שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    קרונות רכבת ירדו מהפסים - 18 נפגעים, 3 בינוני
    3 מקרונות הרכבת שהייתה בדרכה מב"ש לת"א סטו מהפסים במפגש מסילות ליד קיבוץ כפר מנחם בשפלה. 3 נפצעו בינוני, 5 קל ועוד 10 לקו בחרדה. "הכל הידרדר ורעד", סיפרה נוסעת, "עד שהרכבת ממש נפלה מהפסים, ואז התחילו ליפול עלינו דברים מלמעלה". ועדות חקירה ברכבת ובמשרד התחבורה

    שוב תאונת רכבת, הפעם עם מחיר קל יחסית: שלושה קרונות ברכבת שהייתה בדרכה מבאר-שבע לתל-אביב סטו בצהריים (יום ד') מהפסים סמוך לקיבוץ כפר מנחם שבשפלה הדרומית, בין גדרה לקריית גת, ונטו על צדם. במד"א אישרו כי 18 בני אדם נפגעו בתאונה - שלושה במצב בינוני, חמישה במצב קל ועוד עשרה שלקו בחרדה.

     

    המסילה מימין, הקרונות משמאל (צילום: אוהד נעים ואסף דניאלי)

     

    ניידות משטרה וכיבוי ואמבולנסים רבים יצאו לאזור התאונה, וכל הנוסעים הורדו מהרכבת. בחלק מהמקומות נדרשו כבאים כדי לפרוץ את הדלתות ולאפשר את יציאת הנוסעים. כשעתיים לאחר התאונה, הועלו הנוסעים על קרון חלופי שהובא למקום, והרכבת המשיכה בדרכה צפונה.

     

    "ברגע שהקרונות ירדו מהפסים, כל הרכבת היטלטלה קשות", סיפר ל-ynet עו"ד אמיר אוזרי מבאר שבע, שהיה על הרכבת. "הייתה פאניקה נוראה בקרונות, נשים צרחו ואישה אחת חיפשה את הילד שלה שנעלם לה לפתע. כל התיקים שהיו מעל נפלו על הנוסעים ובהלה גדולה שררה במקום. אחד ניסה לעזור לשני לצאת מהקרונות וזה היה ממש מצב לא סימפטי".

     

    "הכל הידרדר ורעד, עד שהרכבת ממש נפלה מהפסים, ואז התחילו ליפול עלינו דברים מלמעלה", סיפרה ל-ynet נוסעת אחרת. "כל הדברים עפו ועפו אבנים לכיוון החלונות. הייתי ממש בהיסטריה אחרי זה. הוא פשוט קפץ מחוץ למסילה. כשאתה עומד בקרון הקדמי, אתה בשיפוע. אני קצת בפאניקה, אבל חוץ מזה לא נפגעתי". 

     

    יצחק סעדיה בן ה-80 ורעייתו היו בדרכם מבאר-שבע לחופשה בנתניה, וישבו באחד הקרונות שלא נשמטו. "הרגשנו טלטלה קשה במהלך הדרך, אבנים עפו לכיוון חלונות הנוסעים", סיפר יצחק. "אני נוסע הרבה ברכבת ישראל ואף פעם לא שמעתי רעש דומה. הפעם זה היה מוגזם. כשהרכבת ירדה מהפסים התחלנו לקרוא 'שמע ישראל' - וברוך השם, הכל עבר בנס".  

     

    "הנהג בהלם"

    התאונה אירעה במפגש הרכבות הסמוך לקיבוץ, בקטע של המסילה העובר במקביל לכביש 6, שבו הרכבות אמורות להוריד את מהירות הנסיעה ל-20 קמ"ש. ברכבת יש שישה קרונות, הנחלקים לשתי חטיבות של שלושה.

     

    מקורות ברכבת מסרו ל-ynet כי בדיקה ראשונית העלתה שסט הקרונות האחורי הוסט מסיבה כלשהי מהפסים, אם בשל טעות אנוש של האַתָת - עובד המצוב המוצב במקום כדי לכוון את הקטר - ואם בשל תקלה טכנית ברכבת עצמה. אפשרות אחרת שנבחנת היא שפגם במסילה עצמה היה הגורם לתאונה.


    הנוסעים מורדים מהרכבת (צילום: אוהד נעים ואסף דניאלי)

     

    לדברי ראש אגף התנועה במרחב לכיש במשטרה, רב-פקד דוד וקנין, נהג הקטר נחקר על ידי בוחן תנועה. "מדובר בנהג ותיק, 20 שנה במקצוע, והוא נמצא תקין מבחינת שכרות או מספר שעות נהיגה", אמר.

     "הוא עדיין בהלם מהמקרה, וברגע שתסתיים מסירת גרסתו נוכל להסיק מסקנות לגבי נסיבות התאונה.

     

    מרכבת ישראל נמסר, כי מנכ"ל הרכבת, יצחק (חאקי) הראל החליט על הקמת ועדת חקירה בעקבות המקרה. גם שר התחבורה, ישראל כץ, הורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית. מלשכת השר נמסר כי ההחלטה באה בעקבות ריבוי תקלות הבטיחות שהיו לאחרונה ברכבת.

      

    ביוני 2005 נהרגו לא הרחק ממקום התאונה הנוכחית שבעה בני אדם בהתהפכות רכבת ליד קיבוץ רבדים. שנה לאחר מכן נהרגו חמישה נוסעים בתאונת רכבת ליד בית יהושע.

     

    בהכנת הידיעה השתתפו טל רבינובסקי, דניאל אדלסון והלל פוסק
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הקרונות ירדו מהפסים
    צילום: אוהד נעים ואסף דניאלי
    מקום התאונה
    באדיבות emap
    מומלצים