שתף קטע נבחר

קריירה כעצמאי? כדאי שתדאג למיתוג שלך

אל תחשבו שמיתוג כמו א.א.א.א. הובלות, או א.א.א.א הדברות, יקדם אתכם במשהו – כי אין סיכוי, זה שייך להיסטוריה. גם "כרטיס עסק" באיזשהו אינדקס אינטרנטי לא ממש יביא לכם לקוחות - מה כן כדאי לכם לעשות? קראו

מיתוג אישי הוא לא רק ל"אנשי מקצוע" כמו עורכי דין, רופאים, מנהלים, רואי חשבון, אנשי פיננסים וכדומה. מיתוג אישי הוא גם תחום פעילות חשוב ל"בעלי מקצוע", למשל, מורות פרטיות, גננות, מטפלות, מובילים, אינסטלטורים, שיפוצניקים, מדריכי חוגים, קוסמטיקאיות, טכנאי מחשבים, מעצבי פנים, ועוד.

 

 

רוב המקצועות האלה מאוד רלוונטיים לתחילת השנה – אנשים עובדים דירות בעיקר בין יולי לאוקטובר, ולכן משתמשים במובילים, בשיפוצניקים, אינסטלאטורים, מעצבי פנים. ילדים מתחילים מסגרות לימודיות בתקופה זו של השנה, ולכן הוריהם מחפשים גננות ומטפלות (לפעוטות), מורים פרטיים ומדריכי חוגים.

 

וכמובן יש את בעלי המקצוע שמדי פעם אין ברירה וחייבים להיתקל בהם – טכנאי מחשבים, מוסכניקים, אינסטלטורים... רבים מאוד מהלקוחות הפוטנציאלים שלהם – כלומר, רובנו – עושים איזשהו חיפוש גוגל על בעלי מקצוע בתחומים האלה בכדי לדלות מידע ולראות עם מי יש לנו עסק.

 

  • ולכן, עצמאים יקרים, אל תחשבו שמיתוג כמו א.א.א.א. הובלות, או א.א.א.א הדברות, יקדם אתכם במשהו – כי אין סיכוי, זה שייך להיסטוריה.
  • ואל תחשבו ש"כרטיס עסק" באיזשהו אינדקס אינטרנטי יביא לכם לקוחות, כי היום כשאי אפשר לראות אתכם, להכיר אתכם ולהבין במה אתם טובים – לקוחות יפנו לאחרים.

 

קחו, למשל, בעלי מקצוע בתחום השיפוץ והתחזוקה, שרוצים להתבדל: האחד קורא לעצמו "בעל להשכיר" והשני "הנדי דייב", ושניהם מגדירים את עצמם כמי שיש להם ידי זהב, ויכולת לטפל בכל מה שצריך בבית שלכם. זה מיתוג אישי לא מוגזם ולא מופרך, כזה שעוזר להם להתבלט על פני "א.א. שיפוצים".

 

קוסמטיקאיות, צבעים, מטפלות – אתם לא חייבים להקים אתר אינטרנט מפואר, מרשים ומשוכלל. אבל כדאי שבכל זאת תיצרו לעצמכם איזושהי במה להראות בה מי אתם, במה אתם מיוחדים, מה אומרים עליכם, ואיך ליצור איתכם קשר.

 

מה אתם יכולים לעשות בשביל לתת לעצמכם ביטוי ולעזור לאנשים להתרשם מכם?

  • צרו לעצמכם דף אינטרנט. הכי קל וזול להקים בלוג – גם אם אתם לא מחדשים שם תוכן באופן קבוע. אתרי אחסון בלוגים נותנים את השירות הזה בחינם, ועליכם רק למלא את הפרטים שלכם.
  • תנו כותרת מקצועית טובה. כותרת טובה לעיסוק שלכם (כאמור, "הנדי דייב" בהחלט נשמע טוב יותר מאשר "דייב תיקונים" או "דייב התקנות"), יכולה לעזור ללקוח הפוטנציאלי לזכור אתכם גם אם באותו רגע הוא עוד לא החליט אם להזמין מכם שירות או לא.
  • מי אתם? כתבו על עצמכם כמה משפטים, שמתארים את הידע, הניסיון, התחום המדויק שבו אתם עוסקים (במקום "מורה פרטית לחשבון", עדיף "מורה פרטית להצלחה בבגרות במתמטיקה", למשל).
  • מקמו את עצמכם ויזואלית. שימו בבלוג / אתר תמונה של עצמכם בסביבה המקצועית שלכם. זה מאוד עוזר למי שמתלבט אם להזמין אתכם לתת שירות, כשהוא רואה אתכם בתוך הסביבה שבה אתם פועלים.
  • אם יש לכם לקוחות מרוצים – נסו ככל האפשר לקבל מהם רשות להציג אותם כממליצים באתר. אין כמו המלצה אמיתית ממישהו בכדי לעורר אמון.
  • עם מי מדברים? בסופו של דבר אתם רוצים שירימו את הטלפון ויקבעו איתכם. כתבו באופן הכי ברור וגלוי את מספרי הטלפון שלכם, כדי שמי שמעוניין ליצור קשר לא יצטרך לחפש בכל האתר את המספר.

 

אל תשכחו – אם מישהו ממליץ עליכם לחבר / חברה, אותו חבר / חברה יבדקו רגע את השם שלכם בגוגל. בהשקעה קטנה מצידכם הבדיקה תראה דף חביב שבו אפשר להכיר אתכם, להתרשם וליצור קשר. בהצלחה.

 

 

דנית ניצן היא מומחית למיתוג ברשת באתר הדרושים AllJobs .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
א.א.א.א.א.א.א.א.א. - כבר לא עובד
צילום: ויזואל פוטוס
דנית ניצן
צילום: טל גרין
מומלצים