עולים חדשים: עוד מותגי יוקרה ימכרו בישראל
פקטורי 54 תמכור, בין היתר, את המותגים מארק ביי מארק ג'ייקובס, M מיסוני, רד ולנטינו ומייקל קורס. מדובר בפריטי הקו השני של מותגי העל, שמחירם כשליש ממחירי הליין הראשון, אך בארץ המחירים גבוהים ב-25% מאשר בחו"ל
בזמן שהפגנתם בכיכר המדינה, שורה של מותגי על הגיעה לקניוני ישראל. קבוצת אירני קיבלה את הזיכיונות הבלעדיים לשיווק ליין המשנה של כמה מבתי האופנה הנחשבים בעולם: מארק ביי מארק ג'ייקובס, מייקל קורס, M מיסוני, רד ולנטינו, CK Underwear, רפטו, Zzenga ו-Zenga Sport, והיא החלה למכור אותם בחנוות פקטורי 54 בקניון רמת אביב. המחיר של מותגי הליין השני: שליש מהמחיר של הליין הראשון.
הרשת גם החלה למכור את המותג אמפוריו ארמני, ובכך החליפה את רשת ונדום. בין היתר, נמכרים ברשת גם D&G וג'וסי קוטור. השבוע, תגיע לארץ לראשונה, גם הקולקציה של המעצב מתיו וויליאמסון. הקבוצה פתחה חנות קונספט בקניון רמת אביב שמציגה את כל המותגים הללו, ולצידה חנויות מותג של ארמאני ג'ינס ופול אנד שארק. המותגים יוצגו גם בשאר חנויות פקטורי 54 ברחבי הארץ.
אנשים יבינו שיש H&M ויש מותגי על
"זה מימד חדש של אופנה בישראל", אמר ל-ynet רוני אירני, הבעלים של קבוצת אירני, שמפעילה את רשת חנויות פקטורי 54, ג'ינס בר ודיזל. אירני, עובד כבר שנה וחצי על הפיכת ישראל לטריטוריה לגיטימית עבור המותגים האלה.
"זו הפעם ראשונה שמותגי היוקרה האלה מגיעים ארצה באופן רשמי, על-ידי יבואן בלעדי. המהפך האופנתי הושלם, והקהל מצביע ברגליים במלוא העוצמה. שוק האופנה המקומי יסתדר מחדש. אנשים יבינו שיש H&M, יש תעשייה מקומית, ויש מותגי על. הודות לאינטרנט, הצרכן הישראלי מבין את המרחב האופנתי לעומק, הוא פיתח מודעות. ואנחנו זיהינו את הפוטנציאל הזה".
יש הבדל בין המחירים בארץ למחירים בחו"ל?
"יש הבדל של 25%, אבל יש פריטים שאנחנו מצליחים לתמחר במחירי חו"ל כמו ארמני ג'ינס ומייקל קורס. צריך לקחת בחשבון שרק המיסוי וההובלה מוסיפים 20% למחיר. ויחד עם זאת, רק אצלנו חברי מועדון מקבלים 15% הנחה בכל קנייה. חשוב לזכור שזה לא מיועד לקהל הרחב, אלה דליקטסים, אך במחירים שמתקבלים על הדעת".
פריט | מותג | מחיר |
מייקל קורס | בגדים | 2,490-690 |
רד ולנטינו | חצאיות ושמלות | 7,790-1,790 |
רפטו | נעלי נשים | 1,390-890 |
Zzenga (זי זניה) | חולצות | 1,590-590 |
מארק ביי מארק ג'ייקובס | חצאית עם הדפס | 2,490 |
M מיסוני | צעיף | 1,790 |
ארמני ג'ינס | אקססוריז נשים | 1,490-390 |
ארמני ג'ינס | חליפות לילדים | 2,590-2,490 |
ארמני ג'ינס | נעליים | 1,490-890 |
פול אנד שארק | מכנסיים לגברים | 1,750-950 |
פול אנד שארק | סריגים לנשים | 2,550-1,750 |
בקבוצה החליטו לייבא ארצה את מותגי היוקרה, אחרי שזיהו התעוררות של מודעות מקומית למותגים המאוד זרים הללו. "בשנה וחצי האחרונות קיבלנו פידבק מהצרכנים וגם מחו"ל, שיש התעוררות של מודעות בקרב הישראלים בזירת מותגי האמצע", הוא מספר.
"ישראלים קונים את המותגים האלה בחו"ל יותר ויותר, ולכן פנינו למספר בתי אופנה כדי לשכנע אתם להיכנס לארץ בצורה רשמית. זה היה מאוד, מאוד קשה. לקח לנו המון זמן להמס את הקרחון הזה ולהזיז אותו לישראל. מס' 2 של ארמני הגיע שלוש פעמים לארץ כדי לאשר את המיקומים. מס' 2 במארק ג'ייקובס אישר את הקולקציה בעצמו ובדק לצד אלו מותגים אחרים היא מוצגת.
"הם מאוד חרדים לכבודם ולמעמדם. לכן הם התעקשו להיכנס לישראל יחד, ושיוצגו אחד ליד השני כדי שלא יוצבו לצד מותגים שאינם בליגה שלהם. הם כמו אוליגרכיה אריסטוקרטית. נתבקשנו למערך שכנוע סימולטני של כולם בו זמנית, עד שהם השתכנעו שיש הבטחה בארץ הזאת, לא רק בתנ"ך אלא גם באופנה.
"בחו"ל הם נמכרים רק בחנויות מותג או בכלבו יוקרתי כמו בארניז. ואילו במדינות קטנות הם תמיד בחנויות מותג יחיד, אבל כאן זה לא עובד. בסופו של דבר, הפריטים מוצגים בחנות כקונספט אופנתי, הקולקציות משתלבות אלה באלה, ויש פה מגוון שמתאים בדיוק לקונה הישראלי".
האם אתם מתחשבים באופן כלשהו במחאה נגד יוקר המחייה?
"אין קשר בין הדברים, כי אנחנו לא מציעים את מרכולתנו ל-90% מהאוכלוסיה, רק לפחות מ-10%. המחאה צודקת כי היא נגד חלקות המשאבים של המדינה, נגד חבורה של אנשים שרק הם נהנים ממנעמי הארץ, ולא נגד אנשים שמוכרים בגדים בקניונים.
"אני מעדיף שבמקום שאנשים יוציאו את הכסף שלהם בחו"ל שיוציאו אותו בישראל. אנחנו לא באים כאלטרנטיבה לאופנה בארץ, אלא באים להחליף את הקנייה הלא נוחה בפריז או במילאנו. הרי הרבה יותר כיף לקנות בארץ, ופה אפשר גם להחליף בקלות".