שתף קטע נבחר

ברשות השידור גובים גם מהאנשים הלא נכונים

תושבת יפו קיבלה התרעות שמיועדות לקודמתה בדירה, תושב חיפה קיבל איומי קנסות למרות שזוגתו משלמת את האגרה, וזוגתו קיבלה התרעה בטלפון שיועדה לו. בנוסף, באגף לא עונים והתורים שם בלתי נגמרים. ברשות השידור מתנצלים 3 פעמים

מערך הגבייה של רשות השידור עובד שעות נוספות, ולא בלי טעויות. משרד עורכי הדין שעוסק בגביית חובות אגרת הטלוויזיה עבור הרשות, שלח לאחרונה הודעות חיוב למספר אזרחים, ללא הצדקה.

 

לבעיה הזאת התווספה בעיה חמורה יותר: מי שרוצה לברר או לפתור חיובים מוצדקים או חסרי הצדקה, נתקל במשימה כמעט בלתי אפשרית. לטענת הצרכנים המתלוננים: באגף הגבייה לא עונים בטלפון בטלפון ובמשרדי אגף הגבייה בחיפה קיימת אנדרלמוסיה.

 

 

ר' ששוכרת דירה ביפו החלה לקבל מכתבי גבייה שמיועדים לדיירת הקודמת בדירתה. "המכתבים הגיעו בשם רשות השידור ממשרד עורכי הדין פרנקל את גורן", היא מספרת. "הם לא מיועדים אלי אבל מאיימים ב'התרעה לפני נקיטת הליכים' בכתובת שלי".

 

ר' חששה שבסופן של התרעות, יגיעו אליה מההוצאה לפועל ויעקלו מכל הבא ליד, למרות שאין אשמה בכפה. היא החליטה להתקשר לרשות השידור וליידע אותם שהדיירת הקודמת כבר לא גרה שם יותר. ואז היא נתקלה במבוך של מספרי טלפון.

 

"על הטופס רשום היה מספר טלפון אחד", היא מספרת. "ב-144 יש 5 כתובות ומספרי טלפון שונים. שלחתי מכתב רשום לאחת הכתובות בו הדגשתי שהיא כבר לא גרה כאן ואף אחד לא ענה, וגם לטלפון הם פשוט לא עונים. האם הם גובים כסף, אבל לא אכפת להם ממי ולא על מה?".

   

אגף הגבייה נראה כמו סצנה מ"סלאח שבתי"

א', גרוש וגר עם חברתו בחיפה כבר 10 שנים. חברתו היא בעלת הנכס והיא משלמת את אגרת הטלוויזיה.ב-4 בנובמבר, זכה לקבל מכתב מאותו משרד עורכי דין שכיבד את ר' במכתבי התרעה.

  

"זה היה מכתב מבהיל ואגרסיבי מאוד", מספר א'. "ובו דרישה לשלם לרשות השידור סכום של 291 שקל פלוס 98 שקל הוצאות גבייה , סה"כ 389 שקל,. אבל לא קניתי טלוויזיה כבר 15 שנה ואני צופה בטלוויזיה של חברתי".

  

א' ניסה להעביר מכתב תשובה בפקס לעורכי הדין , אולם ללא הצלחה, לכן שלח להם מכתב בדואר רשום לפיו הוא לא אוחז במקלט טלוויזיה וצופה במקלט של זוגתו. אולם במקום תשובה, קיבל תוספת תשלום.

 

"אחרי כמה ימים, ב-26 בנובמבר, קיבלתי עוד חיוב, הפעם מרשות השידור", הוא מספר. "זה היה מכתב חיוב על התקופה שבין 2003 ל-2008, על סך 389.37 שקל, פלוס קנס פיגורים של 190.54 שקל - סה"כ 579.91 שקל. אחר כך שוב קיבלתי מכתב ממשרד עורכי הדין, ב-6 בדצמבר, על חוב של 581 שקל והוצאות גבייה של 127 שקל, סך הכל 708 שקל".

 

כעבור תקופה, א' הצליח לשוחח עם גורם כלשהו ברשות השידור, ששלח אותו לסניף אגף הגבייה בחיפה.

 

"זאת עשיתי", מסביר א' "ונתקלתי שם במחזה שמאז 'סלאח שבתי' לא ראיתי כזה. בכל השירותים הציבוריים רמת השירות קפצה, ושם? הייתי מספר 47 בתור, כשהמספר שהיה באותה עת בטיפול היה 11. כעבור שעתיים, הגיעו רק למספר 15.

  

"חסר שם כוח אדם, שעות קבלת הקהל הן רק ימים רביעי חמישי ושישי 8:30 עד 13:00, יש שם צעקות בלגנים, אז הרמתי ידיים.  כשחיכיתי, דיברתי עם כמה מהנוכחים, ויש אנשים שכבר פעם חמישית מגיעים לשם, רובם משכבה סוציו אקונומית נמוכה. אין ספק שהמכתבים המאיימים שקיבלו הבהילו אותם מאוד".

  

"מה, רשות השידור היא משרד לבדיקת נישואין"?

א' חזר הביתה מיואש. אחרי שבמשך שנים לא קיבל בקשה לתשלום האגרה, פתאום צצו חיובים בחייו שאינו יכול להתנער מהם, ולשטענתו, לא צדק עומד מאחוריהם, אלא התלהבות יתר של מערך הגבייה. "הרגשתי שמכיוון שאני וחברתי לא נשואים, הם החליטו פתאום שאני אמור לשלם בנפרד", אמר.

 

"אני חושב שהם פנו אלי רק משום שלאחרונה עשיתי סוף סוף מעבר תושבות מת"א לחיפה, וכנראה קפץ להם שם חדש במרשם האוכלוסין. ובאמת, רוו האנשים שחיכו שם היו כאלה שגרים עם אבא שלהם או עם משפחה. 

 

"שאלתי את הפקיד שם אם הם עברו לגבייה אישית מגבייה לפי בית. והוא השיב: לא אבל זה גר עם ההיא וההיא גרושה וגרה ועם ההוא ואנחנו בודקים אם זה חוקי. אז שאלתי אותו: 'מה אתם משרד לבדיקת נישואין'? בסופו של דבר, וגם אם אשלם לא אמות מזה. אבל לנצח אני תקוע במערכת כמי שמחזיק טלוויזיה למרות שאין לי כזאת".

 

לא מצאו את א' אז השאירו הודעה על חוב לבת זוגו

כאן לא נגמר סיפורו של א'. בתוך פרק הזמן הזה, זוגתו, שמקפידה לשלם את האגרה כחוק, קיבלה שיחת טלפון מרשות השידור.  

 

"זו היתה הודעה טלפונית מוקלטת שהיא חייבת להם כסף", מספר א', "אבל היא לא הצליחה לקלוט מה הסכום. היא ניסתה להתקשר אליהם כדי להבין מה הסכום, אבל אי אפשר להשיג אותם בטלפון אף פעם. יש לה הודעת חיוב, ככל הנראה לא צודקת, והיא לא יודעת כמה לשלם ולמה".

  

מרשות השידור נמסר בתגובה: "תלונתה של של ר': בעקבות פנייתה עודכנה מערכת הגבייה ודווח כי הדיירת הקודמת אינה מתגוררת בכתובת בה היא רשומה במשרד הפנים, ועל כן לא תשלחנה עוד דרישות תשלום לכתובתה של גב'

ר' בעתיד. אנו מתנצלים על הטרחה שנגרמה לגב' ר' ומודים לה על כך שהפנתה את תשומת ליבנו לטעות.

 

תלונתו של א': "אנו מתנצלים בפני א' על כך שלא היה שבע רצון מרמת השירות שקיבל במשרדי אגף הגבייה. אנו מקווים, כי במסגרת הרפורמה שבפתחה עומדת הרשות, יחולו שינויים דרסטיים בעיקר ברמת ובאיכות השירות הניתנת ללקוחותינו.

 

"לאחר בדיקה שנערכה הוחלט לקבל את טענותיו של א' ובהתאם לכך הוא ובת זוגתו אוחדו לאותה הכתובת וחובו באגרה הוסר. ברצוננו להבהיר, כי מכיוון שא' שינה את כתובתו רק לאחרונה, לא הייתה לאגף הגבייה כל דרך לדעת שהוא מתגורר מזה שנים בכתובת אחרת אשר בה משולמת האגרה.

 

"כמו כן, א' משלם את אגרת הטלוויזיה זה זמן רב דרך הוראת קבע שנסגרה על ידו רק בפברואר 2008, ומאז החל לקבל דרישות תשלום מאגף הגבייה".

 

"תלונת זוגתו של א': אנו מתנצלים בפניה על הטירחה שנגרמה לה. ברצוני להבהיר, כי היא משלמת באופן סדיר את אגרת הטלוויזיה ובחשבונה לא קיים חוב בגין אגרת הטלוויזיה. מבדיקה שערכנו התברר, כי משרד עורכי הדין ביקש להגיע אל הגרוש שלה ובמאגרי המידע, מספר הסלולרי שלה מופיע על שמו. לאחר שיחה עם בן זוגה שלה תוקנה הטעות, ואנו מקווים כי מקרה זה לא ישנה בעתיד.

 

"משרד עו"ד פרנקל את קורן החל לעבוד עבור אגף הגבייה בשנה האחרונה. אנו מודים לכם על הערותיכם החשובות ומבטיחים לכם, כי אנו עובדים מולם על מנת לשפר את כושר המענה הטלפוני ואת רמת השירות בכלל ללקוחות, אשר מבקשים לפנות אליהם בנושא האגרה. אנו מקווים, כי כבר במהלך השנה האזרחית החדשה יורגש שיפור משמעותי ברמת השירות והמקצועיות ופניותיכם בעתיד יקבלו מענה מהיר והולם". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מבטיחים לעשות סדר. רשות השידור
צילום: דודו בכר
"סאלח שבתי"? אגף הגבייה
צילום: דודו בכר
מומלצים