שתף קטע נבחר

שמח ומבדח בשיווק משחקים

שילוב הומור במשחקים, בין אם בכוונה או לגמרי במקרה, הפך להיות חלק בלתי נפרד מתחום הגיימינג והשיווק שלהם לצרכן. כמה דוגמאות שיגרמו לכם לחייך

לכניסה לאתר לחץ כאן

 

אנחנו אוהבים לצחוק, זה לא סוד. עוד ביוון העתיקה, כשישבו להמציא את התאטרון הבינו את זה. כנראה שגם בתקופת המערות נהנו מגרסה מוקדמת של סלאפסטיק, שכללה מקלות מחודדים, רצפה מרוחה שומן ביזון ואיש מערות ששם רגל לאיש אחר כי הוא רצה לתת באשתו עם נבוט.

 

עוד בגיימס:

 

הומור מושך אנשים, מקרב אותם, משמח אותם. מי שמסתובב באתרי פנויים/פנויות יכול לראות שהומור היא התכונה שמחפשים בבני זוג, יותר מכל תכונה אחרת. הומור קיים בסרטי אימה כדי לשבור את הפחד, בפרסומות לרכבים, וגם במשחקים - בין אם זה בטעות, כמו הבאגים האדירים ב-Soldner או בכוונה, כמו ב-Day of the Tentacle. במשחקים בעלי תוכן מצחיק נגעתי בפרק 36 של המשחקיה, היום אני רוצה לדבר על שני נושאים המלווים כל משחק למעשה כל מוצר: שיווק ויחסי ציבור. גם שם הומור מוכר.

 

 

 יש חברות שגם אם המשחקים שלהן הומוריסטיים (אהמ, לוקאסארטס, אהמ) היחס שלהן למשחק רציני מאוד, ויש כאלה שגם אם המשחק שלהן לא הומוריסטי לגמרי בעצמו, בשיווק הן כבר יכניסו את הבדיחות. דוגמאות מיד לאחר ריקוד סטירות הדגים:

 

 

 
החברה הראשונה והידועה ביותר בתחום עיצוב המשחקים והשיווק שלהם היא ואלב (Valve). מדובר במקרה מעניין כי היא משלבת רצינות תהומית בשיווק חלק מהמשחקים שלה (Half Life, למשל) והומור משובח בחלק אחר. הנה שתי דוגמאות לשיווק הומוריסטי של ואלב, מהמשחקים הקלילים יותר שלהם.
 
Team Fortress 2: נעים מאוד, חובש.
 
פורטל 2: אנחנו מוכרים גם מגפיים.

 

 

 

אנשי חברה אחרת שלוקחים את עצמם אפילו פחות ברצינות מואלב הם אנשי Arrowhead, המפתחים של Magicka. כשהרחבה של משחק על קוסמים ופצפוצים עוסקת במלחמת ויאטנם ועושה פרודיה על כרזה של משחק אחר, רואים שלחבר'ה יש חוש הומור.

 

 

 

כמובן שגם מג'יקה עצמו מצחיק, עם דמויות שמדברת ג'יבריש בקול של השף השוודי מהחבובות, ובוס שמתעקש כל הזמן שהוא "ממש ממש לא ערפד ולמה לעזאזל שוב יש לי דם על השיניים". אבל אם נמשיך להתמקד בשיווק, הנה טריילר שהוצא לא מזמן למשחק לכבוד ההרחבה שהופכת אותו משיתופי לעוין (PvP). מזכיר לכם משהו?

 

 
חברה נוספת שראוי לציין לשבח היא Croteam של משחקי Serious Sam. כשחומרי שיווק של המשחק החדש כוללים את הסרטון הנוגע ללב הבא על חייו ומותו של איש הקמיקזה, זה גורם לכל עולם הגיימינג להיראות כיף פתאום.
 
 

בהומור, כמו בכל סוג של בידור, יש סגנונות. אם פורטל מביא לשולחן שנינות מתוחכמת ומג'יקה נראה כמו סלאפסטיק אז הסרטון למעלה של סריוס סאם הוא הומור שחור בסגנון תיעודי.

 

לבסוף נציג שיווק בסגנון "איבוד מוחלט של השפיות" בעזרת שני הסרטונים הבאים: הראשון הוא פרסומת לתוכן מיוחד בהזמנה מראש של Saints Row השלישי שתאריך ההשקה שלו מתקרב. הוא פסיכודלי ביותר והייתי אומר שיש פה יותר משמץ של סאטירה על הסגנון של הטלוויזיה היפנית:

 

 
הסרטון השני הוא ל-Dead Rising 2: Off The Record, הגרסה האלטרנטיבית למשחק חיסול הזומבים של קאפקום, שעומדת גם היא לפתחנו:
 
 
עכשיו תורכם: נשמח לקבל בתגובות הפניה לדוגמאות מוצלחות נוספות של שיווק הומוריסטי בתחום הגיימינג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים