שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תחרות במגזר: סימילאק משיקה תחליף חלב כשר
    שלטון היחיד של מטרנה בשוק תחליפי החלב לחרדים הגיע לקיצו. חברת סימילאק משיקה תחליף חלב בכשרות בד"ץ ופותחת את השוק הסגור לתחרות מחודשת

    הקרב על השוק החרדי של תחליפי החלב יוצא לדרך: לאחר שנים של שליטה מוחלטת מצד מטרנה, משיקה סימילאק את "סימילאק למהדרין" בכשרות בד"ץ. ברקע המאבק עדיין מהדהדת פרשת רמדיה על שלל השלכותיה ועליות המחירים האחרונות בשוק.

     

    המחירים:

    מטרנה מהדרין שלבים: 60-50 שקל לאריזת חיסכון בת 700 גר'.

    מטרנה מהדרין לא שלבים: 55-50 שקל לאריזת חיסכון בת 700 גר'.

    סימילאק מהדרין 85-80 שקל לאריזת חיסכון בת 900 גר'.

     

    עד עתה, הבעייתיות בה נתקלו תחליפי החלב בשוק החרדי, היתה בעיקר סביב סוגיית חלב עכו"ם - חלב שנחלב שלא בהשגחתו ובנוכחותו של יהודי. מטרנה שהיתה הראשונה לצאת עם גרסת מהדרין למוצריה, כבשה את השוק החרדי באופן מוחלט עם שתי גרסאות "מהדרין" משלה: גרסת השלבים שזהה למוצר המשווק למגזר הכללי; וגרסת מהדרין ללא שלבים, השונה בהרכבה מגרסאות השלבים. 

     

    בסימילאק בחרו מצדם שלא לייצר תחליף מהדרין בהרכב שונה. במשך כחמש שנים עבדו על ייצור פורמולה זהה לחלוטין בהרכבה למוצר "הרגיל" שלהם. לדברי יעל רבהון, מנכ"לית אבוט ישראל שמייצרת את הסימילאק, לא רק החלב יצר בעייתיות בפורמולת הגלאט, אלא רכיבים נוספים כמו לקטוז וחלבונים מסוגים שונים.

     

    לפי נתוני חברת סימילאק, החברה תופסת כיום 45% מנתח השוק הישראלי. המתחרה מטרנה נהנית מ-58% משוק תחליפי החלב הישראלי. ו-97% מהשוק מזה החרדי. לאחרונה עם עליית המחירים בכ-7% שיזמה מטרנה, חיפשו רבים בציבור החרדי אחר תחליף לתחליפי החלב של החברה. הדברים הגיעו עד כדי איום בחרם צרכני על החברה ומוצריה על ידי לקוחות הרשת החרדית בר-כל.

     

    כשרות אנגלית

    ההעלאה האחרונה במחירי החברה הובילה גם את הרבנים להתגייס למערכה הצרכנית ולאפשר לציבור החרדי הקלות בכשרות התחליפים, נוכח פערי המחירים. גם עסקני המגזר החלו לבחון אפשרויות לשווק לישראל תחליפי חלב זולים יותר וכשרים פחות.

     

    סוגיית כשרות המוצר עדיין לא נפתרה לגמרי. בניגוד לבד"ץ העדה החרדית, בו מתהדרת מטרנה, אשר שולט בשוק הכשרויות בארץ ביד רמה. הבד"ץ בו בחרו סימילאק, "בד"ץ וועסטהיים" האנגלי, נחשב לאנונימי יחסית בארץ ואינו מוכר לאוכלוסייה החרדית על גווניה.

     

    לדברי היצרנים, הוא נבחר בזכות הקרבה שלו למפעלי אבוט באירלנד הסמוכה. לדברי אנשי שיווק במגזר, השורה התחתונה תהיה מלחמה בין המחיר הנוח יחסית, לאיכות המוצר. מה שבטוח שעל מדפי הסופר החרדי במחלקת התינוקות, לא יהיה משעמם.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים