עליה להשיב לכלל לקוחותיה את הסכומים הללו", הוא מציין.

 

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "תנובה שמה דגש רב על איכות מוצריה ובכלל זה על התאמה של המשקל למצוין באריזה. החברה מייצרת מאות מיליונים של מוצרים " בשנה. המוצרים נתונים לבדיקות איכות קפדניות הכוללות גם בדיקת התאמת משקל. מדובר במקרה נקודתי ויוצא דופן שתנובה פועלת שלא יישנה. אנו נמשיך לקיים בדיקות איכות קפדניות על כל המוצרים ולהבטיח את שביעות רצון הצרכנים שלנו. אנו מודים לצרכנית שהפנתה את תשומת לבנו וכמובן שנפצה אותה על התקלה".

 

הידיעה מתפרסמת היום במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אריזה שאיבדה ממשקלה? עמק
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים