שתף קטע נבחר

היכונו לבואן של אמריקן איגל ו-Forever 21

שתי רשתות אופנה ענקיות יגיעו לארץ בקרוב. אמריקן איגל תנחת כאן ב-29 בינואר ותפתח 11 חנויות; ו-Forever 21 תפתח בדצמבר חנות ראשונה בעזריאלי, בת שתי קומות. "כל מה שנמכר בסוהו ובטיימס סקוור יגיע לת"א". איך הפכה ישראל לאבן שואבת לרשתות בינלאומיות וכמה זה יעלה לנו

עולם הקניונים כמרקחה. שתי רשתות ענק בינלאומיות, אמריקן איגל אאוטפיטרס ו-Forever 21 (פוראבר 21) יפתחו חנויות ראשונות בישראל בדצמבר-פברואר. כן, גם ב-2012 מתכוונים הקניונים לחסל את כל הכיף בנסיעות שלנו לחו"ל, ולצמצם את התשובות לשאלה המנדנדת: "למה לא מביאים את X ו-Y לארץ"?

 

  • התורים וההיסטריה חוזרים ל-H&M

  • אמריקן איגל מגיעה לקניון רמת אביב

  • יש תקווה: בשורת האופנה הגיעה לפ"ת

 

כולם, מבעלי הקניונים ועד עכברי הקניונים, יודעים שסניף דגל של רשת בינלאומית הוא צו השעה. כל הקניונים נראים אותו דבר, חוץ מאלה שמצליחים להניח את ידם על רשת אופנה חו"לית לוהטת לפני כולם. בסוף 2011, ובמהלך 2012 הקניונים יתחלקו לשניים: אלה שיחגגו פתיחת סניף דגל של רשת ענק בינלאומית שנכנסה לארץ זה עתה, ואלה שיוותרו ללא קונסוליות אופנה חדשות. H&M היא חדשות ישנות, אמריקן איגל ופוראבר 21 הן ההווה, ושמות שנלחשים כמו אורבן אאוטפיטרס ויוניקלו, הם העתיד לבוא. גם אקספרס מתכננת לפתוח פה 30 חנויות, ו-COS בודקת אופציה בקניון רמת אביב.

אמריקן איגל ()
אמריקן איגל

  

"רשתות בינלאומיות זה הטרנד של הרגע"

"חנויות של רשתות בינלאומיות שנפתחות על שטחי ענק, הופכות להיות עוגנים אסטרטגיים לקניונים שמרימים את הכפפה ומניפים את הדגל", אמרה ל-ynet אילנית גריוביץ, סמנכ"ל השיווק של קבוצת קניוני ישראל, שבארבעה מקניוניה (גרנד קניון חיפה, הקניון הגדול בפ"ת, קניון רחובות וגרנד קניון ב"ש בעתיד) יפתחו חנויות של אמריקן איגל.

 

"רשתות בינלאומיות זה הטרנד של הרגע. שם המשחק היום זה להביא לקהל המקומי את מה שהוא אוהב לקנות בחו"ל. קניונים מחפשים כל הזמן את הדרך החדשה להביא קהל ולנצח בתחרות.

 

"המחיר שאנחנו משלמים על כך הוא גדול מאוד מבחינה כלכלית. אנחנו יודעים שצריך לוותר קצת על הכנסה לתקופה מסוימת, בגלל בניית חנויות ופינוי של חנויות, אך זה הכרחי כדי לחזק את התדמית של הקניון כמוביל".

 

מנכ"ל קניון עזריאלי בת"א, ארנון תורן: "יש מגמה של כניסת רשתות בינלאומיות לישראל, שפועלות על שטחים גדולים מאוד בין 600 מ"ר ל-2,000 מ"ר. הרשתות הבינלאומיות מחליפות את העוגנים של פעם. היום, קניון שיכול להתהדר ברשתות יוצר ייחוד, והתוצאה היא בידול בין קניונים שיש להם רשתות כאלה לבין אלה שאין להם רשתות כאלה;, ובין קניונים שמביאים אותן ראשונים לבין קניונים שמצטרפים מאוחר יותר".

 

מגיעות לישראל כדי להיפטר מסחורה?

