שתף קטע נבחר

הגנה מטילים: הקבינט דן במיגון מטוסים אזרחיים

נתניהו ביטל את השתתפותו בכנס, כדי ליטול חלק בדיון בנוגע למימון המערכת. בישיבה הוצגו האיומים והצורך במיגון המטוסים

הקבינט המדיני-בטחוני דן אמש (יום א') במימון הפעלת מערכת המיגון למטוסים אזרחיים מפני ירי טילים. בישיבה, בה לא נכח שר הביטחון אהוד ברק עקב פגישתו עם שר ההגנה היווני, דנו חברי הקבינט האם התקציב למערכת יועבר ממשרד התחבורה. בדיון הוצגו האיומים והצורך במיגון המטוסים, וראש הממשלה ביטל בעקבות זאת את השתתפותו בכנס בו היה אמור ליטול חלק.

 

עוד בערוץ החדשות:

 

כבר לפני שש שנים צוידו כמה ממטוסי אל על בחליפות המיגון, לאחר שהמערכת עברה את הניסוי האחרון. דובר משרד התחבורה דאז, אבנר עובדיה, אמר כי המערכת דומה למערכת הצבאית שבמטוסי קרב, שהותאמה, שונתה ויוצרה במיוחד בשביל מטוסים אזרחים: "המערכת פולטת נורים שמסיטים את הטילים בעת מעופם כאשר נורה טיל כזה לעבר מטוס".

 

משרד התחבורה מימן אז את עלות פיתוח המערכת - כ-21 מיליון שקלים. התעשייה הצבאית והתעשייה האווירית היו שותפות בפיתוח, ביחד עם משרד הביטחון ושירות הביטחון הכללי. במקביל למערכת הזו פותחה גם מערכת מיגון אלקטרו-אופטית, הפועלת על בסיס קרני לייזר.  

 

פיתוח מערכת המיגון החל בעקבות ירי שני טילי כתף נגד מטוסים מסוג "סטרלה" לעבר מטוס בואינג 757 של חברת "ארקיע", שהמריא משדה התעופה במומבסה לעבר ישראל ב-2002. כאשר המטוס היה בגובה של כ-1,000 מטרים, זמן קצר לאחר ההמראה, הבחינו הטייסים בהבזקים. הטייס שקל לנחות בניירובי, אולם הוחלט לבסוף שימשיך בדרכו לישראל. איש מהנוסעים שהיו על המטוס לא נפגע. אותו ניסיון פיגוע אירע כמעט במקביל לפיגוע במלון "פרדייז" במומבסה שבקניה.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טיל כתף
צילום: איי פי
צילום: ערוץ 2
מטוס ארקיע, שטיל נורה לעברו ב-2002
צילום: ערוץ 2
מומלצים