שתף קטע נבחר

"פלאפון גבתה דמי שימוש על המנוי הרדום שלי"

גיל גילה שפלאפון החליטה לחייבו פתאום בתשלום חודשי על המנוי הרדום שלו. במדור שבועי חדש נציג סיפורים של הפתעות בחשבוניות. אז קדימה, בדקו את חשבוניותיכם. ואם גיליתם תגלית בחשבונית - אל תהססו לחלוק אותה עם גולשי ynet

האם אתם מקפידים לבדוק את החשבוניות שאתם מקבלים בחנויות וברשתות, ואת החשבוניות שאתם מקבלים בקביעות מחברות תקשורת ומגופי אחרים שמספקים לכם שירותים? אם כן, יתכן שמדי פעם אתם מגלים בהן הפתעות ותגליות. כך קרה גם לגיל, בעל מנוי רדום בפלאפון.

 

הקו נמצא ברשותו כבר 10 שנים, המכשיר בבעלותו, והוא לא משלם עליו דמי מנוי אלא אך ורק על שיחות נכנסות ויוצאות. אבל כיוון שאינו משתמש בקו, הוא משלם מדי חודש אפס שקלים ועל מכך מעידות חשבוניותיו. הכל היה על מי מנוחות עד שפלאפון החליטו לגבות ממנו כסף במפתיע.

 

 

"לפני כחודשיים החליטה החברה להרוויח עוד כמה שקלים (שמצטברים לעשרות אלפים לדעתי) בשיטה הכי ישראלית - שיטת מצליח", הוא טוען. "כרטיס האשראי שלי הוחלף מאז הפעם האחרונה ששילמתי להם, לפני שנים. לכן כיוון שאין להם פרטי אשראי שלי, קיבלתי לפני כשבועיים חשבונית בה נתבקשתי פתע פתאום לשלם 16.84 שקלים לחודשיים - 'דמי החזקת קו'".

 

ואכן בחשבונית הופיעו פתאום חיובי "דמי שימוש" בקו: "חיוב בגין שירותים בתשלום חודשי קבוע", וכן "חיובים חד פעמיים". על שום מה ולמה? לפי גיל: אין שום סיבה.

  

"התקשרתי לשירות הלקוחות של החברה. מסתבר שזו מדיניות חדשה שצצה פתאום. הנציגה הציגה בפני 2 אפשרויות: או שתשלם, או שתבטל את המנוי. ביקשתי לבטל את המנוי ואמרו לי שאקבל תשובה תוך 30 ימי עבודה. אבל כעבור מספר ימים קיבלתי מכתב נוסף בו נתבקשתי לסור ולשלם את החשבון תוך 3 ימים או שהעניין יועבר למשרד עורכי דין".

 

לפי גיל, פלאפון פנתה אליו כך משום שפרטי כרטיס האשראי שלו אצלם לא עדכניים. "הם לא יכולים לגבות ממני באופן אוטומטי ולכן הם מאיימים. תחשבו עוד כמה'"מספרים רדומים' יש בחברה, וכמה אנשים מבוגרים קיבלו את המכתב ולא שמו לב לחיוב, וכמה אנשים יקבלו מכתב דומה לכתובת ישנה, וכמה כסף יקבלו עורכי הדין אם תוך 3 ימים חברת פלאפון לא תראה עוד כסף". 

 

אחרי פניית ynet לחברה, גיל מספר כי קיבל טלפון מתנצל מהחברה. "הם גם ביטלו לי את 'החוב'", הוא אומר בהקלה. "אבל כשביקשתי מהם אישור בכתב, הנציגה ענתה שהיא לא יכולה להבטיח שהמקרה לא יחזור בעדכון הבא. אני שוקל תביעה ייצוגית".

 

פלאפון: "הלקוח הלין על חשבונית שקיבל למנוי שברשותו. עם פנייתו, מסלולו שונה בהתאם לצרכיו. יצויין כי לפנים משורת הדין וכמחווה שירותית הלקוח זוכה בגין דמי השימוש".

 

שלחו לנו את סיפורי החשבונית שלכם

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים