שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חשוד בחיבור פיראטי? קבל מנוי של HOT
    ל-HOT יש הצעה ייחודית למי שלדעתם צופה בכבלים באופן פיראטי: מנוי ב-69 שקל לחודש. למה? כדי לחסוך בהוצאות. הבעיה: תושב ת"א, שלדבריו לא צפה באופן פיראטי ב-HOT, טוען שהחברה איימה שאם לא יסכים לעסקה - יתבעו אותו

    מה ה"קנס" על חיבור פיראטי לכבלים? לפעמים, התשובה לפי חברת הכבלים HOT היא מנוי זול לשירותיה.

     

    נראה שכאשר ב-HOT חושדים בלקוח כמתחבר פיראטי, הם מודיעים לו שהוא יכול למנוע הליכים משפטיים נגדו על-ידי שיתחבר באופן חוקי לכבלים. לא ברור אם זה פרס או קנס, מה שבטוח שב-HOT מעדיפים להרוויח עוד לקוח מאשר להיגרר עמו בבתי-משפט. אבל מה אם הלקוח מעולם לא צפה ולו לדקה בטלוויזיה בכבלים והואשם לחינם?

     

    טכנאי HOT ללקוח: "תהיה 'חכם' לא 'צודק'"

    לארגון "אמון הציבור" הגיעה פנייתו של גל, המתגורר בדירה שכורה ומחולקת בתל-אביב יש טלוויזיה שבה הוא צופה ב-DVD בלבד. בנוסף, יש לו חיבור בן שנתיים לאינטרנט של HOT. ביום בהיר אחד, ה-1 ביולי ליתר דיוק, קיבל שיחת טלפון מיעקב, שהציג עצמו כמנהל צוות טכנאים ב-HOT שטען נחרצות שגל מחובר לכבלים באופן פיראטי. הדירה של גל היתה מחוברת בעבר ל-yes אבל כיום היא מיותמת מחיבור לשידור טלוויזיוני כלשהו.

     

    לטענתו של גל, מאז שהתחבר לאינטרנט של החברה, ניסו ב-HOT למכור לו חבילת טלוויזיה מספר פעמים. והוא סירב, עד שבראשית יולי הרים את השפורפרת, ויעקב מ-HOT היה מהעבר השני של הקו ובפיו האשמה חמורה.

     

    "הוא טען שלאחר בדיקה שנעשתה אצלי בבניין התגלה שאני מחובר לשרותי הטלויזיה שלהם באופן פיראטי ושהם מזהים שראיתי טלויזיה בכבלים בזמן האחרון. אני מצידי ניסיתי להסביר שזה לא ייתכן", אמר ל-ynet. 

     

    "אמרתי שאם באמת יש חיבור כזה, הוא לא אצלי, כי אני לא רואה טלוויזיה ואף הזמנתי את הבחור לבוא לביתי ולבדוק. הוא טעם בטלפון שזה לא יעזור כי 'נתפסתי' ואין צורך להיכנס לבית ולבדוק. הוא הציע לי להיות 'חכם' ולא 'צודק' ושכדאי לי להודות והוא בתמורה מוכן 'לעזור' לי והציע לי להצטרף לשרותי טלויזיה של HOT - כל הערוצים ב-69 שקל לחודש. אם לא אצטרף, כך אמר, אצטרך להתמודד עם התלונה מהם על חיבור פיראטי שאין לי, שתעבור לטיפול עו"ד. 

     

    "ניתקו לי את האינטרנט"

    גל הזמין את נציג HOT לדירתו אבל הביקור הזה לא הביא עמו תועלת: "חששתי, אז הזמנתי אותו לדירתי לבדיקה, אחרי שהוא ביקש ממני את פרטי כרטיס האשראי", הוא נזכר. "כי גם אם אני לא אשם, אולי הם יכולים להוכיח שכן. כשהגיע, הראיתי לו שאין קליטה בטלוויזיה וביקשתי ממנו שיראה לי היכן החיבור הפיראטי. הוא הצביע על כבל שלא היה מחובר בשני הקצוות לשום דבר ואמר שככה התחברתי. בשלב הזה אמרתי לו לעוף מהבית שלי.

     

    "אחרי שעה ניתקו לי את האינטרנט של HOT. התקשרתי לשירות לקוחות מיד וביקשתי שיחזירו את האינטרנט או שאגיש תלונה. בשירות אמרו לי שמדובר בצירוף מקרים. אבל ראיתי שהארון של HOT היה פתוח והכבל בו מנותק. אחרי ביקור של טכנאי, האינטרנט חזר, וראיתי שיש חלק שיושב שם, ככל הנראה פילטר. כמובן שהארון לא נעול ואין על הפילטר הזה פיקוח בכלל, אבל HOT מאיימים שאם יוסר, ינקטו מולי בהליכים משפטיים".

     

    "הפעלת לחץ בלתי ראוי על הצרכן"

    הפילטר שהונח בארונו של גל מונח על-ידי החברה רק במקרים בהם יש חשד להתחברות פיראטית. תופעת ההתחברות הפיראטית היא עבירה פלילית, שיש עליה סנקציות המוסדרות בחוק. HOT קיבלה אישור ממועצת הכבלים והלווין להתחיל בתהליך של סגירת הרשת האנלוגית ואחת התוצאות תהיה גדיעת תופעת החיבורים הפיראטיים העניפה. במכתב מארגון "אמון הציבור" לחברת HOT כתבו:

     

    "אופן התנהלות חברתכם, כפי שהיא עולה מתלונות הצרכנים, הינה בעייתית ומעלה סימני שאלה רבים, בין היתר, בשל העובדה כי הצרכנים לא זוכים לקבל כל ראייה לכך שאכן מדובר בחיבור פיראטי ועולה חשש כי החברה מבצעת נסיונות חיבור פסולים תוך הפעלת לחץ בלתי ראוי על הצרכן".

     

    מחברת HOT נמסר בתגובה: "בבדיקה שגרתית שנערכה נמצא כי דירתו של מר שוחט צורכת את שירותי הכבלים ללא מנוי על שירותי הטלוויזיה בכבלים. לפיכך, כצעד שירותי ועל מנת למנוע הליכים משפטיים ממושכים, פנה אליו נציג החברה והציע לו להתחבר לשירותי הטלוויזיה של חברת HOT, בשל סירובו של מר שוחט להסדרת נושא השידורים, הותקן במעונו פילטר שתפקידו לסנן העברת השידורים.

     

    "בהתאם לאמור לעיל, לא ננקוט בהליכים משפטיים כנגד הלקוח בגין התחברות זו. אציין כי, באם ימצא כי הפילטר הוסר מארון התקשורת ננקוט בהליכים משפטיים בנידון".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים