שתף קטע נבחר

סיום שירותי הטלפוניה מבלבל את לקוחות אקספון

אקספון 018 שולחת בימים אלה הודעה ללקוחותיה על הפסקת שירותי הטלפוניה שלה והצעה להצטרף לשירותי שיחה דרך אינטרנט סלולרי שהיא משיקה. אבל נראה שההודעה חסרה ומבלבלת. אקספון: "המעבר יהיה חלק וללא עיכובים"

אקספון 018 החלה להודיע ללקוחותיה על הפסקת ניסוי שירותי הטלפוניה שלה, אולם המכתב שהיא שולחת ללקוחות לא היה מאוד ברור, לפחות  לא לדוד, לקוח של החברה כבר יותר משנה.

 

"הודיעו לי היום חד צדדית על הפסקת אספקת שירותי טלפוניה פנים ארציים - תוך שבוע", אמר דוד ל-ynet. "בנוסף, נאמר לי שלאחר מכן הקו יבוטל. מהמכתב הזה עולה שאני אשאר בלי קו ובלי מספר".

 

וכך נאמר במכתב ששלח לדוד:

  

"ברצוננו לידע אותך כי על פי תנאי רישיון הניסוי השיווקי של חברת אקספון 018, ובהוראת משרד התקשורת ב-15 בנובמבר יסתיים הניסוי, ולכן יפסק השירות הניתן לך במסגרת הניסוי וייחסם קו הטלפון הנייח המשוייך לאקספון 018 שברשותך.

 

"על מנת שתוכל ליהנות משירותי טלפוניה חסכוניים ואיכותיים, אנו שמחים לבשר לך כי אנו עומדים להשיק ניסוי שיווקי של שירות חדש וחסכוני - שירותי טלפונייה פנים ארצתיים באמצעות שימוש בטכנולוגיית VOC (Voice over Cellular Packet Data). באפשרותך גם ליצור עמנו קשר בטלפון..."

 

מה? מתי? איפה? כמה?

מהמכתב עולה שאקספון 018 מציעה ללקוחותיה אופציה להתחבר לשירות מסוג חדש. אבל לא ברור האם על הלקוח להתקשר אל החברה כדי לקבל את השירות החדש, לא נכתב מה מחירו של השירות החדש, האם המספר הנוכחי ינותק לבלי שוב אם לא יתחבר לשירות החדש, וכן מתי בכלל יושק השירות החדש הזה.

 

בנוסף, לא ברור מהמכתב מה טיבו של השירות החדש - שירות שהמלה "סלולר" נמצאת בתוכו משמעותו שינוי מהותי באופי השירות שניתן עד כה על-ידי החברה.

 

כך חשב גם דוד, שאינו יכול לנייד את הקו שלו חברה אחרת משום שכך נאמר ברשיון החברה שניתן לה ממשרד התקשורת.

 

"פרסמתי את המספר בדרכים שונות, ולפני שבוע בלבד הוצאתי ספר שבו מוזכר המספר הזה כטחפון לפניות והזמנות", הוא מסביר. "כעת אני עומד להפסיד פניות רבות בגלל המדיניות הזאת".

 

דוד התקשר לשירות הלקוחות של החברה, ושם אמרה לו נציגת שרות ששירות ה-VOC יחל רק בינואר, כלומר יהא עליו להיות בלי קו טלפון זמן לא מועט.

 

יו"ר אקספון: "נשלח מכתב חדש"

אברהם קינן, יו"ר אקספון 018. עושה סדר בבלגאן. "קו הטלפון יישאר ברשותו והוא יוכל להחזיק במספר שלו. לפי משרד התקשורת, אנו רשאים להשתמש באותו תחום מספרים. 078 ו-818", אמר ל-ynet."אנחנו פועלים על אותן תשתיות בדיוק".

 

מה לגבי המעבר לסלולר?

 

"כאן יהיה שינוי. משתמש הקצה יכול להיות רק מכשיר סלולר ולא מכשיר נייח כבעבר. הלקוח צריך להחזיק במכשיר סלולר שתומך בסימביאן, או תוכנת ווינדוז או שיהיה בלקברי או אייפון. יש לו אפשרות לדבר דרך חבילת גלישה או אינטרנט אלחוטי. זה אומר שהוא יצטרך להוריד מאיתנו, בחינם, חבילה של תוכנה קטנה שיושבת לו על הסלולרי, שתאפשר לו מעבר לגלישה באינטרנט אלחוטי באזורים כמו בית ומשרד וגלישה מחבילת הגלישה כשהוא מחוץ לאזורים אלה".

 

הלקוח אמור להתקשר אליכם כדי לקבל את השירות?

 

"לא, אנחנו נתקשר אליו. אני מבין שזה לא ברור מהמכתב, נשנה אותו".

 

האם השירות ייכנס לתוקף רק בינואר? כך לפחות אמרו ללקוח בשירות הלקוחות.

 

"השירות עובד כבר זמן מה כפיילוט, וייכנס לתוקף בינואר, אבל הלקוחות יצורפו אליו מיד, זה בלבול שלנו. הוריתי להתקשר ללקוחות ונוציא מכתב חדש ברור יותר".

 

מאקספון 018 נמסר בתגובה: "בימים אלה הפיצה חברת אקספון 018 ללקוחותיה מכתב המודיע על הפסקת שירותי הטלפוניה הפנים ארצית, זאת לאור דרישות הערבות הגבוהה שדורש משרד התקשורת על מנת להפוך את הרישיון לקבוע.

 

"לאור זאת תפנה אקספון 018 ביוזמתה לכל לקוחותיה (באמצעות נציגיה וסוכניה) בתחום המפא בכדי לאפשר מתן השירות על גבי טכנולוגיית VOC, טכנולוגיה המאפשרת מתן שירותי טלפוניה נייחת על גבי רשת האינטרנט. השירות שינתן יהיה בתעריפים זהים. המעבר הוא ישיר חלק וללא עיכובים ובאישור משרד התקשורת.

 

"עם זאת החברה בוחנת בימים אלה אף אפשרות להוזיל עוד יותר את תעריפי שירות VOC שינתן על ידה. מספר הטלפון של קו המפא ישאר זהה ויועבר ישירות לטכנולוגיית VOC כך גם שלא ישתנו מספרי הטלפון של הלקוחות".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים