שתף קטע נבחר

כעס ובלבול בביה"ח שיבא: "איך נגיע לבדיקות?"

יום לפני רפורמת האוטובוסים, לעובדים ולמטופלים בבית החולים בתל השומר יש בטן מלאה על משרד התחבורה. "איך מעיזים לטרטר ולסרבל את החיים שלנו?", תהה חולה סרטן. וכיצד יגיעו בזמן אלפי עובדי המשק? "יכולה להיות קטסטרופה"

רפורמת האוטובוסים בגוש דן יוצאת לדרך מחר על רקע קולות מחאה שרק הולכים וגוברים: יום אחרי מכתב המחאה של מנהל בית החולים שיבא בתל השומר על הרפורמה בקווי האוטובוסים, שתנתק חלקים משמעותיים באזור המרכז מבית החולים, הרוחות במוסד הרפואי סוערות. עובדים ומטופלים רבים קראו היום (ה') בשיחה עם ynet להקפיא לאלתר את השינויים הצפויים.

 

רפורמה בתחבורה הציבורית  - כל מה שרציתם לדעת ב-ynet:

 

"איך הם רוצים שאגיע למרפאה בה אני מטופל ונבדק?", תהה בני גרינברג, קשיש מתל אביב שהגיע הבוקר בתחבורה הציבורית לבדיקות שבועיות. "אין לי מושג איך זה הולך לקרות מחר ואני מקווה שלא אצטרך ללכת ברגל מרחק רב. לא שמעתי ולא ידעתי על השינויים".


בית החולים שיבא. לא כולם יודעים על השינויים (צילום: דודו אזולאי)

 

במכתב שנשלח אתמול לשר התחבורה ישראל כץ, כתב מנהל בית החולים פרופסור זאב רוטשטיין כי "ביטולם של קווים ותיקים כמו 35, 45 ו-64 , לצד שינוי מסלולם של קווים קיימים כמו 7 ו-143, יפגע באפשרויות ניידותם של רבים מהמטופלים שלנו. זאת ועוד, חלק מהקווים שנכנסו למתחם בית החולים ופיזרו את הציבור במספר תחנות לא ייכנסו יותר לתוכו, עובדה שתהפוך את ניידות המטופלים למורכבת ומסורבלת".

 

הדוקטורנטית אהובית דוד נוסעת זה שנתיים בקו 54 מביתה בבני ברק אל המרכז לטיפול במחלת הסרטן בבית החולים. "רוב הנוסעים בקו 54 הם מבוגרים וחולי סרטן ולא ייתכן אבסורד כזה שהם יצטרכו לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע לטיפול רפואי. המהלך יפגע גם בעובדים רבים שמגיעים לבית החולים מדרום תל אביב ומבני ברק. אנשים לא כל כך מודעים לשינויים".

 

בעקבות הקפאת ביטול קו 45 המקשר בין גבעתיים לאוניברסיטת תל אביב, אמרה דוד: "אני מאוד מקווה שהמאבק יצליח ושבמשרד התחבורה לא יחששו לחזור בהם גם בנושא של בית החולים כי מדובר בחולים ובקרוביהם שאין ברשותם דרך אחרת להגיע לשיבא בתחבורה ציבורית".

 

מונית ספיישל במקום אוטובוס ישיר? 

אחד המטופלים במרכז לטיפול במחלת הסרטן סיפר ל-ynet על הצרכים המיוחדים שלו ועל תלותו באוטובוסים. "כחולה סיעודי אני נתמך במטפלת ומכיוון שאין לי יכולת כספית לקנות מכונית, תמיד הגעתי ישירות להקרנות ולטיפולים הכימותרפיים באותו קו ואפילו עם אותו נהג. אני לא מבין איך במשרד התחבורה מעיזים לטרטר ולסרבל את החיים שלנו במקום להקל עלינו עוד יותר. אני חושש מאוד שאיאלץ להשתמש במוניות ספיישל רק כדי להגיע לטיפול מציל חיים".

 

גם אלפים מעובדי המשק בבית החולים, ביניהם עובדי ניקיון, מכבסה ומטבח, מסתמכים על התחבורה הציבורית שתביא אותם לעבודה. "אף אחד לא עדכן אותנו והתייעץ איתנו", אמרה ל-ynet יו"ר ועד עובדי המנהלה והמשק בבית החולים, בתיה צ'דקה. "יש לנו 3,300 עובדים, מתוכם לפחות 2,000 מגיעים מדי יום לעבוד באמצעות האוטובוסים. כעת אין להם מושג איך הם יגיעו למשמרת בימים הקרובים או האם הם יאחרו".


העובדים בשיבא קוראים להקפיא את הרפורמה (צילום: דודו אזולאי)

 

"בית החולים גדול כמו עיר והעובדים עלולים ללכת לאיבוד", הוסיפה צ'דקה, "יכולה להיות פה קטסטרופה. מטופלים עלולים לא לקבל בזמן את האוכל, יולדות עלולות לא לקבל את מדי בית החולים הנקיים והמחלקות עלולות להישאר ללא עובדי ניקיון. אנו קוראים באופן חד-משמעי להקפיא את הרפורמה שנוגעת בשיבא וכל שינוי שרוצים לבצע, לעשותו רק לאחר שהתייעצו איתנו".

 

מחאה גם ביפו 

לא רק בבית החולים שיבא זועמים על הרפורמה. אחר הצהריים תתקיים ברחוב יפת ביפו הפגנת מחאה על ביטולו של קו 46, ששירת בשנים האחרונות את תושבי יפו שנסעו לטיפולים רפואיים בקופת חולים כללית בקניון בת-ים.

 

בשבועות האחרונים ניהל חבר מועצת העיר, אחמד משהראוי (מרצ) סדרה של התכתבויות עם מתכננת הרפורמה במשרד התחבורה, רותי אמיר, על מנת למנוע את ההחלטה לבטל את הקו הוותיק. לאחר

שהתכתבויות אלו לא נשאו פרי, התקיימה לפני כעשרה ימים הפגנה ראשונה, והיום תיערך הפגנה נוספת במאמץ אחרון להקפיא את המהלך. "לא נוותר ולא נשתוק", אמר משהראוי ל-ynet, "כמו שמחאות ציבוריות אחרות הצליחו בחודשים האחרונים, אנחנו בטוחים שגם המאבק שלנו יצליח".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במסגרת הרפורמה ניתן פיתרון מלא לנוסעים המעוניינים להגיע למרכז הרפואי בקניון בת-ים. כדי להגיע לרחוב יפת בקניון בת-ים ניתן לנסוע בקו 10 או קו 83 עד לרחוב יוספטל ומשם לעבור לקו 99 ישירות לקניון".

 

עוד נמסר מהמשרד כי "במסגרת הרפורמה בתעריפים, ניתן לבצע מעברים בין קווים בחברות אגד, דן, קווים ומטרופולין באופן חופשי בכרטיס אחד למשך 90 דקות. מדובר במעברים בין קווים תדירים כנהוג במערכות תחבורה ציבורית מודרניות במטרופולינים הגדולים בכל העולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר מאיר
פרופ' רוטשטיין. מחה על הרפורמה
צילום: עופר מאיר
"אבסורד". בית החולים שיבא
באדיבות יח' הצילום שיבא
מומלצים