שתף קטע נבחר

בקרוב: הגבלה מראש של החשבון הסלולרי

בשורה צרכנית נוספת בתחום הסלולר: משרד התקשורת יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להגביל את הוצאותיהם. השר כחלון: "הצעד ייתן להורים כלים לשלוט על חשבונות ילדיהם"

התיקונים הצרכניים בתחום הסלולר נמשכים: משרד התקשורת יחייב את החברות לאפשר ללקוחות להגביל מראש את הוצאותיהם. על פי התוכנית החדשה, הלקוח יקבל התראה לקראת סיום החשבון ויוכל להגדיל את סכום החשבון אם יבחר בכך. למפעילים הסלולריים יש עד 10 ימי עבודה להעביר את התייחסותם להחלטה.

 

המהפכה של כחלון 

 

"זה יאפשר לצרכן לצרוך שירותים בצורה נבונה ומתוכננת, ולשלוט בהוצאותיו", אמר שר התקשורת משה כחלון. "הצעד ייתן להורים כלים לשלוט על חשבון הסלולר של ילדיהם".

 

על פי ההוראות החדשות, חברות הסלולר יחויבו להציע למנויים לפחות חמישה "סלים מוגבלים" במקביל לסלים הנפוצים. לאחר ניצול 75% מיתרת האשראי שנקבעה, יקבל הלקוח מבעלת הרישיון התראה באמצעות מסרון (SMS), והודעה שנייה באותה דרך לאחר ניצול 95% מהאשראי.

 

ממשרד התקשורת נמסר כי המסלולים מוגבלי האשראי שיוצעו יתומחרו על ידי חברות הסלולר כמו חמשת המסלולים הנפוצים ביותר באותה עת, וכך לא יהיו אלו מחירי ה- Prepaid, הגבוהים יחסית, המהווים כיום את הדרך היחידה להגביל את הוצאות הלקוח.

 

במשרד התקשורת טוענים כי הנושא נדון עם החברות הסלולריות כבר בעבר והובעה נכונות מצדן למהלך, כך שלא צפויה התנגדות מצדן. ההחלטה היא בהמשך לדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה בהשתתפות נציגי משרד התקשורת וחברות הסלולר ובעקבות הצעת חוק פרטית של ח"כ מאיר שטרית בנושא.

 

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל אמר כי "בשל העלויות הגבוהות מאוד של שירות ה- Prepaid, יש צורך במתן פתרון מעשי ללקוחות, במחירי המסלולים הרגילים ולא בתעריף היקר משמעותית".

 

  • לעמוד הפייסבוק הרשמי של ynet כלכלה וצרכנות

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים