שתף קטע נבחר

טסים עם תיק - וחברות התעופה עושות מיליארדים

בארה"ב לבדה הרוויחו חברות התעופה 3.4 מיליארד דולר מתשלומים על הטסת תיקים ומזוודות בשנה שעברה. תקנות חדשות יחייבו אותן להציג את תשלומי היתר באופן בולט

חברות התעופה בארה"ב גבו בשנה שעברה 3.4 מילארד דולרים מנוסעיהן על הטסת תיקים ומזוודות. מדובר בזינוק של 24 אחוזים ביחס לשנת 2009, והדבר מציף את השיטה שבה גובים מהנוסעים יותר כסף, עבור מה שבעבר היה כלול במחיר כרטיס הטיסה.

 

התשלום הנפוץ בארה"ב על הטסת תיק או מזוודה הוא כ-50 דולרים.

"ללא התעריפים הללו, סביר שחברות התעופה היו מפסידות כסף", אמר ג'ים קורידור, אנליסט בתחום התעופה בחברת המחקר "סטנדרט אנד פור".

 

מדובר בנחמה פעוטה מאוד עבור הנוסעים שחשו ש"חולבים" מהם כסף בשנים האחרונות, בעוד התשלומים הנוספים ומחירי הכרטיסים רק הולכים ועולים. "אני מרגישה שבאופן קבוע מפילים עלינו גזרות מצד חברות התעופה", אמר לורן דימרקו, עקרת בית ממסצ'וסטס, "גם כך אנו משלמים הרבה כסף".

 

מי עשתה הכי הרבה כסף?

מהנתונים עולה כי חברת "דלתא" הכניסה את הסכום הגבוה ביותר בתחום זה – 952 מיליון דולרים. החברות יונייטד וקנונטיננטל הכניסו ביחד 650 מיליון, ואמריקן גבתה מלקוחותיה 580 מיליון דולרים.

 

בחודשים האחרונים העלו חברות תעופה רבות את מחירי הכרטיסים, אך הן מתקשות להדביק את קצב התייקרות הדלק הסילוני, שזינק בכ-37 אחוזים לעומת השנה שעברה. ניסיונות נוספים לדחוק את מחירי הטיסות למעלה נתקלו בהתנגדות מצד לקוחות רבים. במקום זאת חברות התעופה מוסיפות תשלומים שונים.

 

בתחילת החודש העלו דלתא ויונייטד את התעריפים לנשיאת מזוודה שנייה בטיסות לאירופה. אמריקן איירליינס היתה הראשונה שגבתה תשלום על תיקים ב-2008, בצל זינוק במחירי הדלק. חברות רבות אחרות הלכו בעקבותיה מאז. נוסעים רבים אינם מודעים לתשלומים הנוספים – עד שהם מגיעים לנמל התעופה.

 

תקנות חדשות: בלי אותיות קטנות

לאור ההצלחה בגביית כסף עבור תיקים ומזוודות – חברות תעופה הוסיפו עוד שירותים בתשלום.כעת נמכרת גם הזכות לעלות ראשונים למטוס, לזכות במרווח רגליים משופר, או לקבל יותר מיילים בתוכניות הנוסע המתמיד. חברות גובות כסף עבור תיקים גדולים, הזמנות כרטיסים בטלפון או שמירת מקום מסוים במטוס.

 

במהלך שנת 2010 גבו חברות התעופה בארה"ב 2.3 מיליארד דולר

על שינויים בהזמנות או תוספת בגין הזמנות טלפוניות. דווקא בנתון הזה מדובר בירידה של כ-3 אחוזים ביחס לשת 2009.

 

בארה"ב ייכנסו לתוקפן באוגוסט הקרוב תקנות חדשות, המחייבות את חברות התעופה לציין באופן בולט את כל התשלומים הנוספים שהן גובות מנוסעיהן. עד אז – הנוסעים ייאלצו לערוך מחקר בנושא לפני בואם לטיסה כדי לא להיות מופתעים.

 

 

יש לכם טיפים כיצד להפחית את התשלומים הנוספים? שתפו אותנו בטוקבקים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה כבר יעלה לו. אילוסטרציה
צילום: gettyimages imagebank
מומלצים