שתף קטע נבחר

האם פיאט בדרך לייצור מכוניות חשמליות?

ספקית החלפים האיטלקית מאנטי מארלי, הנמצאת בבעלות קונצרן פיאט, חתמה על הסכם לפיתוח וייצור מצברים למכוניות חשמליות עם FAAM. בדרך לפיאט חשמלית?

האם פיאט בדרך לייצור רכבי כלאיים ומכוניות חשמליות? לכך אין עדיין אישור רשמי, אך הודעה שפרסמה חברת בת של קונצרן הרכב האיטלקי, חושפת פרטים שעשויים להצביע על כיוון שכזה. מאנטי מארלי (Magneti Marelli), מספקיות החלפים וחלקי הרכב המקוריים הגדולות באירופה, הודיעה על הסכם עליו חתמה עם FAAM, יצרנית מצברים איטלקית.

 

במסגרת ההסכם, השתיים ישתפו פעולה בפיתוח, ייצור ושיווק מצברי ליתיום-יון, הנחשבים למרכיב חיוני עבור מכוניות חשמליות. מצברים אלה קלים משמעותית ממצברי עופרת (בהם משתמשת התעשייה כיום לאגירת אנרגיה בלבד), וגם ממצברי ניקל-מטל, המותקנים במרבית מכוניות הכלאיים הסדרתיות שמשווקות כיום. למרות זאת, הם מסוגלים לאגור ולספק יותר אנרגיה משני סוגי המצברים האחרים. יצרניות רבות, בהן טויוטה, ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו ומרצדס, נמצאות בשיאו של הליך פיתוח של מצברים מסוג זה למכוניות מסוגים שונים.


פיאט. רוצה מכוניות חשמליות? (צילום ארכיון: רועי צוקרמן)

 

על-פי הודעת מאנטי מארלי, מצברים ראשונים ייוצרו כבר במחצית השנייה של 2010, על בסיס הידע שנצבר אצל FAAM. מצברים אלה יוכלו לשמש לא רק את פיאט, אלא גם את קרייזלר, עליה השתלטו האיטלקים לפני חודשים ספורים. יצרנית הרכב האמריקנית הדגימה את יכולותיה בתחום מכוניות הכלאיים עוד בסוף שנה שעברה, כחלק מניסיונותיה להשיג סיוע מהממשל האמריקני. אף אחת מהמכוניות שהוצגו אז, לא הגיעה עדיין לייצור סדרתי.

 

לפי מידע שפורסם בעבר בתקשורת האירופית, פיאט מתכוונת להציע מכונית חשמלית אחת לפחות - ככל הנראה על בסיס ה-500 החדשה. תאריך שיווק למכונית כזו עדיין לא ידוע. ניתן לשער כי דגמי כלאיים עם מנועי בנזין או דיזל ומנוע חשמלי, יוצעו אף הם בתוך פחות משלוש שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאנטי מארלי. נכנסת לתחום מצברי הליתיום-יון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים