שתף קטע נבחר

yes גובה מכם חובות לא מוצדקים? אל תוותרו

החברה יצאה כנראה במבצע גביית חובות, רק שלא כל הגביות מוצדקות. שתי לקוחות לשעבר של החברה עברו מסכת טירטורים: נגד האחת נטען שלא החזירה ממיר והוגשו נגדה עשרות עיקולים וצו עיכוב יציאה מהארץ, לשנייה עיקלו בנוסף 7,000 ש'. הן לא ויתרו ושני ההליכים בוטלו

קיבלתם איום בגבייה מ-yes? יתכן שאתם לא חייבים דבר. אחרי שלפני כשבועיים פרסמנו כאן את סיפורה של אילנית, שקיבלה צו עיכוב יציאה מהארץ בשל חוב לחברת הלוויין הגיעו ל-ynet סיפורים נוספים על דרישות לגביות שגויות לכאורה. בדומה למקרה של אילנית, החברה חזרה בה גם במקרים הבאים, דבר המלמד כי לא צריך להיכנע לכל איום ממשרד עורכי דין, אם אתם בטוחים בצדקתכם. 

 

 

עיקולי חשבונות בנק, פנסיה ומשכורת, צו עיכוב יציאה מהארץ וצו עיקול רכב - כל אלה ועוד נפלו על דריה, לקוחת yes לשעבר כרעם ביום בהיר.

 

"לפני כשנתיים החלטתי להתנתק מ-yes בעקבות מעבר דירה. הגיע טכנאי, ניתק את שני הממירים ונתן אסמכתא שהחזרתי את שניהם. לאחר כשנה קיבלתי שיחת טלפון מנציגת שירות מחברת yes שטענה שהוחזר רק ממיר אחד. שלחתי להם את האסמכתא ולא יצרו עימי קשר מאז.

 

"לפני כחודש הגיעה אליי חבילת דפים עם שליח ובה הודעה על פתיחת תיק הוצאה לפועל וכתב תביעה על סך 1,026 שקל. במכתב נאמר כי הפרתי את החוזה משום שלא החזרתי ממיר אחד".

 

אחרי שהקנס עלה ל-2,300 שקל - ויתרו על החוב

דריה פנתה למשרד עורכי הדין העוסק בגבייה עבור yes. "במשרד הגבייה אמרו לי: 'הטכנאים תמיד רושמים שהוחזרו שני ממירים, אך בפועל הוחזר ממיר אחד'", היא טוענת.

 

"עוד אמרו שהטכנאי כבר לא עובד בחברה ואין באפשרותם לבדוק זאת מולו. מסתבר שהטכנאי לא רשם את המספרים הסידוריים של אחד הממירים ועל כן yes טוענת שהוחזר ממיר אחד בלבד - אך אם כך זו רשלנות שלו לא שלי.

 

"לפני כמה ימים קיבלתי צו עיכוב יציאה מהארץ וצו עיקול רכב. בנוסף, הם העלו את הקנס ל-2,300 שקל. התייעצתי עם עו"ד שאמר לי שרק הכנת המסמכים לתביעה נגדית תעלה לי לפחות אלף שקל וזה רק סכום התחלתי. אני מרגישה שהחברה מנסה להרוויח על גבם של אנשים שלא מבינים ולא מעוניינים להתעסק עם כל הבלאגן של התביעה".

  

דריה מסרה שאחרי פניית ynet, התקשרו אליה מ-yes ואמרו לה שהם "מוותרים לה על החוב". "עורך-הדין שלי בירר וגילה שהוגשו נגדי כ-100 עיקולים של חשבונות ורכוש", סיפרה. "בחברה אמרו לי שתוך שבוע יבוטלו כל העיקולים".

 

מ-yes נמסר בתגובה: "לאחר בדיקת העובדות והיות כי אחד הממירים אכן נמצא ברשותנו, ולאור טענתה כי הוחזרו שניהם הוחלט לסגור את התיק בעניינה. החלטה זו נמסרה ללקוחה".

 

"פנו אלי אחרי 7 שנים בטענה שלא העברתי את המנוי"

גם עדי פנתה ל-ynet בעקבות סיפורה של אילנית. לטענתה, פנו אליה מ-yes שבע שנים אחרי שעזבה למתחרים. 

 

"ב-2004 גרתי בדירה שכורה ועשיתי מנוי לyes", היא מספרת. "התשלום ירד מכרטיס האשראי באופן חודשי וקבוע. בצאתי מהדירה התקשרתי להודיע שאני עוזבת, ודאגתי להעביר את התשלום על שם השותפה שנכנסה אחרי. ואכן התשלום לחברה וכל ההוצאות הועברו אליה וחדלתי מלשלם.

  

"ב-2005, קיבלתי מהם פניה טלפונית בה נשאלתי לגבי הממירים, הזכרתי להם שהעברתי את התשלומים לשותפה והנציגה אמרה שהיא אכן רואה זאת ברישומיה. מאוחר יותר הסתבר לי השותפה שילמה את החשבונות במשך 3 שנים ועזבה, אך המינוי נותר על שמי, כך שנוצר חוב של 3,500 שקל.

 

"לא מסרו שום צו לבני משפחתי"

לפני כחודש וחצי, הגיע לכתובת של ההורים שלי מכתב עבורי מהוצאה לפועל, על עיקול כלי הרכב שבבעלותי ועיכוב יציאה מהארץ, בתואנה שלא העברתי את 'המינוי'. כשעזבתי את הדירה פעלתי לפי הנחיות נציגת yes והעברתי את התשלום על שם השותפה. לו היו אומרים לי 'להעביר את המינוי' מן הסתם הייתי עושה זאת.

 

כשעדי פנתה להוצל"פ נאמר לה שעבר זמנה להגיש התנגדות. "אמרו לי שמשרד החקירות ששכר משרד עוה"ד של yes מסר צו למישהו מבני משפתי שסירב לחתום או להזדהות - דבר שלא היה ולא נברא. עוד טענו במשרד שעברתי לגור בבית הורי - דבר נוסף שלא היה ולא נברא.

 

לאחר מספר ימים קיבלתי טלפון ממשרד עורכי הדין ובו הם הציעו להפחית את חובי ב-50% כמובן שסרבתי, ואז גיליתי שבנוסף לכל זה הם עיקלו לי 7,000 שקל מחשבונות הבנק שלי. פניתי שוב להוצאה לפועל אך האלה לוקחות כלכך הרבה זמן, גורמות להפסד ימי עבודה ומתישות עד כדי דמעות. אני עובדת סוציאלית במקצועי, שומרת חוק, וסכום של 7,000 שקל שנלקח מחשבוני הוא משמעותי ביותר עבורי.

 

ב-yes חזרו בהם מהגבייה עוד לפני פניית ynet. "יום אחרי הפרסום ב-ynet על המקרה של אילנית, התקשרו אלי ואמרו שהגבייה מבוטלת, אך הסכום לא הוחזר לחשבוני. כשהתקשרתי לעו"ד של yes לשאול מה קורה עם זה, היא צעקה עלי שלא אלמד אותה איך לעבוד. אני תוהה מי הם עורכי-הדין שעובדים בחברה הזאת.

 

מ-yes נמסר בתגובה: "התיק בעניינה בוטל בתאריך 15 בדצמבר עוד בטרם קבלת פנייתכם זו. הלקוחה עודכנה על ביטול התיק ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים