שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    "אורנג' גבו ממני חיוב שגוי מ-2007"

    לקוח ברשת אורנג' גילה שחויב על שירות במשך 4 שנים, וביקש הוכחה שהזמין את השירות. בחברת פרטנר התעקשו שאת ההקלטה ישמיעו בביהמ"ש, והסכימו לפצותו על חצי שנה. אחרי פניית ynet הסתבר שההקלטה לא נמצאה וישיבו לו החזר מלא

    טוען לחיוב שגוי באורנג'? לא תוכל לשמוע הקלטה או לקבל מסמך שמוכיח אחרת. את ההוכחה ההפוכה - חברת פרטנר שומרת לבית המשפט.

     

     

    עיתונאי שמתגורר בסין כבר קרוב לשלוש שנים, מספר שגילה לאחרונה בחשבונית שירות שחויב בו במשך 4 שנים, למרות שלטענתו לא הזמין את השירות מעולם. כשביקש החזר על תקופת הגבייה השגויה, או לחילופין הוכחה שהזמין את השירות, נתקל בהצעת פשרה לפיצוי חלקי, ובסירוב לחשיפת ההוכחה שאכן הזמין את השירות.

     

    "לאחרונה גיליתי שאני מחויב על חבילה שמעולם לא הזמנתי", סיפר ל-ynet. "בשניים מהקווים שברשותי, אני מחוייב לפי מסלול תעריפים ייחודי בשם 'אורנג' פרטנרס' שקסם לי מאוד בזמנו, משום שאין בו כל חיוב קבוע עבור דמי מנוי או שימוש. לא צלצלת - לא שילמת.

     

    "מעולם לא שיניתי את המסלול הזה, ומעולם לא ביקשתי להוסיף חבילה כלשהי למספרים האלה. משום שאני נוסע הרבה לחו"ל, ולתקופות ארוכות, הקפדתי, תמיד, שלא יהיה לי כל חיוב קבוע בחשבון.

     

    "מה רבה, אם כן, היתה הפתעתי כשבדקתי באינטרנט את החשבון החודשי האחרון שלי – דבר שאני עושה לעתים רחוקות מאוד-מאוד, שכן למיטב ידיעתי אין לי כל חיובים למעט שיחות והודעות טקסט מועטות, וגיליתי, תחת הקטגוריה 'חיובים קבועים', חיוב של 23.190 שקל בגין 'חבילת MMS/SMS בהטבה', המוצמד לקו שנמצא איתי בסין".

     

    "תקבל החזר עבור חצי שנה כ'מחווה שירותית'"

    הלקוח פנה למוקד השירות של אורנג' ותהה שם על פשר הדבר. הסתבר לו שמחייבים אותו כך מ-2007. "המוקדן האדיב הציע מיד לבטל את החיוב ולהעניק לי החזר עבור ששת החודשים האחרונים", מספר האיש.

     

    הוקלטתם? מותר לכם להקשיב לשיחה >>

     

    "שאלתי אותו כמה זמן כבר מחייבים אותי על החבילה הזו, והופתעתי לגלות שכמעט ארבע שנים - מאז 8 באוגוסט 2007. אז, אגב, עמד החיוב על 12 שקל בקירוב. לא שמתי לב לחיוב הזה מעולם, משום שהוא נבלע בקלות בתוך המון השורות של חשבונית חודשית, המשותפת לכמה קווים.

     

    "שאלתי מדוע לא אקבל החזר עבור כל התקופה - שכן אני סמוך ובטוח שמעולם לא ביקשתי חבילה שכזו, לא בטלפון ולא בכתב, ושמדובר מן הסתם בחיוב שגוי, ועלי לקבל עליו החזר על כל התקופה. אולם נעניתי שאת החזרים ניתן לקבל רק עבור תקופה של שישה חודשים.

     

    "שתי מוקדניות בכירות יותר, אמרו לי שההחזר עבור שישה חודשי חיוב שהוצע לי יינתן לי על תקן של 'מחווה שירותית' וכי אורנג' אינה מחויבת לשום דבר מעבר לכך.

     

    "שתיהן תהו למה 'נזכרתי רק עכשיו' והסבירו לי ש'באחריותו של הלקוח לבדוק את החשבונית', ושאם לא עשה כך - איננו יכול לבוא בטענות לאחר 'כל-כך הרבה זמן'. אחת מהן תהתה אם אני 'באמת מצפה' שיינתן לי החזר עבור ארבע שנים והציעה לי להסתפק במה שהוצע לי".

     

    אם היתה עסקה - איפה ההוכחה?

    הלקוח הודיע להן כי אם יוכיחו שחתם על משהו, או שהסכים לדבר בטלפון - הוא יוותר על כל החזר שהוא, גם של ששת החודשים שהוצעו לו. אם יוכח אחרת, הוא מבקש החזר של בין 500 לאלף שקל - החזר מלא על ארבע שנים.

     

    "רק לאחר שחזרתי על דרישה זו הסכימה אחת המוקדניות לומר לי כי יש ברשותה הוכחה לכך שביקשתי את החבילה, אולם הבהירה לי כי אוכל לקבל הוכחה כזו רק 'בבית משפט'".

     

    אחרי פניית ynet, התקשו בחברה לאתר את ההקלטה בה מאשר הלקוח את העסקה, ובכל זאת טענו שהלקוח הסכים לחבילה. אחרי התעקשות מצידנו שההקלטה תאותר, בפרטנר, ככל הנראה לא מצאו את ההקלטה או שמצאו אותה וגילו כי הלקוח צודק. כך או כך, הוא יפוצה על מלוא הסכום.  

     

    מחברת פרטנר נמסר בתגובה כי "לאחר בירור הפרטים הלקוח זוכה באופן מלא ישירות לאמצעי התשלום".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    פרטנר אמרו ללקוח: עכשיו נזכרים?
    צילום: יוגב עמרני
    מומלצים