שתף קטע נבחר
צילום: מתי אלמליח

סלקום מודיעים: "יש תקלה בליבת המערכת"

תקלה ארצית באחת משלוש הרשתות הסלולריות הגדולות בארץ. משעות הבוקר רבים מלקוחות סלקום לא יכולים לדבר או להחליף מסרונים. "יש תקלה בליבת המערכת", נמסר מסלקום, לא ברור מתי תסתיים, היא משפיעה על כל חלקי הארץ וכל לקוחותינו סובלים ממנה לסירוגין". קיים חשש לנזק כספי למשק

תקלה מהותית, כלל ארצית ומסובכת. משעות הבוקר (ד') נותרו לקוחות סלקום ללא אפשרות ליזום או לקבל שיחות והודעות טקסט. למערכת ynet הגיעו עשרות מיילים של לקוחות החברה מכל רחבי הארץ, אשר אינם מסוגלים להוציא ולקבל שיחות, לשלוח מסרונים או לקבלם. במספר מכשירים ברשת ישנה הודעת אין קליטה.

 

מחברת סלקום נמסר כי התקלה ברשת החברה היא מהותית ומסובכת. "יש תקלה בליבת המערכת", אמרה ל-ynet דוברת החברה. "לא ברור מתי תסתיים התקלה, היא משפיעה על כל חלקי הארץ וכל לקוחותינו סובלים ממנה לסירוגין".

 

לדברי החברה, לקוחות רבים לא יכולים להתקשר או לקבל שיחות, מסרונים שנשלחים מעוכבים וחלקם לא מגיעים ליעדם. "סמסים שלא יגיעו ליעדם, לא יחוייבו", אמרה הדוברת. "אנו פועלים כעת להשבת השירות התקין בזמן הקצר ביותר. הבעיה מטופלת אישית על ידי ליפא אוגמן, סמנכ"ל טכנולוגיות של החברה".

 

  

מ-10:00 מגיעות למערכת ynet פניות רבות מלקוחות החברה בכל רחבי הארץ: "רשת סלקום נפלה באזור פתח תקווה", כתב הגולש אבי, "אינני יודע מה קרה בשאר המקומות בארץ".

 

"שירותי טלפוניה של סלקום בחיפה קרסו. אין אפשרות לקבל ולהוציא שיחות לפחות בכל שכונת הדר", כותב שלמה מחיפה. פניות נוספו הגיעו מתל אביב, ירושלים, נתניה, רעננה, עפולה, אשדוד, אשקלון, ראש העין וראשון לציון. כמה מהפונים דיווחו כי משירות הלקוחות הטכני של החברה נמסר להם כי מדובר בתקלה כלל ארצית. 

 

לקוחות זועמים: מגיע לנו פיצוי

עדן בן-עמי, תושב רעננה השוהה במסגרת עבודתו בנתניה, מספר כי במשך כשעתיים המכשיר שלו לא מתפקד: "למזלי, יש את הטלפון של העבודה, אבל יש אנשים שאין להם את הפריבילגיה הזו של שני מכשירים", הוא אומר. "דיברתי עם כמה חבר'ה מאזורים שונים ולאף אחד אין קליטה בסלקום. לא שיחות יוצאות או נכנסות, לא הודעות, כלום".

 

בן עמי מספר כי גם לרעייתו השוהה ברעננה אין קליטה: "היא התקשרה והסבירו לה שיש תקלה ארצית, וישתדלו לטפל בה בחצי שעה הקרובה. חצי שעה כבר לא תהיה כאן".

 

בן עמי מתרעם על כך שסלקום לא יוצאת בהודעה לתקשורת ומבהירה מה מקור התקלה ותוך כמה זמן תתוקן, ומסביר כי על החברה לפצות את לקוחותיה. "יש שיחות שצריך לנהל, אנשים עובדים. אנשים מתקשרים אלי וחושבים שאני לא זמין. אנשים מפסידים כסף, זמן, ושיחות חשובות. אבל אני בספק אם יפצו", הוא מתרעם.

 

גם אריאל, עובד חברת ביטוח ברמת גן, מספר על נזק כספי שלטענתו נגרם לו. "כל החברה בלי פלאפונים, אי אפשר להתקשר לאף סוכן בארץ. אולי הוירוס האיראני חזר אלינו", הוא אומר. 

 

לדבריו, "אי אפשר ליצור קשר עם סלקום, גם לא בשירות 1800. כנראה שרבים פונים. מגיע להם פיצוי, רבים ניזוקו בשעה וחצי האחרונות".

 

גורמים בהתאחדות התעשיינים מסרו ל-ynet כי ההערכה היא שהתקלה לא תגרום שום נזק למרבית העסקים. "כמעט לכל העסקים יש טלפונים קוויים, ואפשר לחזור לכמה שעות לעבוד בטלפון קווי. מי שתינזק היא בעיקר חברת סלקום עצמה". יש לציין כי סלקום נסחרת בבורסה והיא מחוייבת לדווח למשקיעים על כל התפתחות שעשויה לגרום להפסדים או לרווחים משמעותיים. נכון לשעות הצהרים, טרם נמסרה הודעה כזו לבורסה.

 

בחולון דיווחו לקוחות של סלקום על כך שלתקלה יש אופי "שכונתי", כלומר, בשכונות מסוימות בעיר אין קליטה כלל ובשכונות אחרות יש קליטה.

 

על פי דיווחיה של סלקום לבורסה בישראל - עומד מספר מנוייה, נכון לספטמבר 2010, על 3.376 מיליון. החברה מחזיקה באחת משלוש הרשתות הגדולות בארץ - לצד פלאפון ואורנג'.

 

בהכנת הידיעה השתתף אביאל מגנזי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
התקלה: בליבת המערכת
צילום: index open
מומלצים