רבים מהמותגים חובקי העולם שהישראלים כה אוהבים, במילא טפטפו ארצה בדלת האחורית: לא קשה למצוא חנויות עודפים שמוכרות פריטים של אמריקן איגל, ויקטוריה סיקרט ויש שפע של יבוא מקביל של טומי הילפיגר ופולו ראלף לורן. זו הסיבה שפתיחת שלוש החנויות שמוכרות את מותגי אברקרומבי אנד פיץ' עוררה כאן כל כך הרבה רעש. הרעב למותגים בינלאומיים פופולריים כה כבד בארצנו, עד שהוכרז בחיפזון כי "נפתחו חנויות אברקרומבי אנד פיץ' בארץ"!, למרות שקודקודיה עדיין לא החליטו על דריסת רגל בארץ ומדובר בחנויות לא רשמיות, של זכיין.

 

החיבה הישראלית לכל מה שנמכר בלונדון-ניו יורק הוא שגרם לזכיינית גאפ בארץ למהר ולהכריז ב-2010 על הגעתן של אולד נייבי ובננה ריפבליק לארץ ב-2011, למרות שכרגע מתברר שהתוכניות לכך הוקפאו.

 

הגל האחרון של רשתות בינלאומיות שטלטלו כך את הקניונים והסעירו את פוקדיהם היה ב-1998 עם כניסתה של זארה ופתיחת חנויות מנגו בישראל. מאז רשתות בינלאומיות לא עוררו כל כך הרבה עניין, עד שהגיעה H&M.

ורסאצ'ה ל-H&M. חנות הדגל ממשיכה להזרים לקוחות לעזריאלי (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ורסאצ'ה ל-H&M. חנות הדגל ממשיכה להזרים לקוחות לעזריאלי(צילום: MCT)
 

למה לקח לרשתות הנוכחיות שנוהרות ארצה כל כך הרבה זמן להתפרץ לזרועותינו הפתוחות? גורם בכיר באחד הקניונים המצליחים בארץ מסביר: "העולם עבר משבר כלכלי גדול ב-2008-09 שגרם לירידה במכירות ועדיין משפיע על 2012. הרשתות הבינלאומיות מזמינות סחורה שנתיים-שלוש מראש. אם חברה הזמינה מיליארד חולצות במפעל בסין או בטורקיה ויש ירידה במכירות, היא משלמת קנסות מאוד כבדים.

 

"עקב כך, כדי לשמור על רמת המחירים ולא לשלם קנסות, הן החלו לחפש שווקים חדשים. זו הסיבה שרשתות בינלאומיות מזדרזות לפתוח פה חנויות ובמזרח אירופה, ובשווקים רחוקים אחרים. זה מראה שהם מחפשים לשמור על כמות המכירות העולמית שלהן. זה מה שהביא אותן מהר מאוד למדינת ישראל ולכן ישנו גל גדול של רשתות בינלאומיות שנכנסות לארץ".

 

חנויות ענק

אבל לנו לא אכפת, העיקר שיבואו. החשש לגורלן של רשתות ישראליות קטנות מתעמעם לנוכח התשוקה לשופינג כמו בחו"ל. קהל היעד של הרשתות הללו צעיר ותאב אופנה. אמריקן איגל ו-Forever 21 מיועדות לצעירים עד גיל 35.

 

החנות הראשונה של אמריקן איגל בארץ תיפתח ב-29 בינואר בקניון רמת אביב על שטח של 800 מ"ר, במקום חנות המשביר ז"ל. 10 חנויות נוספות תפתחנה במהלך פברואר בקניון הגדול פ"ת, קניון שבעת הכוכבים הרצליה, קניון ארנה הרצליה, קניון רננים רעננה, קניון הזהב ראשל"צ, קניון קרית אונו, קניון עיר ימים נתניה, קניון חיפה, קריון וגרנד קניון חיפה. בהמשך השנה, כך מבטיחים, יפתחו חנויות נוספות.


אמריקן איגל מחירי משלוח לישראל בשקלים באתר האמריקאי

אמריקן איגל מחירים בשקלים באתר האמריקאי (עבור משלוח לישראל)
פריט מחיר ממוצע
ג'ינס נשים 184-109.71
ג'ינס גברים 184-111.53
חולצות טי נשים 72-92
חולצות טי גברים 128.31-57.64
פולו גברים 146.90-74.34
קפוצ'ון נשים 146.90-92.94
סריגים נשים 295.66-11.58
סריגים גברים 221.28-146.90
גופיות נשים 128-57.64
מעילים 481.61-26.29
מכנסי טרנינג ויוגה נשים 109.71-57.65
מכנסיים נשים 184-146.90
מכנסיים גברים 146.90
שמלות 221.28-111.53
חצאיות 165.50-92.94
גרביונים 46.49
תחתוני בוקסר 46.49
תחתונים נשים 7 ב-25.50 - 46.49
חזיות 110.45-43.51
שרשרת 91.12-46.49
צעיפים נשים 72.52
צעיפים גברים 128.31-91.12
מגפיים ומגפונים 520.80-146.90
נעלי גברים 650.82-184
נעלי עקב 370-221.28
סניקרס נשים וגברים 215.70-72.52
חגורות נשים 128.31-72.52
תיקים נשים 331.28-72.52
תיקים גברים 221.28-111.53

 

 

Forever 21 תפתח חנות אחת בלבד בקניון עזריאלי בת"א, בת 2 קומות, על שטח של 1,800 מ"ר. הרשת נוהגת לפתוח חנויות במיקום צמוד ל-H&M, וכך גם יהיה בעזריאלי. לשם כך הוקרבו גריפ, ושטחים מיוטבתה וטויס אר אס. הפתיחה: באמצע דצמבר.

Forever 21 ()
Forever 21

 

אמריקן איגל היא מה שפוקס ניסתה להיות פעם, רק בקטן. זו רשת ענקית, עתירת ג'ינסים זולים וחולצות טי מקושקשות, לצעירים שעושים חיים. אין פלא אם כך, שהזכיין של המותג בארץ הוא הראל ויזל, הבעלים של פוקס. אמריקן איגל היא התשובה הזולה לאברקומבי אנד פיץ' והוליסטר. היא מתמחה בג'ינסים זולים, אקססוריז מגוונים ומציעה את מותג ההלבשה התחתונה earie הזול והצעיר שיימכר גם בישראל.

 

בפתיחת החנות הראשונה של המותג בביירות, ב-15 באוקטובר, נערכה מסיבה עם די.ג'יי וחולקו חולצות: "אמריקן איגל ביירות". בישראל, לפי ויזל, צפויות לא רק חולצות "אמריקן איגל תל אביב", אלא גם חגיגות גרנדיוזיות במיוחד. החנויות יפתחו בפרק זמן של שבוע בזו אחר זו. גודל ההשקעה: 40 מיליון שקל.

 

"אמריקן איגל תחולל מהפכה בהלבשה תחתונה"

"נתחיל באירועי הפתיחה שבועיים לפני הפתיחה, זה יהיה משהו שעוד לא היה במדינת ישראל", טוען ויזל. "זו הולכת להיות הפתעה, רעיון שיווקי מדהים. החנויות נבנות בימים אלה, וכל הריהוט מגיע ישירות מארה"ב.כרגע צוות של 20 מנהלי חנויות ומנהלי משמרת עובדים עוברים השתלמות בטיימס סקוור בניו יורק כדי לנהל את החנויות ו-500 עובדים. ההנהלה והבעלים יהיו בפתיחה. בסופו של דבר, כל מה שאת רואה בחנות בסוהו או בטיימס סקוור יגיע לת"א.

 

"זה מותג הצעירים הגדול ביותר בארה"ב, עם מעל אלף חנויות. חברת הג'ינס מוכרת מעל 30 מיליון פריטים בשנה. אנחנו מכירים את הכוח של המותג כבר 20 שנה, ואנחנו יודעים את ההתאמה של המותג למדינת ישראל. גם הם עשו את הבדיקות שלהם והם משוכנעים שהפרויקט יהיה מוצלח".

earie. אמריקן איגל ()
earie. אמריקן איגל

 

מה הבשורה לצרכן הישראלי?

 

"כל צעיר וצעירה במדינת ישראל יודעים שמבחינת הקיץ הבא כל מה שהם חולמים לקנות כשהם טסים לארה"ב יהיה כאן. כולל מגוון ג'ינסים ברמות שלא נראו כאן. נהיה הראשונים בארץ שנמכור אורכים בג'ינס. נמכור גם מידות אמצע: 31,32, לא קפיצות של 2. ג'ינס אמריקאי אמיתי, מוביל בעולם, במחירים שפויים.

 

"כל נושא ההלבשה תחתונה לצעירות הולך לעבור מהפכה במגוון המחירים, הדגמים וחוויית הקנייה. ההלבשה התחתונה תהיה חלום אחר מכל מה שאת מדמיינת, כך שכל בנות ישראל, שעד עכשיו קנו earie בחו"ל, יודו לנו. ישראל מפגרת אחרי העולם בנושא ההלבשה התחתונה, וזה הולך להשתנות".

