שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    עיצבת כרטיס אשראי ב-30 שקל? שלם שוב

    אחרי שפג תוקפו של כרטיס אשראי מעוצב, הלקוחות לא תמיד מעוניינים לשמור על העיצוב הישן ובטח שלא מעוניינים לשלם עוד 30 שקל על חידושו, אבל בויזה כאל מחדשים כרטיסים מעוצבים באופן אוטומטי. ויזה כאל: "לקחנו לתשומת ליבנו"

    כרטיס אשראי מעוצב ועליו התמונה החביבה עליכם, הוא פריווילגיה שעולה 30 שקל בחברת ויזה כאל. אבל מי שהזמין כרטיס כזה שיזהר: עם פוג תוקף הכרטיס, החברה נוהגת לחדש אותו באופן אוטומטי עם העיצוב. מילא שלא שואלים את הלקוח אם הוא עדיין מעוניין בעיצוב, ואם לא התיישן בעיניו, אלא שחמור מזה: בחברה גם גובים תשלום נוסף של 30 שקל על העיצוב המחודש.

     

    מיכל מתל-אביב, הזמינה מויזה כאל כרטיס אשראי עם תמונה של בתה הפעוטה. כאשר פג תוקפו, דאגו לחדש לה אותו באופן אוטומטי, כולל חיוב ב-30 שקל.

     

    "אפשר היה להזמין אז את הכרטיס המעוצב תמורת 25 שקל או 1,900 נקודות", היא מספרת. "הזמנתי אותו כי זו נראתה לי דרך טובה לנצל את הנקודות שלי. אבל כעבור כמה שנים התמונה התיישנה כי הבת שלי גדלה מאז, והופתעתי לגלות שחידשו לי את הכרטיס עם התמונה הישנה, בלי לשאול אותי לרצוני, ועוד גבו ממני כסף על זה. התקשרתי לחברה וביקשתי מהם להחליף את הכרטיס החדש בכרטיס רגיל. הכרטיס הוחלף וכספי הוחזר, כי חידוש כרטיס רגיל לא עולה דבר".

     

    "אז אני צריך לשים עכשיו תזכורת ל-2012"?

    לעדי, לקוח נוסף של החברה מקריית אונו שגילה להפתעתו שכרטיס האשראי שלו חודש עם העיצוב הקודם ובתוספת תשלום, היתה חוויה נעימה עוד פחות.

     

    "לפני כשנתיים הזמנתי מחברת ויזה כאל כרטיס מעוצב עם תמונה", אמר ל-ynet. "בסוף ספטמבר פג התוקף של הכרטיס, וכבר באוגוסט נשלח אלי כרטיס מעוצב עם אותה תמונה, ללא קבלת אישורי תוך חיובי ב- 30 שקל.

     

    "התקשרתי אליהם ואמרתי שהתמונה כבר לא רלוונטית ושלא ביקשתי שיחדשו אותה. נעניתי על-ידי נציגת שירות 'כשעשית לפני כשנתיים את הכרטיס הראשון, נאמר ונרשם לך שהעיצוב יחודש אוטומטית תוך חיוב בעמלה מחודשת'.

     

    "אז אני אמור לשים לי פתק על המחשב עם תזכורת שהעיצוב של הכרטיס יחודש אוטומטית תוך שנתיים? לא יותר הגיוני שחודש לפני שהעיצוב יחודש אוטומטית, הם ישלחו לי הודעה על זה ויחדשו כך את הכרטיס, אלא אם אענה למכתב ואבקש שלא יחודש כך?

     

    ביקשתי ממנה שישלחו לי כרטיס רגיל. והיא ענתה: 'אוקיי, אז אחייב אותך בעוד 30 שקל על כרטיס רגיל'. לא רציתי לשלם שוב, לכן נשארתי כבר עם הכרטיס המעוצב. כיוון שכרטיס מונפק ל-3-4 שנים, עכשיו אני צריך לשים תזכורת ל-2012 כדי להודיע להם 'אל תעשו לי אותה תמונה, שילמתי עליה חד פעמי'"?

     

    ויזה כאל: "לקחנו את עניין יידוע הלקוח לתשומת ליבנו"

    מכאל נמסר בתגובה: "חידוש תוקף כרטיס האשראי מתבצע באופן אוטומטי על-מנת לשמור ללקוח על רצף ושלא יקרה מצב שהוא יישאר ללא כרטיס בתוקף. לנוחות הלקוחות, חודש לפני שפג תוקפו של הכרטיס הלקוח מקבל הביתה כרטיס חדש מבלי שהוא צריך לעשות דבר. חשוב לציין כי פרק הזמן של חידוש הכרטיס נקבע מסיבות טכניות של אורך חיי הפלסטיק. חידוש של כרטיס רגיל הוא ללא כל עלות.

     

    "עלות הנפקה של כרטיס מעוצב היא 30 שקל מכיוון שהוא מטופל ידנית, במכונה צבעונית מיוחדת ולא בתהליך ייצור המוני של מאות אלפי כרטיסים. לתהליך זה ישנן עלויות נוספות כמו זכויות על התמונה, גרפיקה מיוחדת ועוד שאינן מועמסות על הלקוח.

     

    "לגבי המקרה המתואר, ראשית, האינפורמציה שהועברה ללקוח היתה לא נכונה, הלקוח יכול לעבור בכל עת לכרטיס רגיל ללא עלות. נציגי החברה חזרו אל הלקוח וזיכו אותו על-כך. שנית, לקחנו את הפנייה לגבי יידוע הלקוח על חידוש התמונה בכרטיס לתשומת ליבנו".   

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים