שתף קטע נבחר

מערכת חדשה למניעת הונאות בכרטיסי אשראי

יותר בטוח? מערכת שהוטמעה בחברת cal מספקת מודל מתמטי המנבא באיזו סבירות תתקיים הונאה בעסקה ספציפית ותדע לנטר הונאות בצורה יעילה יותר תוך הימנעות מהגבלה מיותרת של הלקוח. "המערכת משלבת בין אבטחה מקסימלית אך גם שומרת על נוחות והנאה של הלקוח"

 

חברת כרטיסי האשראי cal הטמיעה מערכת חדשה לזיהוי ולמניעת שימושים לרעה בכרטיסי אשראי. לדברי החברה, המערכת יכולה לזהות ניסיונות להונאה בזמן אמת, לא רק בקרב בעלי כרטיסי אשראי, אלא גם בעולם הסליקה, כלומר, בבתי העסק הסולקים עם החברה.

 

 

החברה השקיעה 5 מיליון שקל במערכת החדשה שיכולה להתריע על התנהגות חריגה בכרטיס או בבית עסק על פי סט חוקים שנקבע מראש. המערכת מספקת מודל מתמטי המנבא באיזו סבירות תתקיים הונאה בעסקה ספציפית. המודל מושתת על תבניות הונאה מוכרות בעולם, אולם, בעל יכולות למידה וכיוונון עצמי דינאמי בהתאם לפעילות השוטפת ולדיווח מקרי ההונאה בפועל.

 

"המערכת יודעת לזהות את התנהגות הלקוח", אומר ל-ynet ישי ורטהיימר, מנהל מחלקת ניהול סיכוני הונאה ב-cal. "כך לדוגמה, לקוח שיש לו דפוסי קניה מסויימים, המערכת יודעת לנבא את התנהגות הקניה שלו. אם יש חריגה, המערכת יודעת להתריע בזמן אמת. דוגמה נוספת היא מערכת היודעת לבצע חישובי זמן ומרחק. כך, לקוח שביצע עסקה בישראל ולאחר זמן קצר מאוד מתקבלת בקשת אישור לעסקה בחו"ל שבוצעה באמצעות כרטיס נוכח (לא ברכישה מרחוק - א"ר) המערכת יודעת להתריע על כך".

 

ורטהיימר מדגיש כי ניתן דגש בבניית המערכת, כך שמצד אחד ישוכללו עזרי האבטחה, אך מצד שני לא תיפגע חויית הלקוח. "אנחנו לא רוצים ליצור מצב שבו נציק ללקוח ולעיתים תכופות ניצור קשר לברר אם ביצע עסקה, או שנחסום לו את הכרטיס שלא לצורך. החוכמה היא לשלב בין שני הדברים – אבטחה מקסימלית אך גם נוחות והנאה של הלקוח".

 

שינויים ארגוניים אחרי הקנסות

יש לציין כי גם החברות הסולקות הבינלאומיות מאסטרקארד וויזה מפעילות מערכות ניטור עבור עסקאות של לקוחותיהן, עם זאת עיקר עבודת האבטחה נעשית על ידי cal, כשרוב מוחלט של העסקאות מבוצע למעשה בישראל.

 

חברת כרטיסי האשראי cal, עוברת בשנה האחרונה לא מעט שינויים, זאת לאחר שבסוף שנת 2009 נקנסה החברה על ידי ויזה ומסטרקארד בגין פעילות סליקה בעייתית בחו"ל בתחום תוספי המזון ושירותי פורנו.

 

בפברואר 2010 הודיע מנכ"ל החברה דאז, בועז צ'צ'יק, על התפטרותו ולמעשה מאז החלה החברה בארגון מחדש. כחודש לאחר מכן מונה תפקיד המנכ"ל, ישראל דוד ששימש עד אז כראש החטיבה הקמעונאית בבנק דיסקונט ובמהלך השנה הוחלפה למעשה כמעט כל הנהלת החברה.

 

בחברה מדגישים כי הטמעת מערכת האבטחה היא חלק ראשוני בתוכנית האסטרטגית של cal להחלפת כל מערכות הליבה של הארגון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרטיס אשראי מעוצב של cal. זיהוי התנהגות הלקוח
מומלצים