 

יש מחירים בשקלים באתר האמריקאי שעושה משלוחים לישראל. אלה יהיו המחירים בארץ?

 

"אמריקן איגל בעולם ידועה במחירים סבירים והגיוניים, בלי קשר למדינת ישראל וזאת תהיה גם אסטרטגיית המותג בישראל. המחירים בארץ דומים לארה"ב".

 

למה לך להביא מתחרה לפוקס?

 

"א"א מגיעה לישראל נקודה, עם או בלי פוקס. כל חברת אופנה רצינית ניסתה להשיג את הזיכיון. גם להם היו לבטים אם לתת דווקא לנו את הזיכיון, אבל החששות התפוגגו אחרי שהבינו שנפרוס חנויות בצורה אגרסיבית ומדהימה בקניונים המובילים. פוקס תוביל את הקו של הבייסיק, ואמריקן איגל יוביל קו של צעירים. אני מאוד שמח ששתי החברות יתחרו וישלימו אחת את השנייה. פוקס תוביל בקו הילדים כי אנחנו לא מביאים לארץ את 77 kids של החברה".

 

Forever 21: שכירות ל-10 שנים 

לעומת א"א, פוראבר 21 מחשיבה את עצמה כתשובה האמריקאית, הצעירה והזולה יותר ל-H&M. הרשת פונה בעיקר לנערות ולנשים צעירות עם טעם לא מאוד מתוחכם וחיבה לטרנדים.


Forever 21 מחירים בדולרים באתר הרשמי של החברה

Forever 21 מחירים בדולרים באתר הרשמי של החברה
פריט מחיר ממוצע
ג'ינס נשים 27.80-10.50
ג'ינס גברים 29.90-27.12
מכנסיים גברים 34.90-21.90
חולצות נשים 4.80-17.80
חולצות טי גברים 24.90-10.99
קפוצ'ון גברים 32.90-24.90
גופיות נשים 4.80-2.80
טוניקות 32.80-5.99
סריגים נשים 29.80-14.50
קרדיגן נשים 32.80-13.80
קרדיגן גברים 38.90-24.90
מכופתרות גברים 27.90-18.90
מעילים נשים 49.90-39.80
בלייזר גברים 54.90-36.99
ז'קטים גברים 57.90-44.90
בלייזר נשים 24.80-32.80
חצאיות 24.80-4.99
שמלות 27.80-11.50
נעליים גברים 36.90-18.90
תיקי כתף נשים 34.80-18.80
צעיפים 16.80-5.90
גרביונים 9.80-5.80
משקפי שמש 5.80-3.99
מגפיים ומגפונים 39.80-26.80
נעלי עקב 32.80-10.99
נעלי בלרינה 20.80-15.80
לק 2.80

 

"הפתיחה בדצמבר של חנות Forever 21 תהיה מאוד מאוד משמעותית. יש המון ציפייה לרשת", אמר ל-ynet מנכ"ל מרכז עזריאלי בת"א, ארנון תורן. "זו חנות מאוד גדולה. יהיו בה בגדי נשים, גברים, ילדות, תינוקות ממין נקבה ואקססוריז. הם מגייסים כ-200 עובדים והבעלים יבואו לפתיחה. התאריך המדויק שלה יפורסם עוד כמה ימים, מדובר באמצע דצמבר".

 

Forever 21, רשת שפועלת מלוס אנג'לס, תפעל בישראל ללא זכיין, בניגוד ל-H&M, זארה, מנגו, גאפ ואמריקן איגל. עופרה בל, דירקטורית ב-Forever 21, שעובדת עם גילרמן גלובל חברת הניהול של המותג בארץ: "החנות תופעל ישירות מלוס אנג'לס. ככה הם עובדים בכל העולם, הם נתנו זיכיון רק בירדן. סרקנו איתם את כל הקניונים בארץ והוחלט שחנות הדגל תהיה בעזריאלי. מדי יום עוברים שם 70 אלף איש, ו-Forever 21 תמיד פותחים סמוך ל-H&M. בעזריאלי באו לקראתנו והקצו לנו 1,800 מטר חנות בת שתי קומות, ודמי השכירות שם סבירים, קיבלנו תנאים טובים במיוחד לאור העובדה ששכרנו את המקום ל-10 שנים".

