שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הישראלים הסתערו על חנות קיקה בנתניה
    החנות הראשונה בארץ של הרשת האוסטרית נפתחה בנתניה והמונים צבאו על הדלתות. אחת הלקוחות התלוננה שדחפו אותה בתור העגלות: "הישראלים הם לא כמו האוסטרים". לקוחה אחרת התלהבה משטיח ב-7 שקלים: "תמיד צריך שטיח". המנכ"ל: "אני נפעם מההמון הנפלא". המירוץ לספה - צפו בווידאו

    המוני ישראלים הסתערו הבוקר (ג') על החנות הראשונה של קיקה שנפתחה באזור התעשייה של נתניה. הרשת האוסטרית לריהוט ועיצוב הבית פתחה סניף ענק בגודל 18 אלף מ"ר. החנות תהווה תחרות משמעותית לאיקאה, אשר עדיין לא פתחה מחדש את הסניף שנשרף בנתניה. מהנהלת קיקה נמסר, כי הציבור מתבקש שלא להגיע בשעות הצהריים, כי החנייה והחנות מלאים עד אפס מקום. פתיחת החנות הועברה בשידור חי ב-ynet.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בשעות הבוקר, עוד לפני הפתיחה החלו להתקהל מחוץ לדלתות המוני לקוחות, ועם פתיחת השערים הסתערו הישראלים פנימה. "הפרסומים שיגעו אותי, והחלטתי לבוא לראות את החנות", סיפר ל-ynet אחד הלקוחות. לקוחה אחרת התלוננה בכעס על הדחיפות בתור לעגלות. "אני לא אגיע לפה יותר, דחפו אותי וקיבלתי מכה. אבא שלי הגיע לארץ מאוסטריה והוא לא היה רגיל להתנהגות כזו כמו של הישראלים. האוסטרים הם לא כאלה".

     

     

    ערן יסעור, מנכ"ל משותף של ארגון Superbrands בישראל, המכתיר את מותגי העל, אמר: "כל מותג חדש שמגיע לישראל זה מאד מרגש. ההמשך תלוי בקיקה. החנות נראית מדהים, והם עשו "באז" נחמד לפני הפתיחה. חשוב שהם ימשיכו את המומנטום, איקאה לא נמצאת, והם צריכים לתקוע יתד".

     

    הלקוחות צובאים על שערי קיקה (צילום: אסי כהן) (צילום: אסי כהן)
    הלקוחות צובאים על שערי קיקה(צילום: אסי כהן)

     

    צביקה גולדנברג, מנכ"ל קיקה ישראל, אמר: "אני עסוק כל כך בהתרגשות הגדולה הזאת, אני פשוט עם האור בעיניים לקראת הלקוח. אני נדהם ונפעם מההמון הנפלא שהגיע לפה. הצלחנו להבהיר שהבשורה האמיתית מגיעה. אין יותר טוב מלקוח שלוקח עגלה וממלא אותה". גולדנברג סיפר על חוויית הקניה בחנות: "הצרכן נכנס לקומת האקססוריז, הוא הולך לראות מעט ממה שהוא הולך להיחשף לפניו בכל שאר הקומות".

     

    לדברי גולדנברג, "אנחנו מתחרים בכולם. מכוס ב-3 שקלים עד כוס של 40 שקלים. בטווח האפשרויות אנחנו נותנים פתרון לכולם. כל אחד בטווח התקציב שלו ימצא את עצמו פה. אנחנו נותנים פתרון מדהים שלא קיים בארץ - הלקוח יכול לקחת אוטו ל-3 שעות, 50 ק"מ ומחזיר את האוטו. כל זה - בחינם. הדבר הייחודי שלנו זה שאנחנו מתאימים את המוצר לבית ולא מכריחים את הבית להתאים למוצר".

     

    החנות היחידה שממוקמת מחוץ לאירופה

    ביקור בחנות מעלה דמיון לא מבוטל לאיקאה, אך לצד מחירים נמוכים, קיקה מציעה גם לא מעט מוצרים יקרים מאוד. בחנות יש כ-70 מערכות ישיבה לסלון, כ-30 סוגי מטבחים, 60 פינות אוכל, 30 אופציות לעיצוב חדרי ילדים וקומה שלמה, 1,270 מ"ר, שמוקדשת לצעצועים, חדרי תינוקות ועגלות. סך הכל, יותר מ-25 אלף מוצרים.

     

    החנות בישראל, המדינה התשיעית, היא היחידה שממוקמת מחוץ לאירופה, אחרי שמיזם דומה בערב הסעודית כשל. אבל המגרש הקטן של ישראל הוכיח בעבר, שאיקאה העוצמתית יכולה לקבל קרב רציני מקיקה הקטנה יותר.

     

    "אנחנו מאוד שונים מהמתחרים ואנחנו מביאים משהו שונה לישראל", אמר אתמול ל-ynet פול קוך, מנכ"ל קיקה העולמית ומבעלי הרשת. "לא רק קנייה במקום, אלא גם רהיטים בהתאמה אישית. אז נשקיע בשיווק והפרסום, כדי לחדד את ההבדלים, וייקח לצרכן הישראלי זמן עד שהוא ייכנס לחנות ויקנה בה בטבעיות.

     

    "איקאה וקיקה משלימות זו את זו. יש הרבה חנויות של שתי הרשתות שהוקמו אחת ליד השנייה ושתיהן מצליחות מאוד. אותו לקוח קונה פריט פה ומשלים פריט בחנות השנייה. הלקוחות צריכים זמן להתרגל להבדלים בינינו, להבין שזה לא רק ורק אלא גם וגם".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    עוד לפני הפתיחה: תור מחוץ לשערים
    צילום: סיוון אלבז
    "עשו באז לפני הפתיחה"
    צילום: אסי כהן
    מומלצים