שתף קטע נבחר

הכשרות השתלמה: מסטיק טריידנט נוגס באורביט

נתח השוק של השחקן הקטן הגיע בפברואר ל-6.7%, אחרי חצי שנה על המדפים, ו-3 חודשים ברשתות השיווק. נתחי השוק של אורביט ומאסט, מותגי המסטיק הנמכרים ביותר בישראל - ירדו. מסטיק פייב בעלייה, וגם מנטוס החלו לשווק פה גומי לעיסה

הישראלים לועסים יותר: אחרי חצי שנה בישראל ושלושה חודשי פעילות ברשתות השיווק, מסטיק טריידנט (TRIDENT) הגיע בפברואר ל-6.7% נתח שוק כמותי ו-7.3% נתח כספי משוק המסטיקים ללא סוכר. טריידנט ספלאש בטעם תות במילוי לימון, מוביל בקטגוריית גומי לעיסה עם מילוי, וממוקם במקום הרביעי במכירות כלל המסטיקים בשבועות האחרונים.

 

לפי נתוני סטורנקסט, שוק המסטיקים ללא סוכר כולו גדל בינואר 2011 ב-5.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גודל הקטגוריה בתקופה מצטברת, ב-2011: 18.1 מיליון שקל. מותג המסטיק האהוב על הצרכן הישראלי הוא אורביט, ואחריו בהפרש ניכר - מאסט. גם בזוקה עדיין חי ונלעס.

 

העלייה הזאת במכירות בכלל השוק, באה על חשבון המותגים אורביט ומאסט. נתח השוק של ריגלי, שמייצרת את אורביט, פייב ואיירווייס, ושולטת בשוק המסטיקים, ירד מינואר ב-15%. ועם זאת, מסטיק פייב (FIVE) של ריגלי מתחזק, ונכון לפברואר מחזיק ב-11.3% נתח שוק.

 

הרווח הכספי בשוק המבורקד (נקודות מכירה שמשתמשות בסורק ברקוד) עלה מ-196 שקל ל-214 מיליון שקל, והשוק כולו מגלגל כ-300 מיליון שקל וצפוי לצמוח השנה ל-350 מיליון שקל. חברת ריגלי ירדה מ-64.47% נתח שוק כספי ל-63.21%, ושטראוס מ-33.58% ל-29.84%.

 

טריידנט, מוצר של קדבורי שמיובא על-ידי גלוברנדס, נכנס לרשתות השיווק אחרי שקיבל כשרות נאותה. לפי דו"ח סטורנקסט, בשבוע שהחל ב-6 בפברואר, נתח השוק הכספי של המותג אף הגיע ל-7.73%. 

  

שחקן חדש בשוק: גומי לעיסה של מנטוס

אורביט אקווה, המתחרה הישיר של טריידנט ספלאש שמכיל מילוי בטעם פירות, מגיב לתחרות והחל להימכר כעת באריזות חיסכון של 40 יחידות. לאחרונה נכנס שחקן נוסף לזירה: גומי לעיסה של המותג מנטוס, בשם ג'וסי בלאסט. גם המסטיק הזה מכיל מילוי, ועל כן הוא יתחרה ישירות בטריידנט ובאורביט אקווה.

 


נתח שוק כמותי מצטבר

נתח שוק כמותי מצטבר
מותג דצמבר 2009 - פברואר 2010 דצמבר 2010 - פברואר 2011
אורביט 56.09% 46.33%
מאסט 27.02% 26.53%
בזוקה 9.03% 8.37%
טרידנט 0.54% 4.98%

 


נתח שוק כספי מצטבר

נתח שוק כספי מצטבר
מותג דצמבר 2009 - פברואר 2010 דצמבר 2010 - פברואר 2011
אורביט 59.47% 47.53%
מאסט 25.11% 22.68%
פייב 0.00% 10.76%
טרידנט 0.66% 6.43%
בזוקה 8.48% 7.16%
איירווייז 5.01% 4.92%

   

במקביל להשקת מסטיק טריידנט, גם סוכריות HALLS ללא סוכר. מאז שיווקן בארץ, עלו למקום השני במכירות סוכריות ללא סוכר. נתח השוק של סוכריות HALLS ללא סוכר בקופסה לשבוע 9 השנה (שבוע שהחל ב20/2) הגיע ל-18.8%. לעומתן, גודל שוק המותג אורביט דרופס בקטגוריית הסוכריות ללא סוכר בקופסא ירד בינואר 2011 ב-19.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ועם זאת אורביט מחזיק בנתח שוק עצום של מעל 66%. מתחרים נוספים בקטגוריה הם ורטרס אורגינל וריקולה.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מעדיפים תות לימון. טריידנט
בקטגוריית הסוכיות, HALLS הגיעה למקום השני, אחרי אורביט דרופס
מומלצים