שתף קטע נבחר

להתנתק מהעולם: כמה עולה להקפיא מנוי?

לקוחת yes שביקשה להקפיא את המנוי שלה כמדי קיץ, גילתה שהחברה לא מאפשרת יותר צפייה בערוצי בסיס בעת ההקפאה. מדיניות ההקפאה הרשמית של חברות התקשורת השונות משתנה מעת לעת, והקיץ הוא בדיוק הזמן המתאים להתעדכן בה. כך תקפיאו את מנויי הטלוויזיה, טלפון, אינטרנט והסלולרי

עוברים או משפצים דירה הקיץ ורוצים להקפיא את מנויי הטלוויזיה, הטלפון והאינטרנט? נוסעים לחופשה ארוכה ולא בא לכם לשלם על הסלולרי שבמילא לא תשתמשו בו? כמה עולה להקפיא מנוי בחברות התקשורת וכמה זמן נמשכת ההקפאה?

 

תקופת ההקפאה בחברות התקשורת נעה בין עד חודש (בזק בינ"ל), לעד לשנתיים (בזק) והיא תמיד מתווספת לתקופת ההתחייבות ולא גורעת ממנה. חברות שמספקות ציוד, בדרך כלל ידרשו עליו תשלום חודשי גם בתקופת ההקפאה. ספקיות אינטרנט מאפשרות הקפאה ללא תשלום, אולם לתקופה קצרה מהאחרות.

 

לכאורה בהקפאה אפשר לחסוך מאות שקלים. אולם למעשה, כיוון שתקופת ההתחייבות נמשכת בתום ההקפאה בדיוק מהמקום בו הפסיקה, נשלם את התשלומים האלה ממילא - רק מאוחר יותר. לכן הקפאה כדרך לחסוך כסף, טובה רק אם אתם נמצאים בתקופה קשה, ומבקשים להתאושש ממנה לפני שאתם חוזרים לשלם סכומים לא קטנים לחברות התקשורת.


מדיניות ההקפאה של חברות התקשורת

מדיניות ההקפאה של חברות התקשורת
חברה פרק זמן תשלום
yes בין חודש לארבעה חודשים. על ממיר yesMax - 25 שקל לחודש.
HOT הקפאה גורפת לתקופה של עד חצי שנה לכל השירותים. מנוי טריפל: אי אפשר להקפיא שירותים בנפרד. עבור ממיר רגיל, 16 שקל ו-31 שקל עבור ממיר HD.
בזק שירותי טלפונייה - ניתן להקפיא עד שנתיים. ניתן "להפשיר" את הקו בכל מקום בארץ, כלומר, גם אם הלקוח עובר דירה בתקופת ההקפאה. לקוח שנמצא בהתחייבות לאחד ממסלולי האינטרנט יכול להקפיא את השימוש עד 3 חודשים. תשלום חד פעמי של 14.90 שקל.
אורנג' 3 חודשים ללקוח הנמצא בתוכנית עם התחייבות; 6 חודשים ללקוח הנמצא בתוכנית ללא התחייבות. הלקוח יכול לנצל את פרקי ההתנתקות ברצף או בחלקים לקוח הנמצא בתוכנית התחייבות יכול להתנתק באופן זמני ל-3 חודשים בעלות חד פעמית של 35 שקל. לקוח הנמצא בתכנית ללא התחייבות יכול להתנתק לתקופה של 6 חודשים, ללא תשלום.
פלאפון החברה סירבה להגיב לכתבה. החברה סירבה לכתבה.
סלקום אפשר להקפיא מנוי לתקופה של מעל 30 יום ועד 90 יום. הקפאה כוללת ניתוק זמני לשיחות + הקפאת חיובים וניתוק קו/מודם/ראוטר לשיחות יוצאות ונכנסות.

 

 

 

השירות כרוך בעלות של 100 שקל כולל מע"מ ללקוח פרטי.

 

בתקופת הניתוק כל חיובי הלקוח מוקפאים למעט: תשלום חודשי קבוע (דמי מנוי, לא כולל תשלום עבור חבילות דקות וחבילת גלישה); ושירות תיקונים ואחריות מקיפה.

 

מירס לקוח פרטי בהתחייבות רשאי להקפיא את מכשיריו לתקופה של עד 90 יום.

אין חיוב על דמי שימוש. אם אבד או נגנב - יש תשלום על תיקון.

במידה ולקוח מבקש להקפיא את המכשיר פעם נוספת בתקופה של 12 חודשים, הוא יחויב בתשלום חד פעמי: 40 שקל.

 

013 נטוויז'ן אפשר להקפיא מנוי אינטרנט בהתחייבות לתקופה מינימאלית של שבוע עד מקסימום של חודשיים. מנוי קו טלפון ביתי ניתן להקפיא מנוי קו ביתי לתק' זמן של עד 6 חודשים (אין הגבלת מינימום). ללא תשלום.
בזק בינ"ל עד חודש. ללא תשלום.
012 סמייל עד חודש. ללא תשלום.

 

yes - מהקפאה חלקית להקפאה מוחלטת?

נהלי ההקפאה בחברת הלוויין השתנו לאחרונה, כך עולה מסיפורה של ע', לקוחת החברה. ע' נהגה להקפיא מדי שנה את המנוי שלה, לתקופות של חודש חודשיים בשנה. לאחרונה גילתה שב-yes שינו לכארוה את מדיניות ההקפאה, כפי שהכירה אותה. בעבר עם ההקפאה היא יכולה לצפות בערוצי הבסיס - 1,2,10,33,99 וכעת - כך אמרו לה, מחשיכים את המסך לגמרי.

 

"כבר שנים שאני נוהגת להקפיא את המנוי שלי לחודש חודשיים בשנה", סיפרה ל-ynet. "בני אוטיסט ובקיץ אני מעדיפה שלא ידבק לטלוויזיה, הוא נעשה אובססיבי. בנוסף, אני חוסכת כך כסף.

 

"בספטמבר האחרון הארכתי את החוזה עם החברה, ולאחרונה, ביקשתי כהרגלי - להקפיא את המנוי, למשך חודש. פתאום אמרו לי שהפעם, אם אני מקפיאה את המנוי, לא אוכל לצפות בערוצי הבסיס. עד עכשיו, בכל פעם שהקפאתי את המנוי יכולתי לצפות בערוצים האלה. מסתבר שעכשיו יש להם נוהל חדש. רק שאף אחד לא הודיע לי על זה כשהארכתי את החוזה. הם יכולים לבדוק ולראות שכל שנה אני מקפיאה את המנוי - כך שאני יודעת על מה אני מדברת. הם הנהיגו נוהל חדש והסתמכתי על הנוהל הישן".

 

האם yes יכולים לשנות כך את התנאים אחרי שהושרש הנוהג הקודם? גורם בחברת תקשורת אמר ל-ynet כי הלקוחה צודקת, ויתכן ש-yes החליטה שלא לאפשר יותר צפייה בערוצי הבסיס בעת הקפאה, בגלל חשש לכאורה מהממיר הדיגיטלי עידן 1. "אולי הם לא רוצים שלקוחו יתאמנו עליהם", אמר הגורם. "סיבה נוספת היא הוגנות. אופציית ההקפאה ניתנת למי שיוצא לחופש, עובר דירה, נוסע לתקופה, משפץ. אלה סיבות לגיטימיות להקפיא מנוי. רצון לחסוך בכסף אינה סיבה לגיטימית, לדעת החברות. הלקוחה חוסכת כסף ומאריכה את תקופת המנוי שלה וגורמת נזק לחברה".

 

בהתאם לרישיון של yes והסכם ההתקשרות שלה עם לקוחות החברה, ניתן להקפיא שירותי צפייה בין חודש ל-4 חודשים בכל שנה קלנדרית. בזמן ההקפאה, הלקוח אינו משלם על שירותי הצפייה. התשלום היחיד לו נדרש הלקוח הוא בגין הציוד בביתו, כלומר הממירים.

 

מ-yes מסרו בתגובה: "בתקופה ההקפאה לא ניתן לראות ערוצים כלשהם. אכן יתכן שאיפשרו ללקוחה לצפות בערוצי הבסיס בעבר, אבל yes לא מחויבת לספק שידורים בהקפאה, משום שבמהלך ההקפאה, אינה גובה תשלום על שידורים. ב-24 בספטמבר, שוחחה נציגת החברה עם הלקוחה וסיכמה איתה על חידוש ההתקשרות על פי מבצע. המבצע נכנס לתוקפו ב-27 בספטמבר בהתחייבות לשנתיים בעלות חודשית של 226.95 שקל, בנוסף שלחו לה את נספח המבצע לכתובתה ב-4 באוקטובר. 

 

"התשלום היחיד לו היא נדרשת בתקופת ההקפאה, ככל שתבחר בה, הוא תשלום על הממיר שבביתה בסך 25 שקל לחודש. אם תבחר הלקוחה לסיים את התקשרותה עם חברת yes לפני תום תקופת המבצע, תחויב בהתאם לנספח המבצע בגין החזר עלות ההטבה".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
בתקופה קשה? הקפיאו את המנוי
צילום: Index Open
הקפאה: כבר בלי ערוצי הבסיס?
מומלצים