שתף קטע נבחר

יינות ביתן חייבה בטעות כ-50 אלף צרכנים

לקוחות מאזור אשקלון גילו שחויבו במאות שקלים, למרות שחלקם לא ערכו בה קניות זמן רב. גורמים לא רשמיים ברשת אמרו כי מדובר בחיוב שגוי של עשרות מיליוני שקלים. יינות ביתן: "תקלת המחשב טופלה, וכל הכסף הוחזר מייד לכל הלקוחות"

רשת המזון "יינות ביתן" באשקלון חייבה בטעות עשרות אלפי צרכנים מחזיקי כרטיסי אשראי, מבלי שאכן קנו ברשת. גורמים לא רשמיים בחברה אמרו ל-ynet כי השרת של הרשת, או זה של החברה הסולקת עבורה את כרטיסי האשראי נפגע, ושכ-50 אלף צרכנים חויבו בטעות בעשרות מיליוני שקלים, על לא קנייה בכפם. אין למספרים האלה אישור או הכחשה רשמית מהרשת.

 

גורמים בתחום האשראי אמרו ל-ynet כי אכן אירעה תקלה במסוף של יינות ביתן, אחרי שחזר מתיקון. מסתבר שקובץ של עסקאות שנערכו בסניף לפני שנתיים, נשלח לחיוב שוב, וכ-50 אלף חשבונות אשראי חויבו בשנית על הוצאות שהוציאו לפני שנתיים.

 

 

הדבר נחשף אחרי שעשרות לקוחות צבאו ביום חמישי האחרון (21 באוקטובר) ובמהלך סוף השבוע, על סניף הרשת באשקלון, אחרי שגילו חיובים בלתי מוסברים מטעם החברה בכרטיסי האשראי. 

 

אחד הצובאים היה ד' מאשקלון, שאינו קונה ביינות ביתן כבר למעלה משנה וחצי, אבל משום מה, בחיוב האחרון של כרטיס האשראי הבחין כי חויב על-ידי יינות ביתן בסכום של כ-670 שקל. "שאלתי את אשתי האם רכשה מצרכים במקום. היא השיבה בשלילה. חשבתי שיתכן שקנתה ושכחה, אולם היא התעקשה שלא ביקרה במקום כבר זמן רב. כשהבחנתי בתאריך החיוב, נזכרתי שבאותו היום, היינו שנינו מחוץ לעיר, לכן ניגשתי לחנות. כשהגעתי לשם, גיליתי אנשים רבים עם אותה בעיה. הבטיחו לי שיתקנו לי את זה".

 

לא קניתי שם כבר שנתיים. האם הם מחזיקים בפרטי האשראי שלי?

כיצד יתכן שצרכנים חויבו למרות שלא קנו ברשת כבר חודשים? ד' אמר: "אני לא מבין מדוע פרטי כרטיס האשראי שלי שמורים אצלם כמעט שנה וחצי אחרי שרכשתי שם בפעם האחרונה. מדוע הם מחזיקים בפרטים שלי, אני מאוד לא רגוע וכשניסיתי לברר את זה לא הצלחתי לקבל תשובה".

 

תושב אחר סיפר ל-ynet כי חויב בטעות למרות שלא קנה ברשת כבר שנתיים. "גיליתי את החיוב המיותר כשנכנסתי השבוע לחשבון שיש לי בבנק", הוא מספר. "ראיתי שבפירוט כרטיס האשראי, ירדו לי 350 שקל שחויבו לטובת רשת יינות ביתן, בה לא קניתי במשך שנתיים. למה מספר כרטיס האשראי שלי בכלל נמצא אצלי? הם לא אמורים להחזיק בו, המספר הרי לא אמור להישמר אצלם. כשהתקשרתי לחברה, אמרו לי שמספר הכרטיס ירד מהאינטרנט. אבל זה מוזר, במיוחד כששאף פעם לא השתמשתי בו באינטרנט. הם אמרו שהם הוציאו זיכוי לכולם. ושאזוכה בחיוב האשראי הבא".

 

גם תושבים שנוהגים לרכוש ברשת באופן קבוע חויבו, אך כיוון שהם צרכנים קבועים בה, לא כולם שמו לב לכך. צרכן סיפר כי הבחין בחיוב כפול במקרה. "הבחנתי שחויבתי בכ-450 שקל על רכישה נוספת בטווח של יומיים מה שלא היה נראה לי הגיוני, כשהתקשרתי אליהם, הם אמרו לי שהם מכירים את הבעיה ויזכו אותי", אמר.

 

צרכן קבוע נוסף שהבחין כי חויב, סיפר כי כמעט שלא שם לב לחיוב, כי הוא קונה באופן קבוע ברשת. הסיבה שהחיוב משך את עינו היתה העובדה שנעשה במהלך חג סוכות כשהחנות היתה סגורה. עיון נוסף בכרטיס האשראי העלה כי חויב בתשלום נוסף, של עוד כמה מאות שקלים, עבור קנייה שלא ערך. "אמרו לי שכבר השבוע. דיברתי עם חברת האשראי והם אמרו לי שיזכו אותי אז אני מניח שזה יקרה בימים הקרובים" סיפר האיש.

 

יינות ביתן: "החזרנו את הכסף מייד"

כשיצרנו קשר עם הנהלת החשבונות של החברה, אמרה לנו אחת העובדות: "כן, היתה תקלה במערכת. אבל כבר ביום חמישי החזרנו את הכסף לכולם. אני ממליצה שמי שנפגע, יבדוק בחשבון האשראי שלו לראות שאכן זוכה".

 

גם לקוחות אמרו לנו שבחברה טענו כי השרת המרכזי במערכת המחשוב נפגע, ועל כן קובץ מסוים של תשלומים נשלח בטעות. לדברי החברה, התקלה תוקנה וכל הלקוחות יזוכו.

 

אבל גם אלה שכבר זוכו, אמרו כי אינם יודעים האם החברה זיכתה אוטומטית את כל מי שנפגע ,או רק את אלה שפנו אליה. "למדתי מהפרשה הזו לשמור את הקבלות של הרכישה לפחות באותו חודש, ולבדוק היטב את הקניות בכרטיסי האשראי מי יודע באלו עוד מקומות חויבנו מבלי ידיעתנו", אמר אחד הנפגעים.

 

מיינות ביתן מסרו בתגובה: "התקלה במחשבים עדיין נבדקת - אצלנו ובחברות האשראי. ידוע לנו שהיא קרתה בעוד חברות. חשוב להדגיש שהתקלה אותרה וטופלה מיידית וכל הכסף הוחזר לכל הלקוחות מייד, כך שבפועל הלקוח ראה בחשבון חיוב - והחזר בו זמנית. רשת יינות ביתן ממשיכה להתחייב לשירות הטוב ביותר ללקוחותיה".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
לא קנו, אז למה חויבו?
צילום: index open
מומלצים