שתף קטע נבחר

בובה של חנות

יצרנית ברבי פתחה בברצלונה את חנות הקונספט הראשונה באירופה, לרגל חגיגות ה-50 לבובה המיתולוגית. החנות מציעה פריטי אופנה לחובבות ברבי מבוגרות, אבל בעיקר מגשימה את חלומן הרטוב של המעריצות הקטנות

סליחה על הנימה הסקסיסטית, אבל גם גברים חייבים לבקר בחנות הקונספט החדשה של ברבי שהוקמה בברצלונה לכבוד יובל שנותיה של הבובה המפורסמת בעולם. "ברבי סטור" משתרעת על 300 מ"ר ורודים ומתקתקים במה שמהווה עבור חברת מאטל, יצרנית הבובה המיתולוגית, כרטיס כניסה לאירופה, ולא פחות חשוב - נקודת המפגש החדשה והלוהטת של בנות העיר.

 

 

לכאן הן מגיעות בחבורות קולניות, או במקרה הפחות נוח בליווי ההורים, שלא מצליחים להוציא אותן מהחנות. שעה, שעתיים, אפילו שלוש לא יספיקו למי שגדלו על הבובה לשבוע מהמראות, הריחות והצבעים. אני פשוט התייאשתי והנחתי לבנותיי להסתובב בין המדפים העמוסים ועמדות האיפור עד שעת הסגירה של החנות. שהמוכרות יריבו איתן במקומי.

 

האמת, גם לי - ילדת צופים לשעבר שמעולם לא סירקה ברבי אלא העדיפה לשחק שבע אבנים בשכונה - מתחשק לחזור לחנות הוורודה, שכוללת תצוגה של מודלים אקסקלוסיביים כמו ברבי מקרמיקה (100 יורו), ברבי "מרילין מונרו" (71 יורו) או קולקציה של ברבי קלאסיות משנות ה-70 וה-40 (80 עד 90 יורו לבובה).

 

תמורת 25 יורו יאפרו אותך כמו ברבי

מלבד מבחר הבובות, מסודרים על המדפים אינסוף של פריטים כמו ערכת גיהוץ, עמדת איפור, מחשב נייד, מצעים למיטה, ואפילו סבון גוף לאמבטיה. גם לנשים שבינינו, שלא נגמלו בעצמן מחיידק הברבי, מוצעים לבחירה מגוון פריטים כמו תיקי עור גדולים (60 יורו), ארנק לכסף (45 יורו) או חולצות טי עם נצנצים (34 יורו).

 

בחנות עוצב אגף מכון יופי, המותאם למידותיהן של הילדות ומהווה את האטרקציה העיקרית במקום. תמורת 25 יורו, ואם אפשר הרשמה טלפונית מראש, יכולה כל זאטוטה להגשים חלום ורוד ולהיות ברבי ליום אחד. בחדר האיפור ניצבים לתפארת מושבים מרופדים בבד ורוד נוצץ, ומולם מראה מוקפת בנורות תיאטרון שכבר במבט ראשון הופכת כל לקוחה קטנה לכוכבת. מאפרות מקצועיות דואגות להוסיף צבע על הלחיים, ליפייף עיניים ולהשלים את הלוק בתסרוקת ברבי למופת.

 

חדר ההלבשה שנמצא במקביל כולל תאים מעוצבים להפליא ומבחר תחפושות מתנפנפות לבחירה, ולפני שהספקנו למצמץ, יוצאות הברביות בשר ודם לתצוגת אופנה ספונטנית על במה שמוקמה בלב החנות, ומוזמנות לרקוד ולענטז כאוות נפשן. את השואו היקר יחסית מתעדות המוכרות במצלמה שברשותן, וכל ילדה מקבלת לפני לכתה תמונה למזכרת.

 

עבור מאטל, חנות הקונספט בברצלונה היא הרבה יותר מנקודת מכירה. "מדובר בנקודת מפגש עבור דורות של אוהבי הבובה, שהפכה לסמל" אומרת לאונורה איצ'אס ממאטל ספרד. "יש מעט מאוד מותגים בתחום המשחקים שממשיכים לשרוד אחרי כל כך הרבה שנים".

 

מלבד בארה"ב, פתחה מאטל בשנים האחרונות חנויות קונספט של ברבי ביפן, בארגנטינה ובשנגחאי. החנות בברצלונה היא הראשונה הנפתחת באירופה. היא הוקמה באחד ממרכזי המסחר היוקרתיים ביותר בעיר (L’Illa), ועיצובה נעשה עלידי צוות מקצועי של החברה. איצ'אס אומרת כי ההצלחה נראית מובטחת: "קיבלנו המון תגובות והגיעו המון לקוחות. מאוד ייתכן שבעוד שנה, אחרי תקופת מבחן, נפרוץ לשווקים נוספים".

 

הכתבה מתפרסמת הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קשה להיגמל. ברבי
צילום: Getty images imagebank
מומלצים