שתף קטע נבחר

קחי 470 שקל במטבעות של 10 אגורות

בית משפט חייב את חברת מרום תעופה לשלם ללקוחה 470 שקלים, אך החברה נתנה לה שק מלא מטבעות של 10 אגורות. מרום תעופה: "זו מחאה על כך שהסכום לא הגיע לה"

בחברת הטיולים מרום תעופה החליטו ללמד לקוחה שלהם "לקח", אחרי שתבעה אותם על 5,000 שקל וקיבלה 470 שקל בלבד: החברה העניקה לה את 470 השקלים שבית-המשפט פסק לה במטבעות של 10 אגורות.

 

נטלי (שם בדוי. השם האמיתי שמור במערכת) הזמינה לפני כשנה במרום תעופה טיול למיאנמר, שילמה במזומן, ולטענתה הבטיחו לה כי מועד הטיול לא ישונה.

 

אולם לטענתה, 3-4 ימים לפני הטיסה, חל שינוי בתאריכי הטיול - הטיסה והחזרה לארץ נדחו ביומיים. בימים האחרונים של הטיול נותרה נטלי לבד עם בן זוגה בבנגקוק, ושניהם חשו שדברים לא התנהלו לשביעות רצונם, לכן החליטו לתבוע.

 

בית-המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב החליט לדחות את התביעה, אבל פסק שמרום תעופה ישלמו לנטלי 300 שקל הוצאות משפט ו-170 שקל על מונית שנאלצו לקחת בבנקוק.

 

בראשית אוגוסט התקשרה נטלי לשאול במרום תעופה מתי ישלמו את המגיע לה, וביקשה שיישלחו לה צ'ק בדואר. לטענתה, במרום השיבו לה שאינם שולחים צ'קים בדואר וזימנו אותה אליהם למחרת בין 10 ל-12 בצהריים.

 

כאן החל מה שנטלי מכנה "מסע ההשפלות" שלה.

 

הפכה שקית ענקית על השולחן והמטבעות נפוצו לכל עבר

"הם תכננו לי הצגה ואני, הטיפשה, שיתפתי פעולה", מספרת נטלי ל-ynet. "הכל התחיל שיצאתי מהעבודה כדי להגיע לשם ב-10:00. אחרי שחיכיתי לה רבע שעה, הגיעה המנהלת ונכנסנו למשרד שלה. פתאום היא הפעילה מצלמת וידיאו. לא הבנתי מה קורה, חשבתי שהיא רוצה לצלם אותי מקבלת את הכסף. אבל היא אמרה פתאום: 'עכשיו תספרי למה תבעת אותנו'.

 

"הייתי המומה. התחלתי לדבר למצלמה כמו מפגרת, ולהסביר ולחזור על מה שאמרתי בבית-המשפט. אחרי שסיימתי, היא אמרה לי: 'טוב, עכשיו תקבלי את הכסף', והוציאה שקית ענקית ובה, ככל הנראה, 4,700 מטבעות של 10 אגורות. היא הפכה את השקית על השולחן, וחלק מהמטבעות נופלים מכל הכיוונים ואמרה לי: 'עכשיו תיקחי את הכסף ותלכי מפה'.

 

"מרוב השפלה, לא עשיתי שום דבר. אמרתי שלום, יצאתי מהמשרד, שישבו בו החבורה אצלה הזמנתי את הטיול ובחור נוסף שהביטו בי, ובכיתי כל הדרך בחזרה לעבודה. זה היה כל-כך פוגע ומגעיל! החברים שלי אמרו לי שהייתי צריכה להגיד לה - 'חסר פה 30 שקל - תספרי', אבל לא עשיתי כלום".

 

"הרי סגרנו את הסיפור בבית-משפט, אז למה היה צריך את כל זה? למה הייתי צריכה ללכת לבנק לבקש את הסכום באגורות בשביל ההצגה הזאת?

 

"את הכסף לא לקחתי, כמובן, ועכשיו אני צריכה ללכת עכשיו להוצאה לפועל כדי לאסוף אותו. אני מוכנה כבר לוותר על הכסף ולתת אותו לעמותה, אבל חשוב לי שיידעו על הסיפור הזה, שאנשים ירגישו שהם נמצאים במדינה שיש בה הגנה לאנשים.  שחברות לא יוכלו לנצל לרעה את כוחן מול הלקוח הבודד כדי לנקום. ושאנשים שמתכננים את החופשה יחשבו פעמיים לפני שמתקשרים בוחרים לטייל דרך חברות כאלה".

 

ממרום תעופה מוסרים בתגובה:

 

"1. נאמר מפורשות ללקוחה להגיע לאחר השעה 10:30. הלקוחה הגיעה ב-9:30  ולכן הפכה קצרת רוח עד שהגיעו המנהלים ב-10:30 ופגשו אותה.

 

"2. היא עדיין בחוב אצלנו עבור הטיול, אותו היא מסרבת לשלם.

 

"3. בבית-המשפט לתביעות קטנות נוטים לבוא לקראת הצרכן ולפסוק לטובתו. אך מאחר ולא היה צדק בתביעתה כלל, היא לא זכתה בסכום אותו תבעה לעצמה על סך של 5,000 שקל, וקיבלה רק החזר עבור הוצאות משפט.

 

"4. הלקוחה אמרה כי היא מאוד נהנתה בטיול, וכשהמנהלת שאלה אותה אם כך מדוע בכל זאת תבעת? בפיה של הלקוחה לא נמצאה תשובה קונקרטית.

 

"5. במקרה של הלקוחה היא הגיעה לסיטואציה שבו אם הטיול היה מתבטל היא אמרה שתתבע, וכשאמרנו שהטיול למרות הכל מתבצע היא בכל זאת אמרה שתתבע. כך שנוצר כאן מצב אבסורדי של lose lose situation. לא משנה אם תצא לטיול או לא תצא לטיול היא החליטה לתבוע. בשום מקרה לא יכולנו לרצות אותה.

 

"6. באתר הבית של חברת מרום תעופה בלשונית של מטיילים ממליצים, תוכלו למצוא מכתבי תודה של של לקוחות שיצאו עם הלקוחה לטיול לבורמה והמשיכו ללאוס. כמו כן ישנו שם מכתב תודה נוסף של לקוחות שנסעו לאותו טיול לבורמה.

 

"7. לאור הנאמר לעיל מבחינת 'חברת מרום תעופה' הלקוחה לא זכתה ביושר והסכום אותו פסק בית-המשפט לטובתה ניתן לה במטבעות כמחאה על כך שסכום כסף זה לא הגיע לה. אנו מילאנו אחר הוראות בית-המשפט - לא נאמר בשום מקום איך אמור להתבצע התשלום".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מטבעות. אילוסטרציה
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים