שתף קטע נבחר

פרטנר ומירס גבו קנסות יציאה שלא כחוק

מפעולת פיקוח שערך משרד התקשורת בת"א בנושא הפחתת קנסות היציאה, נמצא כפי שפורסם ב-ynet כי פרטנר ערכה הסכמי התקשרות שיש בהם סעיפים עם קנסות יציאה בניגוד לחוק. גם מירס הציעה הסכמים דומים

<< צרכנים: פרטנר מעכבת פתיחת SIM

 

חברות הסלולר פרטנר ומירס גובות מאיתנו קנסות יציאה בניגוד לחוק, כך עולה מבדיקות שערך משרד התקשורת, וכך גם פורסם לגבי חברת פרטנר ב-ynet . החברות מתבקשות כעת לתקן את הסעיפים המפרים בחוזי ההתקשרות עמם.

 

הדבר נחשף ב-ynet ב-23 בפברואר. בסוף חודש פברואר ערך משרד התקשורת בדיקות במרכזי מכירות של חברות הסלולר בתל אביב, לשם בחינת עמידתן בסעיפי החוק שנכנס לתוקף ב-1 בפברואר. לפי החוק, נאסר על חברות הסלולר לגבות דמי ביטול גבוהים מ-8% מהחשבון החודשי כפול מס' החודשים שנותרו למנוי, בהסכמים החדשים שלהן עם לקוחות שבבעלותם פחות ממאה קווי טלפון. 

 

ב-ynet פורסם כי פרטנר מצאה לכאורה דרך לעקוף את האיסור על גביית קנסות יציאה מנופחים. לידי ynet הגיעו שני הסכמים שניסחה החברה, מול לקוחות עסקיים קטנים, ובהם סעיף לפיו אם יתנתקו מהחברה לפני תום תקופת ההתחייבות, הם ישלמו מעל ומעבר למתחם הקנס שהחוק מתיר.

 

במקרים שהגיעו לידי ynet, מדובר בלקוח אחד שרכש 5 קווים, ולקוח אחר שרכש 9 קווים. בחוזים שניתנו להם, נאמר שבמקרה שהתנתקו מרשת סלולרית אחרת כדי לעבור לרשת אורנג', ואז ירצו להתנתק גם מאורנג', יתבקשו להשיב לפרטנר את כל ההחזרים עבור קנסות היציאה שהיא שילמה למפעיל הסלולרי הקודם.

 

ככתוב: "הלקוח מסכים כי במקרה של הפסקת העסקה, מכל סיבה שהיא, בעבורו או בעבור מנוי שהיה זכאי לזיכוי, לפני תום 36 חודשים ממועד ההצטרפות, הוא ישיב לפרטנר את מלוא ההחזר שניתן לו בגין תשלום קנסות עבור המכשירים שנותקו מהמפעיל הסולרי הקודם, עד למועד הפסקת העסקה".

 

כלומר, פרטנר גבו לכאורה מעבר ל-8% מהחשבון החודשי הממוצע, גם קנס נוסף - ההחזר הכספי שניתן ללקוח בגין הקנס שהיה לו בעקבות ניתוק הקו מהמפעיל הקודם.

 

ממשרד התקשורת מסרו אז בתגובה: "על פניו, נראה כי התנהלות החברה מנוגדת להוראות החוק בעניין ביטול קנסות היציאה. הנושא ייבדק בהקדם על ידי משרד התקשורת".

 

מחברת פרטנר מסרו אז כי: "גם אם נותרו חוזים ישנים בהם נותר סעיף זה חברת פרטנר אינה גובה תשלום יציאה מעל 8% ללקוחות פרטים ועסקיים קטנים וממלאה בצורה קפדנית אחר הוראות הדין".

  

החברות: "הליקויים תוקנו"

במשרד התקשורת מסרו היום (ב') כי מתוצאות פעולות הפיקוח האחרונות, עולה כי בניגוד להוראות החדשות, החברות הסלולריות פרטנר ומירס ערכו הסכמי התקשרות, שעדיין מוצגים בהם סעיפים עם ציון קנסות יציאה בניגוד להוראות החוק.

 

בעקבות זאת, נערכו דו"חות פיקוח בעניין אשר נשלחו לחברות, בהם הודגש האיסור על התנהלותם הסותרת את הוראות החוק, וכן הבהרה כי אם החברות גבו קנסות יציאה ממנויים שחתמו עמן הסכם התקשרות מ-1 בפברואר 2011 ואילך, הן תחויבנה להשיב להם את כספם באופן מיידי. בנוסף, יהיה עליהן להקפיד לפעול בהתאם להוראות החוק.

 

ממשרד התקשורת נמסר כי "בתגובת החברות לדו"חות הפיקוח, נמסר כי הליקויים תוקנו וכי אף לקוח לא חויב בסכומים גבוהים מהסכומים שנקבעו בחוק רטרואקטיבי. ימשיך לפעול באופן נמרץ במטרה להבטיח את שמירת זכויותיהם של צרכני התקשורת".

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "כפי שמשרד התקשורת עודכן כבר לפני למעלה מחודש, גם אם נותרו חוזים בודדים הכוללים נוסחים ישנים, הרי שפרטנר מעולם לא גבתה ולא תגבה סכומים שהינם גבוהים מהסכומים שנקבעו בחוק ההסדרים והיא ממלאת בצורה קפדנית אחר הוראות הדין. פרטנר תמהה על הודעת משרד התקשורת משום שהמשרד יודע היטב כי הנושא הוסדר לפני מספר שבועות".

 

ממירס נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני כחודשיים, במסגרתו בשל טעות משרדית, חתמו מספר לקוחות על טפסים לא מעודכנים. מובן שלקוחות אלו לא חויבו בכל קנס. מערכות מירס וכל טפסיה מעודכנים בהתאם לכל הוראות החוק החדשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
המשיכו לקנוס. מירס
כפי שפורסם ב-ynet. פרטנר
צילום: יוגב עמרני
מומלצים