שתף קטע נבחר

HOT לא תוכל יותר לגבות דמי מנוי מראש

בעקבות פניות של צרכנים שהתלוננו שחברת הכבלים גובה מהם דמי מנוי חודש מראש, עוד לפני שסיפקה את השירות, מועצת הכבלים והלוויין החליטה כי HOT תגבה מעתה את דמי המנוי רק בדיעבד. ההחלטה תחול רק על מצטרפים חדשים

שווה להתלונן: בעקבות תלונות שהגיעו למועצת הכבלים והלוויין, החליטה המועצה שהחל מ-1 בנובמבר, חברת HOT לא תוכל עוד לגבות מאיתנו דמי מנוי חודש מראש, ותגבה מעתה את הסכום בדיעבד, עבור החודש החולף. כך לא תוכל עוד לגבות כסף מראש על שירות שעוד לא סיפקה. 

 

 

לצער המנויים הוותיקים, ההחלטה לתיקון רישיון זה, לא תחול עליהם אלא רק על מנויים חדשים או על מנויים שמצטרפים למבצעים חדשים. אפשר להתנחם בכך שהמועצה קבעה כי על חברת HOT להעביר בתוך שנה אחת את כל מנוייה לגבייה בדיעבד.  

 

עד היום נהגה חברת הכבלים לגבות את דמי המנוי מראש מלקוחותיה, בעבור החודש הבא, זאת מכיוון שרישיונה התיר לה לקבוע את מועד גביית התשלום על חבילת השידורים שהיא מספקת.

 

אולם לאור תלונות רבות שהתקבלו במועצה לשידורי כבלים ולווין בשל אופן גבייה זה, החליטה המועצה לתקן את רישיון HOT ומעתה לא תוכל לגבות דמי מנוי בטרם יקבל הצרכן את השירות לו הוא זכאי על פי הדין והרישיון.

 

הצטרפת באמצע החודש? שלם על חודש וחצי

מהתלונות עולה כי גביית התשלומים מראש הביאה לכך שמנויים חדשים שהצטרפו לשירותי החברה באמצע החודש, נאלצו לשלם במועד התשלום הראשון עבור חודש וחצי, כלומר תשלום גבוה מזה לו התחייבו. החברה נהגה לספק החזרים רק במועד מאוחר יותר. בנוסף, מנויים שביקשו להתנתק נאלצו לעיתים לשלם גם עבור החודש הבא, למרות שכלל לא קיבלו שירות בגינו. התשלומים שנגבו ביתר הוחזרו ללקוחות שהתנתקו רק אחרי 45 ימים.

 

במועצת הכבלים הלוויין טוענים כי החליטו לשים לכך קץ, במיוחד לנוכח העובדה כי חברות תקשורת אחרות, לרבות חברת yes, גובות ממנוייהן את התשלומים בדיעבד. 

 

מדובר בתיקון לרישיון HOT ו-yes שיאפשר להן לעמוד בהוראות חוק הגנת הצרכן הקובע כי הסכם למתן עסקה מתמשכת יסתיים בתוך 3 ימי עסקים מיום שנמסרה הודעת הביטול. במועצה מבקשים להדגיש כי אף שתיקון הרישיון נוגע ל-HOT ול-yes, חברת הלוויין לא נהגה לגבות מראש מלקוחות את החיוב בהוראות קבע, אף שהרישיון התיר לה זאת.

 

ניצן חן יו"ר המועצה: "לקראת יום הכיפורים, שהינו יום לחשבון נפש ותיקון כללי, על חברת HOT לערוך 'תיקון צרכני' אשר יטיב עם לקוחותיהם הנאמדים היום בכ-890 אלף מנויים. החלטת המועצה תקל על הצרכנים בגביית התשלום החודשי, ותגרום להרבה פחות טרוניות מצידם בגין החיובים העודפים, ולא פחות חשוב – תיקון עוול זה מיישר קו עם הנורמה המקובלת בשוק התקשורת, על פי המדיניות שהתווה שר התקשורת משה כחלון".

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "החברה תפעל בהתאם להחלטת המועצה ובנוסף תמשיך להציע ללקוחותיה מספר מועדי חיוב בחודש, לנוחיותם". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
HOT. התשלומים שנגבו ביתר הוחזרו ללקוחות שהתנתקו רק אחרי 45 ימים
מומלצים