שתף קטע נבחר

שופרסל נכנסת לתחום הסלטים

הרשת מחריפה את התחרות מול אסם ושטראוס: תמכור לראשונה 14 סוגי סלטים במותג הפרטי, מחומוס ועד חצילים. את הסלטים ייצר מפעל "מונטה קרלו" מראש העין. כרגע אין לרשת כוונה למכור גם חלב תחת המותג פרטי

רשת שופרסל לא מתכננת בינתיים למכור חלב תחת המותג הפרטי, אך החל מהחודש הבא היא תפעל לראשונה בתחום הסלטים. כך נודע ל"ממון". הרשת תמכור 14 סוגי סלטים במותג הפרטי שלה, בין היתר חומוס וחצילים.

 

ל"ממון" נודע כי מי שייצר את הסלטים עבור המותג הפרטי הוא מפעל "מונטה קרלו" בראש העין שבבעלות רפי מונטקיו, מבעלי מסעדת "מונטה קרלו" שפעלה בעבר בדרום תל אביב.

  

מוצרי שופרסל ישווקו באריזות דומות לאלו של היצרניות הגדולות, וברשת מבטיחים כי מחיריהם צפויים להיות תחרותיים. ההסכם בין "מונטה קרלו" לרשת לא נחתם ישירות, אלא באמצעות חברת מזון שתפיץ את המוצרים בין סניפי שופרסל. 

 

הכניסה לתחום הסלטים היא עוד שלב בתוכנית של שופרסל לכבוש קטגוריות חדשות תחת המותג הפרטי שלה על חשבון שתי ספקיות המזון הגדולות, שטראוס ואסם.

 

לפי נתוני סטורנקסט לחודשים ינואר-נובמבר, תחום הסלטים מגלגל כ-700 מיליון שקל בשנה. לסלטי צבר של אסם נתח שוק של 37.5%; סלטי אחלה של שטראוס מחזיקים בנתח שוק של 27.7% ומעדני מיקי במקום השלישי עם 11%.

 

התחרות בין אסם לשטראוס על נתחי שוק גרמה בשנה האחרונה לירידת מחירים של כ-3% בשוק הסלטים, למבצעים וחידושים כמו סדרת סלטי השף רפי כהן שהשיקה צבר.

 

לאחרונה טענו בשופרסל כי מכירות הפסטה מתוצרתה הגיעו ל-30% ממכירות הפסטה ברשת, ולנתח של 12% מכלל שוק הפסטה בישראל. ברשת ציינו כי גם מוצרים נוספים שלה המתחרים באסם, כמו קטשופ, ופלים ושקדי מרק, זוכים להצלחה יחסית.

 

לאחרונה נחשף ב"ממון" כי שופרסל השיקה מותג פרטי בתחום השוקולד שמתחרה בעלית. לפי דיווחי הרשת, 1,000 המוצרים תחת המותג הפרטי שלה תופסים כיום 10% מסך המכירות של שופרסל.

 

בארצות רבות בעולם מגיע נתח השוק של המותג הפרטי ברשתות המזון לכ-40% כשיש מגוון רחב של יצרנים שיכולים לייצר את המותג הפרטי, בעוד שבארץ שוק המזון נשלט ברובו על ידי 6 יצרניות בלבד.

 

הכתבה המלאה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" שב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
שופרסל. שלב נוסף בדרך לקטגוריות חדשות
מומלצים