שתף קטע נבחר

התמ"ת: מנו ספנות מטעה בפייסבוק ובאתר

לפי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, מנו ספנות פרסמה תקנון חסר, וכן מחיר הפלגה זול (199 דולר), כשבפועל אפשר היה לרכוש כרטיס רק במחיר גבוה יותר. החברה מתבקשת להסיר או לתקן את הפרסומים באופן מיידי

הממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, הורתה לחברת מנו ספנות בע"מ להסיר או לתקן באופן מיידי כל פרסום מטעה המופיע בפייסבוק ובאתר האינטרנט של החברה, בניגוד לחוק הגנת הצרכן. אי מלוי ההוראה תהווה עבירה נמשכת ואף תגרור נקיטת הליכים.

 

לפי הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, חברת מנו ספנות פרסמה מחיר הפלגה ב-199 דולר, כשבפועל לא ניתן היה לרכוש את כרטיס ההפלגה במחיר שפורסם, המחיר שנדרש היה מעל 199 דולר. עו"ד פינקוס מציינת כי הצגה ופרסום מחיר הפלגה היוצר מצג כי המחיר זול מכפי שהוא בפועל, מהווה עבירה לכאורה של הטעיה בניגוד לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן.

 

עוד טוענת הממונה כי בתקנון החברה חסר מידע לגבי זכות הביטול של הצרכן, מועד הביטול ואופן הביטול כפי שנדרש בסעיף 14(ג)(א) לחוק. גם המידע בתקנון בדבר דמי ביטול הגבוהים, מפר את האמור בסעיף 14 (ה) הקובע כי דמי הביטול במקרה של ביטול עסקה או שרות במכר מרחוק הינם 5% או 100 שקל לפי הנמוך מבניהם.

 

המונה שלחה ב-29 באוגוסט 2010 הנחיות להתאחדות סוכני הנסיעות, שמנו ספנות חברה בה, לגבי פרסום מבצעים, אולם לטענתה, החברה התעלמה מהן. על כן הממונה דרשה כי חברת מנו ספנות תעביר לידיה תוך 7 ימים את התיקונים בפרסומים ובתקנון. "על העוסק לנקוט במלא השקיפות בפרסומים אותם הוא מציג זאת כדי למנוע הטעית צרכנים ופגיעה בזכויותיהם", מסבירה פינקוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גיל נחושתן
דמי ביטול גבוהים. מנו ספנות
צילום: גיל נחושתן
מומלצים