שתף קטע נבחר

העליון הוציא צו זמני נגד הלוגו החדש של רב בריח

בכך קיבל את בקשת הערעור של חברת מולטילוק שטוענת שהסמל מחקה את "איש השרירים". עם זאת, כיוון שמולטילוק "התחכמה עד חוסר תום לב" בהבאת הראיות, הצו הזמני האוסר על שימוש בלוגו החדש ייכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה

בית-המשפט העליון קיבל היום (ד') את בקשת הערעור של חברת ''מולטילוק'' והוציא צו זמני האוסר על חברת ''רב בריח'' לעשות שימוש בלוגו החדש שלה המכונה ''המגן והלפיד''. זאת לאור הדמיון שיש בין הלוגו החדש ללוגו של "איש השרירים" ששתי החברות רשאיות לעשות בו שימוש, אם כי בתחומים נבדלים.

 

מולטילוק טוענת שרב בריח עושה שימוש בסמל החדש, הדומה דמיון רב מדי ל"איש השרירים" גם במוצרים בהם אסור לה להשתמש בסמל "איש השרירים" ובכך היא מפרה סימן מסחר ופוגעת בזכותה של מולטילוק לבעלות על המותג.

 

בהחלטתו, העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב שלא לאסור על מולטילוק להשתמש בלוגו עד סיום ההליכים בבית המשפט. כשהצו ייכנס לתוקף, הוא יעמוד בתוקפו עד שבית המשפט המחוזי יכריע בתובענה.

 

עם זאת, בית המשפט קבע שהצו ייכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה. העיכוב הזה בהפעלת הצו הוא מכוון, ובא בנוסף לערבון ולערבות שמולטילוק תיאלץ להפקיד כדי להבטיח נזקיה של רב בריח, בסך 50 אלף שקל ו-2 מיליון שקל.

 

"פגם חמור בהתנהלותה הדיונית של מולטילוק" 

השופט א.גרוניס נימק את העיכוב הזה ב"פגם חמור" שנפל בהתנהלות הדיונית ובבקשת הערעור של מולטילוק. לפי בית-המשפט, התנהגות מולטילוק גבלה בחוסר תום לב, אבל לא עד כדי כך שבקשתה תידחה. 

 

לפי בית-המשפט, מולטילוק ביקשה להביא בפניו כראייה כתבה עיתונאית, שלכאורה מעידה על הדימיון בין הסמלים. מולטילוק הביאה אותה לבית-המשפט כשהחלק הרלוונטי ממנה גלוי ומשולב בבקשה, למרות שלא קיבלה אישור לכך. בנוסף, באי כוחה הזכירו את הכתבה-הראייה בבקשת רשות הערעור, מבלי שהכתבה ההיא אושרה כראייה.

 

"המבקש להסתמך בטענותיו בפני ערכאת הערעור על ראיה שלא היתה בפני הערכאה הדיונית נדרש קודם לכן להגיש בקשה להבאת ראיות נוספות", נאמר בהחלטה. בבקשתו, עליו לציין את עיקר מהותה של הראייה, מבלי לצרפה. לכן, כל עוד אין החלטה שיפוטית המתירה את הגשת הראיות הנוספות, לא יכולה מולטילוק להסתמך עליה בטיעוניה. לפי בית-המשפט, מולטילוק נהגה ב"התחכמות שעולה כדי חוסר תום לב".

 

איש השרירים נקרע בין שתי חברות

הרקע לסכסוך הוא הכרזה שהכריזה חברת ''רב בריח'' לפני מספר חודשים, על תהליך מיתוג מחדש בהשקעה של מיליוני שקלים, במסגרתו הוצג לוגו חדש למוצריה - לוגו ''המגן והלפיד''.

  

שתי החברות הן התפצלות של רב בריח ההסטורית. באשר לדמות איש השרירים, נקבע כי לכל אחת מהחברות זכות שימוש בלעדית בסימן זה בתחום הפעילות שלפי הסכמי המכירה נמסר לידה.

 

מולטילוק זכאית לעשות שימוש בלעדי בדמות בתחום מוצרי הנעילה, ואילו תשלובת רב בריח זכאית לעשות שימוש בסימון זה באופן בלעדי בתחומי הדלתות וההגנה לרכב.

 

ב-2008 נקנתה רב בריח על-ידי קבוצת רוכשים שהקימוה במקור, שפתחו גם במהלך של מיתוג מחדש. כחלק מהמהלך עוצב עבורה לוגו שכונה "לוגו המגן והלפיד". רב בריח הגישה בקשה לרישום הסימן החדש כסימן מסחר ואף החלה לעשות בו שימוש במגוון מוצרים, בין היתר, בתחומים שעל פיה ההסכמים נאסר עליה לעשות שימוש בדמות איש השרירים.

 

לטענת מולטילוק הלפיד אינו אלא וריאציה של דמות איש השרירים, תוך הפשטה וטשטוש של האלמנטים הפיגורטיביים שלה. צרכנים עלולים לחשוב שזוהי גרסה חדשה לאיש השרירים. לטענת רב בריח אין כל דימיון מטעה בין 2 הסימנים.


פורסם לראשונה 13/01/2010 18:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
משוכפל? איש השרירים
דומה? הלוגו החדש של "רב בריח"
מומלצים