Forever 21 זולה מ-H&M? ()
Forever 21 זולה מ-H&M?
 

הרשת מתכננת לפתוח פה בין 3 ל-5 חנויות תוך שנתיים. "קודם נפתח בעזריאלי. במידה ונחליט ללכת ליעדים הבאים, נפתח גם בירושלים, חיפה ב"ש. החנות תהיה דומה לחנות בטיימס סקוור עם שנדלירים ועיצוב של ארכיטקט החברה. צפויות קולקציות שיתחלפו כל שבוע-שבועיים ומחלקה ענקית של אקססוריז ונעליים".

 

בכמה Forever תהיה זולה מ-H&M ?

 

"קשה לומר בכמה, אך היא תהיה יותר זולה. בארה"ב מוכרים ג'ינס גם ב-10 דולר. המחירים שלנו לא יהיו רחוקים מהמתחרים. תהיה בחנות אותה סחורה שנמכרת בכל החנויות. אין דבר כזה עודפים".

 

למה להם להגיע לישראל?

 

"היום ישראל היא שוק מאוד אטרקטיבי. הקהל הישראלי אוהב לקנות והחברות הבינלאומיות הבינו הפוטנציאל שנמצא כאן. אנחנו מנהלים מו"ל להביא לכאן את אקספרס, ועוד ידנו נטויה. יש עוד 4 רשתות על הפרק. זו מחמאה לישראלים שכל החברות האלה מעוניינות להיכנס לשוק פה.

 

" אירחתי את המנכ"ל של Forever 21 לארי מאייר בפסח והוא עמד רבע שעה בקניון המום. הוא לא האמין כמה אנשים מסתובבים פה עם שקיות. בארה"ב רבים מגיעים לקניון כצורת בילוי ולא קונים. הישראלים הם קהל קונה".

אקספרס ()
אקספרס

 

חוששים מכישלון?

האם ההשקעה הגדולה משתלמת? לרוב, נראה שכן. למרות כשלונות העבר של מרקס אנד ספנסר, בנטון (שהתקמבקה לאחרונה) וסטארבקס, נראה שהקניונים משקיעים מאמצים לא מבוטלים יחד עם הזכיינים כדי לפתות את הרשתות הללו לפתוח חנויות בשטחם.

 

ארנון תורן נמצא בקשר רציף עם הבעלים של Forever 21 בלוס אנג'לס ומודה שחיזר בזמנו אחר H&M, "מתוך הבנת הכוח שרשת כזאת יכולה ליצר לקניון". את הפירות על סניף הדגל של H&M בעזריאלי הוא קוצר עד היום, כשבשבוע הבא תושק קולקציית ורסאצ'ה ל-H&M, מה שצפוי להזרים עוד קונים לקניון.

 

"במהלך שנמשך כחצי שנה, כולל פתיחת חנות גאפ יצרנו כוח של רשתות בינלאומיות לצד רשתות ישראליות ומותגים התוצאה היתה עלייה גדולה במספר המבקרים בקניון, ובחנויות הסמוכות לאותן רשתות גדולות, כשיש גשם כולם נרטבים. הרשתות המקומיות מגדילות שטחי מדף ונערכות מחדש כדי לייצר משקל נגד טוב יותר. רשתות קטנות נפגעות מהגדלת התחרות ורק חלקן יוכלו לשרוד את זה".

 

גאפ הפסיקה לפתוח חנויות בארץ.

 

לגאפ אין הרבה חנויות כאן, אך לחנות בעזריאלי יש תוצאות מאוד טובות. יש קהל שמכיר את החברה ומאוד נאמן לה והחנות מצליחה אני חושב שדווקא לרשת כזאת יש יותר מקום בארץ. בינתיים, נראה שרוב הרשתות הבינלאומיות הצליחו להתאים את עצמן טוב מאוד לשוק המקומי".

 

גורמים בשוק האופנה טוענים שהוא אינו רווי עדיין, והקטנים שייפגעו, יספגו את המחיר של השוק הגלובלי, בו ממילא אין להם קיום. הראל ויזל מסכם: "השוק ימשיך להיות לא קל וכולם יתאמצו יותר".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אמריקן איגל. בקרוב בקניון רמת אביב
forever 21. ג'ינס ב-10.50 דולר
ורסאצ'ה ל-H&M. בעזריאלי ממשיכים לקצור את הפירות
צילום: BFA
מומלצים