שתף קטע נבחר

פדיון רשתות המזון עלה ב-8.5% באפריל-יוני

מאז תחילת השנה, ישנה עלייה של 6.4% במחירים קבועים, בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת בהמשך לעלייה של 2.3% בשלושת החודשים ינואר - מארס

הצרכנים אולי לא קנו קוטג', אבל פדיון רשתות המזון (במחירים קבועים) עלה ב-8.5% באפריל-יוני, אחרי עלייה של 2.9% בינואר מרס, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

 

בכל רשתות השיווק חלה עלייה של 6.4% (במחירים קבועים) בפדיון, בהמשך לעלייה של 2.3% בשלושת החודשים ינואר - מארס 2011.

 

נתוני הפדיון ברשתות המזון כוללים את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה.

 

במסגרת הדיון שמתקיים כעת בלשכת רה"מ, בנימין נתניהו על מחירי המזון, הגיש שר התמ"ת, שלום שמחון דו"ח סודי על התנהלות רשתות המזון. בדו"ח מציג משרד התמ"ת פערי תיווך ותחרות בלתי הוגנת בין רשתות השיווק. שמחון, שחשף את דבר הדו"ח בדיון של ועדת הכספים בנושא גל ההתייקרויות במשק, הדגיש כי "הדו"ח יכלול חומר סודי שחושף איך רשת קמעונאית מסוימת מתנהגת". 

 

מנתוני התמ"ת עולה כי בעוד שרווחי המחלבות עלו ב-41% בשש השנים האחרונות, רווחי הרשתות עלו ב-153%. כלומרף לפי התמ"ת, רשתות המזון הן אלה שגורפות את עיקר הרווח.

  

לדברי שר התמ"ת, בפתיחת הסניפים ברחבי הארץ ביישובים שונים מספר הסניפים גדול באופן בולט לעומת גודל האוכלוסייה. לטענתו, ההשקעה בבניית הסניפים מגולגלת על הצרכן במחירי המוצרים. בתשובה להערה כי דיווחי הרשתות לבורסה מציגים רווחיות נמוכה, אמר שמחון: "אני קונה את הדיווחים על רווחים נמוכים, אבל לא קונה את השיטה לגלגל על הצרכן את ההשקעות בפיתוח רשתות השיווק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
עגלת קניות סופרמרקט
צילום: index open
מומלצים