שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    איך לא תקפיצו את הכולסטרול בחג. 8 עצות

    הפתיעו את המארחים עם סלט בריא שהכנתם, ונסו לנשנש בעיקר שקדים לאחר הארוחה: הדיאטן ד''ר נסטור ליפובצקי עם שמונה עצות ריאליסטיות לסיים את עונת הבליסות עם פחות נזקים בריאותיים

    כל שנה אותו דבר - כחודש לאחר החגים, המרפאה שלי מוצפת באנשים מבוהלים מבדיקות דם המראות עלייה חדה ברמת הכולסטרול. איך ניתן להימנע מעלייה כזו במשך החגים, ועדיין ליהנות מהם? הנה מספר עצות שיעזרו לכם לחזור לרופא שלכם עם רמות נמוכות של כולסטרול, ולא - חסה לא תהיה המרכיב העיקרי בארוחות:

     

    1. בארוחת החג, בחרו בדגים לא מטוגנים ובחלקי הבשר הפחות שמנים. כך תמנעו מחלק מהשומן הרווי שמעלה את רמת הכולסטרול.

     

    2. הגישו לעצמכם סלט ובקשו מהמארחים לכבד אתכם בצלוחית שמן זית. הוסיפו לפחות כף שמן זית לסלט האישי שלכם. כך תעלו את הצריכה של שומן חד בלתי רווי התורם להורדת רמת הכולסטרול.

     

    3. תהיו חבר'מנים ותופיעו לארוחה עם תוספת משלכם. בנקודה הזאת תצטרכו קצת להשקיע: חפשו מתכון מבוסס על אפונה, עדשים, שעועית לבנה או גרגירי חומוס. ניתן להכין מנות פתיחה או תוספות מצוינות מקטניות אלו. כך תעלו את כמות הסיבים המסיסים בתזונה שלכם, המסייעים להורדת הכולסטרול.

     

    4. אל תבחרו במנה אחרונה עם קצפת או קרם, אלא בזאת שיש בה פירות או עוגת גבינה (שמקסימום תהיה עשויה מגבינת 9%, וזה לא נורא בהשוואה לאלטרנטיבה השמנה יותר). אם אתם מוכנים להשקיע, הביאו עוגת פירות או סלט פירות מגוון וטעים - והנה ושוב אירגנתם לעצמכם אלטרנטיבה שלא תעלה את רמת הכולסטרול.

     

    5. מנשנשים אחרי הארוחה? דאגו שליד המתוקים יהיו גם אגוזי המלך, שקדים, ומהם תנשנשו. כך הוספתם לעצמכם שומנים טובים שעוזרים להוריד את רמת הכולסטרול.

     

    6. למחרת, צאו לטיול פעיל. מזג האוויר משתפר בימים אלו. בדרך עצרו בחומוסיה כלשהי, הזמינו מנת חומוס עם טחינה,

     סלט עם שמן זית וביצה קשה. היו זהירים עם הפיתה, והנה ארגנתם לעצמכם ארוחה נהדרת להורדת הכולסטרול.

     

    7. קחו לטיול פירות, ירקות, אגוזים, שקדים. השאירו בבית את הבורקסים ואת העוגות הקנויות, כך תחסכו מהגוף שלכם את השומן מסוג טרנס שמעלה את רמת הכולסטרול. אם יש לכם סבלנות, אפו בבית עוגת טורט מבוססת על שמן, וכך לא תהיה פגיעה בתוכנית הסודית שלנו להוריד את הכולסטרול בזמן החג.

     

    8. הגיע חג סוכות? הורידו לסוכה פרוסות לחם מלא מרוחות באבוקדו (שוב שומן חד בלתי רווי כמו בשמן זית) וממרחים אחרים (טחינה, חומוס). אכלו גם צימוקים ופירות יבשים במידה.

     

    הכותב הוא דיאטן קליני ומומחה לרפואה מונעת, מפתח "דוקטור נסטור" שיטה מדעית מתקדמת להרזיה, דיאטה , ספורט ובריאות

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    זהירות עם הפיתה, את החומוס - חופשי
    ד"ר רק שאלה
    מומלצים