שתף קטע נבחר

לא מחלקים מתנות: טיסה חינם עולה ביוקר

טסים לחו"ל ובונים על כרטיס בונוס בחינם? בניגוד לעבר, חברות התעופה גובות כיום תוספות כספיות גבוהות, וצבירת הנקודות איטית במיוחד. פורסם ב"ממון" של "ידיעות אחרונות"

נוסעים ותיקים זוכרים בוודאי את התקופה שבה החברוּת שלהם במועדון נוסע מתמיד איפשרה להם לקבל כרטיסי בונוס חינם לאחר כמה טיסות - ללא מסי נמל, היטל דלק ודמי ביטחון. חברות תעופה גם נהגו להעניק לחברי המועדונים שלהן הטבות שונות ויצאו במבצעים מגוונים. כיום המצב שונה לחלוטין.

 

כך מוציאים מאיתנו עוד כסף: 

 

חברת תעופה אמריקאית, שנוסעים שלה צברו מאות אלפי נקודות במשך שנים,

איפשרה לכולם - מאות אלפי נוסעים - לממש את זכותם. הטיסות התמלאו, לקופה לא נכנס כסף, החברה פשטה את הרגל ונוסעים רבים נשארו עם נקודות חסרות ערך.

 

היום הסיכוי של הנוסע הממוצע, שטס פעם-פעמיים בשנה, לקבל כרטיס בונוס בחינם או לשדרג את המחלקה בטיסה שואף לאפס. גם הסיכוי שלנו לשדרג את כרטיס הטיסה שלנו למחלקה גבוהה יותר באמצעות נקודות של מועדון נוסע מתמיד קטן עד אפסי: נוסעים רבים טסים לחו"ל בכרטיסי טיסה מוזלים בתת מחלקה נמוכה של מחלקת התיירים, ומקבלים מעט מאוד נקודות. כרטיסים כאלה, אגב, אי אפשר לשדרג בכסף או בנקודות.

 

המצאה מסחרית: היטל דלק

במקביל להפחתה במספר הנקודות, חויב כל כרטיס בונוס בתשלום, שהלך ותפח עם השנים. לכך גרמו ההתייקרות של מסי הנמל, שהיום אינם חלק מהבונוס, והיטל הדלק שאותו המציאו חברות התעופה.

 

בחברת אל על, למשל, אם חסרות לכם נקודות לקבלת כרטיס בונוס, תוכלו להשלים אותן במחיר של דולר לכל נקודה חסרה. אפשר גם לשלם בנקודות את היטל הדלק, במחיר של 2 נקודות לדולר. כלומר, אל על מוכרת לכם נקודה בדולר קונה מכם נקודה בחצי דולר. עסק בכלל לא רע.

 

צבירת הנקודות במועדוני הנוסע המתמיד נעשית לפי אזורי טיסה. ככל שהיעד רחוק יותר מקבלים יותר נקודות (או מיילים) וככל שהכרטיס שרכשתם, בתת מחלקת התיירים, יקר יותר, כך תקבלו יותר נקודות, אבל לא בהכרח באותו יחס. ייתכן, למשל, שכרטיס שייתן לכם 100 נקודות יהיה זול ב-20 אחוז בלבד מהכרטיס שיעניק 200 נקודות. ואין לך הסבר הגיוני.

 

"בונוס" מול כרטיס רגיל: משוואה מבלבלת

לפעמים התוספת של מסי הנמל והיטל הדלק מגיעים לסכום כל כך גבוה, שכבר כדאי לקנות כרטיס בכסף ולא לבקש כרטיס בונוס. לדוגמה: כרטיס בונוס לאתונה של אל על עולה 500 נקודות נוסע מתמיד, ועוד 156 דולר – היטל דלק ומסי נמל. בתקופה זו אל על מציעה טיסות לאתונה במחיר המתחיל ב‭299-‬ דולר. עדיף לקנות במחיר המלא במקום לבזבז את 500 הנקודות.

 

כרטיס בונוס לרומא, למשל, עולה 900 נקודות ועוד 184 דולר. ובמבצעי החורף מחיר כרטיס משולם מתחיל ב- 359 דולר. וגם: כרטיס בונוס לברלין עולה 900 נקודות ועוד 213 דולר, בעוד כרטיס משולם לברלין מוצע ב‭409-‬ דולר.  

 

ואיך מתבצעת הצבירה? לדוגמה, עבור טיסה בכרטיס הזול ביותר של אל על לאתונה, תקבלו 15 נקודות לכל כיוון.

