שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רשות הטבע והגנים
    לדווש את שביל ישראל: נא להצטייד באופניים ומים
    לפני כשבוע נחנכו באופן רשמי שני המקטעים הראשונים של "שביל ישראל לאופניים" בדרום. אייל הרשטיק יצא לרכיבת בכורה בשביל שהולך להיות הלהיט של רוכבי האופניים בשנים הקרובות

    לידיעת המדוושים: היסטוריה בהתהוות. ממש ככה היתה התחושה. סוף כל סוף לרכוב בשני המקטעים הראשונים של שביל ישראל לאופניים, שייהפך קרוב לוודאי לאחד מהשבילים הפופולריים לטיול והכרה של הארץ בעתיד הקרוב.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    למה היסטוריה? ראשית כי פרויקטים תיירותיים לאומיים גדולים שכאלה, שמעורבים בהם כל כך הרבה גופים ומוסדות, מוכננים זמן רב ולא תמיד כולם מגיעים לאותה המטרה ולהסכמות. במקרה הזה לקחו חמש שנים של תכנון, וכמי שהיה מעורב בחלק מהתכנון של המקטעים, אני יכול להגיד שהאתגר גדול וגם מרגיש "חלוצי" במלוא מובן המילה. עצם קביעת אבן הדרך הראשונה ביצירת המקטעים הראשונים תגרום להשלמת הפרויקט מהצפון לדרום במהירות גדולה יותר.

     

    הסיבה השנייה שבעקבותיה מקטעי השביל הללו בהחלט מהווים פריצת דרך גדולה לרוכבי האופניים, היא העובדה שאת כל ההובלה של התהליך הובילה רשות הטבע והגנים, שזה לה סינגל האופניים (שביל רכיבה צר) הראשון שיזמה לביצוע בשטח שמורת טבע. מזה מספר שנים קיימים הרבה מאוד ויכוחים וחיכוכים בין רוכבי האופניים לבין נציגי הרשות, בנוגע לרכיבת אופניים בטבע. חיכוכים שהגיעו גם למצבים לא נעימים מצד שני הצדדים. סוף כל סוף השכילה הרשות להתחיל ולפתח פתרונות גם לטובת הרוכבים, במטרה לשמור טוב יותר יחד על הטבע ובכך אנו רואים שינוי גדול לטובה.


    חמש שנים של תכנון. רוכבים בשביל ישראל (צילום: שי גיטרמן - אדרנלין)

     

    שביל ישראל: בין 10 ימים לשלושה שבועות רכיבה

    שביל ישראל לאופניים מתוכנן לכלול כ-30 מקטעים, ועם סיום בנייתו אמור להתחיל בחרמון ויגיע עד לים סוף באילת. זמן הרכיבה בו וחציית הארץ תיקח לרוכבים מנוסים בסביבות העשרה ימים ולרוכבים פחות מנוסים כשלושה שבועות. השביל מתוכנן להיות ברמת קושי בינונית, להתאים לכמה שיותר רוכבים ולהציע את מיטב נופי הטבע, המורשת והנוף אנושי שיש לישראל להציע. בכל מקטע תהיה נקודת התחלה וסיום מסודרת שיכללו גם אפשרות ללינה קרובה ושירותים לוגיסטיים (מזון, פינוקים, חילוץ וכדומה).

     

    שני המקטעים הראשונים של השביל שנחנכו בשבוע שעבר, הם המקטעים הדרומיים ביותר בשביל. המקטע הראשון, שמוגדר כמקטע ברמה קשה, מתחיל מהישוב שחרות הנמצא בסמוך לבקעת עובדה ומסתיים בפארק תמנע המרהיב בנופיו. המקטע באורך 55 ק"מ, כולל חצייה ורכיבה בשמורת טבע הרי אילת וצוקי שיירות, וכולל כמובן נופי מדבר מרהיבים ותצפיות נפלאות לכיוון הערבה ,בקעת תמנע וירדן.

     

    השביל עובר בין תופעות גאולוגיות ייחודיות בנחל מתק, ולעיתים אף ניתן לפגוש לרגע את משפחת הצבאים שחיה באזור. במקטע זה סודר ונפרץ סינגל ייעודי לרוכבים באורך של כ-20 ק"מ שגרם להנגשה טובה יותר של המדבר, שהיה עד כה קשה לרכיבה באזור זה למטיילים על אופניים. המקטע שולט וסומן בסימון ייחודי וניתן ליהנות ממפה וסימונים בשטח. כמו כן ניתן ללון בפארק תמנע.


    המקטע באורך 55 ק"מ, בין שחרות לתמנע

     

    המקטע השני והאחרון בשביל מתחיל מפארק תמנע בשביל רכיבה נוח ורחב. מומלץ להתחיל את היום בסיורים בפארק תמנע ואז לצאת למקטע האחרון והקצר יחסית של השביל. המקטע עובר דרך נחל נמרה, נחל רחם, באר אורה הישנה ועמודי עמרם. בהר שחמון הסמוך לאילת, השביל כולל כניסה לפארק הסינגלים של אילת - אזור מעולה ומהנה לרכיבה שיצרו הרוכבים המקומיים מאילת.

     

    השביל מסתיים במפרץ אילת, ממש בחוף ים סוף לאחר כ-30 ק"מ של רכיבה. שני המקטעים מהווים התחלה מצויינת לפרויקט לאומי שיביא תיירות ויתן לרוכבים המקומיים להכיר את ארצנו טוב יותר. לכו לטייל וליהנות מהשביל החדש, ולהכיר עוד אזור ייחודי וכיף לרכיבה. עוד פרטים על שביל ישראל לאופניים ניתן לראות באתר האינטרנט.

     

    חשוב לדעת:

    הרכיבה בשביל הינה רכיבה לרוכבים מנוסים שהאזור המדברי והקשיים שלו מוכרים להם. מומלץ לרכוב בשביל אך ורק בעונה ובמזג אוויר מתאים לרכיבה. חשוב להצטייד במפת סימון שבילים, מספקי מים, מזון ומספרי טלפון חשובים.

     

    • הכותב עזר בתכנון חלק מהמקטעים בשביל ומנהל פרויקט "אופניים לכולם"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    להכיר את הדרום על אופניים. רוכב בשביל ישראל
    צילום: שי גיטרמן - אדרנלין
    מומלצים