כדי לקבל כרטיס בונוס לאתונה אתם זקוקים ל‭500-‬ נקודות. כלומר, אם אתם טסים בתת המחלקה הזולה ‭(T CLASS)‬ אתם זקוקים ליותר מ‭16-‬ טיסות בתוך שלוש שנים כדי לקבל כרטיס "חינם", שעבורו תצטרכו להיפרד מ‭500-‬ נקודות וגם מ‭156-‬ דולר (מסים והיטלים‭.(‬

 

עבור טיסה בכרטיס מוזל ללונדון תקבלו 25 נקודות, כלומר 50 נקודות לטיסה הלוך ושוב. מספר הנקודות הדרוש לכרטיס בונוס ללונדון הוא ‭.900‬ כלומר אחרי 18 טיסות הלוך ושוב, או 36 מקטעים, תוכלו לקבל כרטיס חינם ללונדון שעבורו תשלמו לא פחות מ‭900-‬ נקודות ועוד 300 דולר.

 

דוגמאות נוספות לא חסרות. בכרטיס המוזל לניו יורק תקבלו 50 נקודות לכל כיוון. כרטיס בונוס לניו-יורק עולה ‭1,400‬ נקודות, כלומר רק אחרי 28 טיסות ‭14)‬ הלוך ושוב) בתוספת של 348 דולר. אם תרכשו את הכרטיסים הגמישים והיקרים יותר תקבלו 100 נקודות לכיוון, וכך תקצרו ל‭14-‬ טיסות ‭7)‬ הלוך ושוב) את הזכאות שלכם לכרטיס בונוס לניו-יורק.

 

בחברת לופטהנזה ייתנו לכם ‭1,832‬ מיילים בכרטיס מוזל מת"א לפרנקפורט, הלוך ושוב, או ‭3,662‬ בכרטיס במחיר ביניים. אם תרצו כרטיס בונוס הלוך ושוב תזדקקו ל‭40-‬ אלף מיילים ותוסיפו עוד 180 דולרים. כרטיס הלוך ושוב בלופטהנזה מת"א לניו-יורק, דרך פרנקפורט, יזכה אתכם ב‭5,682-‬ מיילים בתת מחלקת תיירים מוזלת וב‭11,364-‬ מיילים בכרטיס גמיש בתיירים. רוצים לקבל כרטיס בונוס? תזדקקו ל‭80-‬ אלף מיילים לכרטיס הלוך ושוב ולעוד כ‭400-‬ דולר. בחברה יש עכשיו מבצע שבו צריך רק 60 אלף מייל לכרטיס הלוך ושוב, אם היציאה היא מת"א.

 

גם בלופטהנזה תוכלו לרכוש מיילים חסרים. עבור ‭1,000‬ מיילים שחסרים לכם תשלמו 35 יורו ועבור 12 אלף מיילים (המקסימום שתוכלו לרכוש) תשלמו 290 יורו. לופטהנזה, אל על וחברות נוספות גם מציעות בתקופה זו צבירת נקודות מוגדלת בחלק מסוגי הכרטיסים.

 

"אחרי 10 טיסות, בונוס לקהיר" 

אחד מחברי מועדון הנוסע המתמיד,‬ הנוהג לטוס במחלקת התיירים, סיפר ל"ממון" כי הוא מעדיף לטוס באל על כי היא טסה לכל היעדים שלו ולכן הוא יכול לצבור נקודות מהר יותר.

"טסתי עשר טיסות הלוך ושוב בשלוש שנים ויש לי 575 נקודות‭,"‬ סיפר. "בחודש הבא אני מאבד 50 נקודות, כי תוקפן פג אחרי שלוש שנים ואז יהיו לי בקושי נקודות לכרטיס בונוס לקהיר‭."‬

 

יצוין כי נקודות מועדון אפשר לצבור גם משותפים של חברות התעופה, כמו בתי מלון, חברות השכרה, כרטיסי אשראי ועוד. רק אל תחשבו שהקניות האלה יעשירו במיוחד את חשבון המועדון שלכם, אלא אם כן תקנו מכונית חדשה בכרטיס אשראי. מדי חודש תקבלו בדרך כלל נקודות בודדות. בחודש אחד 2 נקודות וחודש אחר 8 או 14 או ‭.7‬ לא מה שיעניק לכם טיסה בחינם.

 

אל על: "יחס ההמרה שלנו הכי טוב" 

בחברת אל על ציינו כי מועדון הנוסע המתמיד מונה כיום 860 אלף חברים והוא אחד המועדונים הגדולים והוותיקים בישראל‭" .‬חברי המועדון נהנים מיחס ההמרה הטוב ביותר בשוק התעופה. מדי שנה נהנים מאות אלפי לקוחות מכרטיסי בונוס לכל המחלקות ושוברי שדרוג למחלקות היוקרה. בנוסף מציעה אל על שיתופי פעולה עם החברות המובילות בישראל למימוש נקודות בכל ימות השנה, ואפשרויות לשימוש בנקודות לצורך רכישות מוצרי דיוטי פרי במטוסים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין מתנות חינם. אילוסטרציה
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים